Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Multifunkcja -> kiera bez multif.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Multifunkcja -> kiera bez multif.

    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    Zamieszczone przez mirek_p11
    chętnie byś zamienił na benzynkę w RS
    nieee :P
    jakbym chciał tobym kupił benzynę-byłoby nawet taniej :wink:
    I to mnie właśnie dziwi ? Czemu nie wziąłeś RS-a TSI ? Przecież to jest sporo szybsze auto.
    RB56

  • #2
    [O2] Multifunkcja -> kiera bez multif.

    Zamienilem kierownice z multifunkcji na zwykla O2FLRS


    Zabieralem sie do tego jak pies do jeza ... bo nie mialem kabelka.

    Rzekomo po zastosowaniu kabelka mialo byc super ekstra bomba, ale jest dupa - klakson nie dziala. Airbag jest ok i tak poza tym, to kiera swietnie wyglada, swietnie sie trzyma, fajnie sie kreci ale ... nie trabi :evil:


    Ktos ma pomysl co trzeba zmienic? Kodowanie ?

    Na razie nie placze, bo w miescie i tak nie wolno uzywac sygnalow dzwiekowych jednak wole miec czym trabic na drogowe trolle
    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


    Komentarz


    • #3
      misiek^wro, jak nie działa klakson tzn że moduł pod kierownica nie obsługuje kierownicy
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz


      • #4
        misiek^wro, a ten kabelek, który dokupiłeś to gdzie idzie:

        1. Pomiędzy moduł w kolumnie kierownicy a sprężynę śrubową ( czyli jeszcze w kolumnie kierownicy )
        2. Pomiędzy sprężynę śrubową a styk klaksonu ( czyli już wewnątrz kiery )?

        W normalnej kierownicy styk klaksonu robi "zwarcie" pomiędzy pinem 7 i 8 wtyczki "G" w sterowniku na kolumnie kierownicy.

        W multifunkcyjnej klakson jest podpięty pod sterownik wewnątrz koła kierownicy i dopiero stamtąd dane przesyłane są jednoprzewodową magistralą LIN do sterownika w kolumnie kierownicy.

        Widzę dwie opcję.
        Pierwsza taka jaką podał Maru 123 czyli sterownik w kolumnie kierownicy nawet po przekodowaniu na opcję bez "multifunkcji" nie rozpoznaje sygnału zwarcia pomiędzy stykiem 7 i 8 ( byłoby to jednak wg mnie głupie i skomplikowane rozwiązanie ).

        Druga jest taka, że coś jest "nie halo" z podłączeniem ( np. z tym dodatkowym kabelkiem ) i to jest powód.

        W sumie można to dosyć łatwo sprawdzić, wystarczy zrobić zwarcie "na krótko" pomiędzy pinem 7 i 8 sterownika na kolumnie kiery.

        Wrzucę zaraz kilka schematów to sam sobie sprawdzisz jak to wygląda ( muszę je tylko "wydłubać" z pdf-a )...

        Kiera standardowa


        Kiera Multifunkcyjna


        Poducha ( w obu identycznie )


        Sterownik w kolumnie kierownicy

        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz


        • #5
          moim zdaniem wina jest po stronie modułu sterownika kolumny kierownicy,pomimo tego,że została wymieniona kierownica z multifunkcji na zwykłą ale z nową poduchą i nowym kabelkiem sygnał dżwiękowy bez ingerencji w piny nie będzie działał,potrzeba modułu z końcówką CH-wiem to z własnego doświadczenia ops: ,
          w ogóle wymiana kiery na nową po FLową kosztuje trochę nerwów i kombinacji i to jak na razie bez widocznych efektów
          Jacek

          Komentarz


          • #6
            U mnie też nie działał klakson. Załóż kabelek od starej kierownicy i będzie OK.

            [ Dodano: Pią 21 Maj, 10 22:50 ]
            kowal 2002,

            A masz Ty może schematy manetek:
            1K0 953 513F
            i
            1K0 953 513G ???

            Bo podejrzewam, że różnią się pinami, wystarczy sam schemat manetki G, F mam u siebie i mogę ją rozszyfrować miernikiem.
            I będę Ci bardzo wdzięczny, bo mam F i w poniedziałek odbieram moduł CH i było by bardzo pięknie jakby udało się i tempomat odpalić
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz


            • #7
              kowal 2002, taki OT -Ty jesteś elektronikiem/elektrykiem?
              1.8T AGU L&K

              2.0TDI BKD ELEGANCE

              TOYOTA LAND CRUISER J95

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Enriquez
                ...

                kowal 2002,

                A masz Ty może schematy manetek:
                1K0 953 513F
                i
                1K0 953 513G ???

                Bo podejrzewam, że różnią się pinami, wystarczy sam schemat manetki G, F mam u siebie i mogę ją rozszyfrować miernikiem.
                I będę Ci bardzo wdzięczny, bo mam F i w poniedziałek odbieram moduł CH i było by bardzo pięknie jakby udało się i tempomat odpalić
                Jeśli chodzi o schemacik tempomatu to masz podany jako pierwszy obrazek ( Kiera zwykła ). Na dole po lewej stronie masz przyciski tempomatu ( E45 On/Off i E227 Set ), których w zwykłej manetce nie ma ( są tylko te po prawej na dole E2 i E4 ). Dorzucę Ci ewentualnie rozpiskę złącza C ( lewej manetki ) na module w kolumnie kierownicy





                Zamieszczone przez Maru 123
                kowal 2002, taki OT -Ty jesteś elektronikiem/elektrykiem?
                Z wykształcenia i zamiłowania :diabelski_usmiech ...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez kowal 2002
                  Maru 123 napisał/a:
                  kowal 2002, taki OT -Ty jesteś elektronikiem/elektrykiem?


                  Z wykształcenia i zamiłowania :diabelski_usmiech ...
                  tak myślałem :wink:
                  1.8T AGU L&K

                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Enriquez
                    U mnie też nie działał klakson. Załóż kabelek od starej kierownicy i będzie OK.
                    Jak tak zrobilem - nie fungowalo.


                    Generalnie to : stara poducha ma wlutowany kabelek idacy od srodkowego pinu do tego metalu, gdzie siedzi gniazdo airbaga.

                    Wydaje mi sie, ze tutaj tkwi problem.

                    Generalnie bede sie musial temu przyjrzec dokladniej troche pozniej, narazie nie trabie i jezdze baaaardzo uwazne :lol:
                    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                    Komentarz


                    • #11
                      No to nie pozostaje nic innego jak zmiana pinów w nowym kabelku, bo przecież sterownik masz stary, więc IMHO problemu być nie powinno.

                      [ Dodano: Nie 23 Maj, 10 09:30 ]
                      Zaraz zaraz, w FL poducha ma 2 piny a kabelki od sygnału dźwiękowego są że tak powiem bardzo osobno. Łączą się dopiero w żółtej wtyczce. Rozumiem, że poduchę też zmieniałeś. W przyszłym tygodniu będę miał kabel od wersji bez multikierownicy, gdyż będę zmieniał moduł więc mogę Ci go odstąpić. Działa on z modułem CS, więc warto by było sprawdzić wyprowadzenia.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz


                      • #12
                        misiek^wro, jakbyś czasem moduł wymieniał to byłbym chętny na niego

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: Multifunkcja -> kiera bez multif.

                          Zamieszczone przez misiek^wro
                          ... bo w miescie i tak nie wolno uzywac sygnalow dzwiekowych ...
                          A tak poza tematem - skad masz takie informacje ????? A jak przytrafi sie niebezpieczna sytuacja to zamiast trabic mrugasz swiatlami ?

                          A wracajac do tematu - masz moze, a jesli tak to za ile, kierownice 3 ramienna od O2 FL, zwykla nie obszyta?
                          <<>> MACIEJ <<>>
                          Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                          Komentarz


                          • #14
                            Trusek, pewnie z KRD

                            2. Zabrania się:

                            1. nadużywania sygnału dźwiękowego lub świetlnego

                            2. używania sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, chyba że jest to konieczne w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem

                            Co sie zas tyczy niebezpieczenstwa itd - jezdze ze wzmozona ostroznoscia i zgodnie z przepisami. Staram sie nie siedziec ludziom w martwym polu, zawsze jezdze na swiatlach - na razie nie ma problemow i licze na to, ze nie bedzie.

                            Dzis z reszta rozbieram wtyczke i bede kombinowal.

                            [ Dodano: Pon 24 Maj, 10 23:01 ]
                            Zamieszczone przez Trusek
                            A wracajac do tematu - masz moze, a jesli tak to za ile, kierownice 3 ramienna od O2 FL, zwykla nie obszyta?
                            Chwilowo brak zwyklych, same RS'owe za 550 PLN.

                            Zamieszczone przez zajas
                            misiek^wro, jakbyś czasem moduł wymieniał to byłbym chętny na niego
                            Mr0czny sie juz na niego czai.


                            Odnosnie tematu :

                            Pobawilem sie dzis kabelkami, konfiguracjami itd.

                            Piny starej wtyczki ( multif ) wygladaja tak :

                            1
                            2
                            3 czarny ( airbag )
                            4 czarny ( airbag )
                            5
                            6
                            7 czarny
                            8
                            9 rozowo bialy
                            10 brazowy
                            11
                            12

                            7 9 10 ida do wtyczki do kiery.

                            Tam jest 5 pinow i tak :

                            1 - wychodzi niebieski, ktory laczy sie z czarnym z pinu 4 tejze samej wtyczki
                            2 brazowy
                            3 rozowy bialy
                            4 wspomniany czarny
                            5

                            Po styknieciu sie niebieskiej z czarna klakson funguje.

                            Nowa wtyczka bez multi wyglada tak, ze kable od airbaga sa zolte.
                            Gniazda 7 i 8 sa zajete kablami koloru czarnego. I te dwa kablke po styknieciu nie daja sygnalu.


                            Idac dalej ta metoda podejrzewam, ze konieczne w moim przypadku przed jakakolwiek zabawa jest zmiana kodowania sterownika - zeby nie myslal, ze jest dalej multifunkcja.

                            Ktos wie jak sie za to zabrac? :twisted:
                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                            Komentarz


                            • #15
                              dajesz pięćset zamiast zera w kodowaniu i tyle.
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Enriquez
                                dajesz pięćset zamiast zera w kodowaniu i tyle.
                                Gdzie co i jak, po kolei prosze
                                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez misiek^wro
                                  Trusek, pewnie z KRD

                                  2. Zabrania się:

                                  1. nadużywania sygnału dźwiękowego lub świetlnego

                                  2. używania sygnału dźwiękowego na obszarze zabudowanym, chyba że jest to konieczne w związku z bezpośrednim niebezpieczeństwem
                                  ... zaprzeczyles sobie ... ale mniejsza o to.

                                  Daj prosze znac jak bedziesz mial te kiery - dzieki.
                                  <<>> MACIEJ <<>>
                                  Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez misiek^wro
                                    Gdzie co i jak, po kolei prosze
                                    ,

                                    tu masz odnośnie kodowania:VW Golf (1K) Steering Wheel - Ross-Tech Wiki
                                    Jacek

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Trusek
                                      ... zaprzeczyles sobie ... ale mniejsza o to.
                                      Nie ja. Nasze prawo czesto samo sobie zaprzecza.. Jest to cytat z KRD - ktory to kodeks jeszcze w miare dobrze pamietam z racji na to, ze przeczytalem go przed teoretycznym jakies 12 razy :szeroki_usmiech

                                      jago7270, czyli mam zmienic 0xx?xxx z ?---> 0 tak ? :twisted: I to powinno zalatwic sprawe?
                                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez misiek^wro
                                        ...
                                        Tam jest 5 pinow i tak :

                                        1 - wychodzi niebieski, ktory laczy sie z czarnym z pinu 4 tejze samej wtyczki
                                        2 brazowy
                                        3 rozowy bialy
                                        4 wspomniany czarny
                                        5

                                        Po styknieciu sie niebieskiej z czarna klakson funguje.
                                        Ale to działanie klaksonu które opisujesz to jest na podpiętej kierze MF czy tej bez MF a zwierasz tylko "ręcznie, na krótko" te dwa kabelki?
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          kowal 2002, no wlasnie na podpietej kierze MF.
                                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez misiek^wro
                                            mam zmienic 0xx?xxx z ?---> 0 tak ? I to powinno zalatwic sprawe
                                            ,

                                            jeśli chodzi o kodowanie
                                            Jacek

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez misiek^wro
                                              kowal 2002, no wlasnie na podpietej kierze MF.
                                              Aaaaa no właśnie. Czyli pewnie robiąc zwarcie pomiędzy niebieskim a czarnym przewodem zwierałeś "równolegle" styk klaksonu kiery MF dlatego działało.

                                              Ja widzę to tak.
                                              Jeśli moduł F350, czyli ten ze stykami/sprężynkami skrętnymi jest uniwersalny, czyli ma obsadzone wszystkie potrzebne we wszystkich wersjach wyposażenia styki ( czyli w sumie 6 styków tak jak na zdjęciu z opisem wtyczki "G-sprężyna śrubowa" ), to po przekodowaniu VAG-iem na zwykłą kierownicę bez MF, styk klaksonu ( dwa czarne kabelki z twojego opisu ) muszą być podłączone do pinów 7 i 8 tego modułu F350 ( pewnie to robi ten kabelek, który dokupiłeś ).
                                              Jeśli natomiast ten moduł F350 jest różny w zależności od wersji kiery ( z MF/bez MF ) to z klaksonem może być problem, bo trzeba by rozebrać moduł F350 i od strony wtyczki do modułu w kolumnie kierownicy ( J527 ) przełożyć np. pin 9 na miejsce pinu 8 ( tylko potem nie można by absolutnie podłączać w to miejsce kiery MF ).

                                              Mam nadzieje, że Skoda nie "posępiłą" na tym jednym styku i F350 jest uniwersalny.

                                              Jak przekodujesz na zwykłą to przed podłączeniem kiery bez MF możesz spróbować zewrzeć "na krótko" pin 7 i 8 na tym module F350 i klakson powinien chodzić.
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                widzę,że temat nabiera rozpędu :szeroki_usmiech
                                                kowal 2002-to może jednak odpalimy kierownicę MF FL w O2 przed FL? :roll:
                                                moja propozycja(służę autem i kierownicą) jest cały czas aktualna :szeroki_usmiech
                                                Jacek

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez jago7270
                                                  widzę,że temat nabiera rozpędu :szeroki_usmiech
                                                  kowal 2002-to może jednak odpalimy kierownicę MF FL w O2 przed FL? :roll:
                                                  moja propozycja(służę autem i kierownicą) jest cały czas aktualna :szeroki_usmiech
                                                  :twisted: sama "kabelkologia" pewnie do przeskoczenia, ale problem pewnie będzie z modułem w kolumnie kierownicy ( J527 ). Ten z OII pewnie nie zobaczy kiery z OII FL a jak zmienisz też moduł J527 na ten z OII FL to z kolei pewnie nie dogada się z resztą auta...
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X