Interfejs kupiłem na stronie http://lpg.ccy.com.pl/news.php i z tej strony ściągnąłem sobie program do obsługi. Pozdrawiam
[O2] [O2][FL] - Dołożenie czujnika deszczu i zmierzchu
Zwiń
X
-
[O2] [O2][FL] - Dołożenie czujnika deszczu i zmierzchu
Tu znajdzie się tutorial co i jak, aby założyć sobie czujnik deszczu i zmierzchu bez wymiany szyby czołowej. Bez lusterka samościemniającego się. Demontaż uchwytu do tego lusterka jest bardzo trudny.
Potrzebne rzeczy
1. 1K0 955 559 AH - czujnik deszczu - 100 PLN Allegro
2. 1K0-845-543 - Uchwyt czujnika deszczu - 28 PLN w ASO - EDIT 03.07.2014 - jest nowy numer uchwytu: 3AA845543B
3. 1C0-973-119 B - Wtyczka 3-pin do czujnika - 10 PLN w ASO
4. 000 979 009 - Kabelek serwisowy - 3 szt. po 12 PLN/sztuka
5. 1T0 955 737 Y 20 - obudowa czujnika część górna od Tourana - 8 PLN ASO
6. 1T0 955 738 Y 20 - obudowa czujnika część dolna od Tourana - 8 PLN ASO
7. Oczko do masy
8. Przewód 0,25 mm
9. Podkład pod klej do szyb - 12 PLN
10. Klej do szyb D 180 KD2 A1 - ASO (30 USD), ale może być zwykły
Tu jest zwykły Wurth:
11. Przełacznik z funkcją AUTO
12. Folia samoprzylepna i transferowa (może być taśma samoprzylepna papierowa)
13. Flamaster
14. Tampon do nanoszenia podkładu pod klej - może być mały wałeczek malarski
15. Folia ochronna malarska
16. Rękawiczki gumowe - kilka par
Inspiracje:
Tak wygląda obudowa czujnika w ETCE, poz. 27 i 28
U mnie będzie za lusterkiem a nie pod nim jak na zdjęciu powyżej.
No i widzę, że pojawił się pierwszy problem, obudowa od Tourana nie pasuje idealnie do uchwytu, będzie trzeba przyrzeźbić nieco, ale być może znajdę jeszcze na to rozwiązanie.
Tak to mniej więcej wygląda:
Etap 1. Wklejenie uchwytu
1. Wyciąć z folii zarys zewnętrzny obudowy czujnika oraz zarys części roboczej. Zastosować folię lub taśmę transferową, aby uniknąć przesunięcia części zewnętrznej i wewnętrznej szablonu. Przyciąć szablon aby zmieścił się obok lusterka a także przyciąć linie odniesienia pionową i poziomą (na krawędziach) do których będziemy przykładać szablon na szybie aby było prosto. My oczywiście zrobiliśmy na oko, więc pretensje do siebie jakby co.
2. Odtłuścić szybę rozcieńczalnikiem nitro.
3. Po stronie zewnętrznej nanieść flamastrem linie odniesienia, jak ma być położony czujnik względem reszty elementów. Do linii tej dokleić wycięty szablon od strony wewnętrznej i usunąć transfer. Nie dotykąc już szyby.
4. Rozłożyć i umocować taśmą folię ochronną na desce rozdzielczej. Trzeba pamiętać, że jak coś nam kapnie to już się tego nie zmyje. Założyć rękawiczki.
5. Wymieszać a następnie nanieść tamponem podkład na szybę. Tak to wygląda po wyschnięciu po 15-20 minutach:
6. Po odczekaniu 10-20 minut należy przykleić uchwyt czujnika. Uchwyt zabezpieczyć na około taśmą papierową. Nałożyć klej na krawędzie i przyłożyć do podkładu. Wycentrować względem środkowego szablonu. Przytrzymując uchwyt usunąć z brzegów taśmę ochronną i zebrać nadmiar kleju z środka i zewnątrz za pomocą patyczków do uszu.
7. Unieruchomić taśmą klejącą
Tak to wygląda po operacji:
Etap 2. Montaż czujnika
1. Nie jest skomplikowany, trzeba usunąć folię ze środka, odtłuścić, zwilżyć silikon czujnika i umieścić w uchwycie. Niestety z anteny CB musiałem dorobić prymitywny drucik do dociśnięcia czujnika do szyby. Niestety w kształcie jak poniżej nie mieści się w obudowie, ponieważ wystają te rogi drutu. Trzebe go ukształtować raczej w romb. Będę nad tym jeszcze pracował.
2. Podłączenie czujnika
Sam schemat chyba jest zbędny.
Pin 1 czujnika łączymy z (+) bezpiecznika 17 (5 amper) lub dowolnego innego, gdzie 12V jest dostępne po wyłączeniu stacyjki i zamknięciu samochodu
Pin 2 czujnika łączymy z masą
Pin 3 czujnika łączymy z istniejącym przewodem Nr. 33 we wtyczce B (O2FL)
*** OPCJA DLA O2 przed FL ***
Pin 3 czujnika łączymy z istniejącym przewodem Nr. 3 we wtyczce F (O2)
3. Drut zdjąłem i przykleiłem czujnik do obudowy klejem termicznym. Obudowę dało się założyć i po odcięciu nadmiaru tej osłonki kabla i umieszczeniu końcówki pod tapicerką wszystko się trzyma i nie trzeszczy. Tak jak wspomniałem wcześniej będę myślał nad umieszczeniem jakiegoś docisku do czujnika, ale ... spokojnie.
4. Pozostaje zakodować że jest czujnik ... i cieszyć się działaniem. Moje kodwanie modułu 09 jest następujące:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 1K0-937-08x-09.clb
Part No SW: 1K0 937 087 H HW: 1K0 937 087 H
Component: BCM PQ35 H+ 103 0573
Revision: 00103 AC
Coding: 46180AB8E0250C904040008005009160477900A0617989605C 0C40000000
Shop #: WSC 21000 456 72198
VCID: 364DE9D33D62
Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C
Component: Wischer 18020 22 0601
Coding: 00D7B7
Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH
Component: RLS 090709 05 54 0402
Coding: 0730ED
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Później może rozpiszę co trzeba pozaznaczać
Efekt końcowy:
Czujnik daje następujące rzeczy:
1. Automatycznie włącza światła jak:
- ściemnia się
- pada deszcz
- jedziemy dzybciej niż 140 km/h
2. Włącza Coming/Leaving Home, jak jest ciemno
3. Steruje pracą wycieraczek
4. Zamyka szyby jak zacznie padać deszcz
No i teraz jak stłucze się szyba (odpukać...) wystarczy czujnik przełożyć do nowej, kupić lusterko samościemniajace się za 100 PLN i modzenie dalej
Problem z odstającym drucikiem został rozwiązany.
Potrzeba kupić w Carrefourze blachę do wygniatania ciasta i wyciąć z niej pasek o szerokości 1 cm. Blaszkę doginamy do czujnika, trzyma ona wystarczająco i mieści się pod obudową.
*** Niestety brak zdjęć blaszki ***
Trzeba jeszcze odciąć te wąsy:
Trzeba też usunąć poduszki filcowe z obudowy czujnika.
Efekt końcowy jest oki, obudowa trzyma się sama na uchwycie i częściowo na przewodzie i tapicerce sufitu. Nie skrzypi i wygląda to tak:
Pozdrawiam
Marcin
-
-
Enriquez, jesteś przechuj! magik po całości :!:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Powinien obsłużyć, ponieważ fizycznie wpina się go w przewód normalnie idący do sterownika wycieraczek. Jest to magistrala LIN, obecna w każdej O2 i czujnik komunikuje się z centralką właśnie za pomocą tej magistrali. Ale jak to bywa z VW i Skodą, trzeba by po prostu sprawdzić. Samo podłączenie czujnika to 3 kabelki. Najtrudniejsze jest mimo wszystko przyklejenie dziadostwa do szyby w sposób logiczny...Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
abstinent,
chodzi właśnie o to, że ja nie mam zamiaru wymieniać szyby na taką pod sensor tylko wkleić do mojej uchwyt sensora i go podłączyć
Info dla tych co chcieliby to zrobić: wymiana szyby z robocizną kosztuje 550 PLN, ale to pójście na łatwiznę.
kowaltom99,
kupię sobie takie lusterko jakby mi się szyba w przyszłości zepsuła, będzie wtedy plug & play.
slavi,
bezpośrednio za lusterkiem jest czysta szyba, więc no problemoPozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Czuję, że też zrobię tego moda, czekam tylko na odpowiedź z allegro o czujnik.
Ale tak myslę, że na razie bez wymiany lusterka - to nie ma sensu ładować czujnika pod czy za lusterko. Równie dobrze można ten czujnik przykleić w lewym dolnym rogu szyby (w okolicach uchwytu na bilety parkingowe) - oczywiście w obszarze pracy wycieraczki. Wtedy nie trzebaby montowac tych kanałów na przewody, tylko bezpośrednio pociągnąc je przez słupek do skrzynki bezpieczników i modułu elektryki.
Tylko nie wiem, czy nie miałoby to wpływu na czułośc czujnika.
Teoretycznie można tymczasowo czujnik przymocować na taśmę (wiem - druciarstwo :lol: ) i sprawdzić jak działa - robota na 1 godzinkę.
Komentarz
-
-
uchwyt już wklejony
wygląda naprawdę profi, jutro wrzucę trochę fotek z operacji, no i zdejmę taśmy
Ale jestem pod wrażeniem tego primera, naprawdę fajnie wygląda to z zewnątrz
od wewnątrz natomiast wszystko jest zasłonięte lusterkiem
[ Dodano: Czw 14 Lip, 11 10:06 ]
Foto dodanePozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
kross12
-
Gratulacje!
Twój Mint to już jest pewnie lepszy niż Ambiente, pewnie to już Elegance :lol:
Ja też zrobię taki mod, po ostatnim dołożeniu świateł dziennych i halogenów i tak miałem kupić włącznik świateł - Twój manual zmotywował mnie do kupienia włącznika z trybem Auto.
Zdecydowałem się jednak od razu na wymianę lusterka na fotochromatyczne z podstawką pod czujnik. Na allegro znalazłem lusterko od Golfa V ze wszystkimi plastikami i kanałem do przewodów za 120PLN (już kupione :-) ).
Pozostaje tylko kwestia odlepienia starego lusterka - ale tu nie będę ryzykował i podjade do fachowców od szyb - mają na to swoje patenty. Zobaczę najpierw ile bedzie kosztowało u nich usunięcie starego lusterka i przyklejenie podstawki pod nowe. Jeżeli to koszt poniżej 100PLN to nie bedę się sam bawił (odejdzie mi koszt zakupu kleju, podkładu i folii no i czas pracy).
Pytanko - czy nie musiałeś kalibrować czujnika (podobno robi się to w adaptacji), zapalają Ci się światła w odpowiednim momencie?
Komentarz
-
-
kross12
Mistrz :!: No to teraz stawiaj auto pod jakąs sypiącą się kamienicą, spadnie kamyczek na szybę i sponsor kupi Ci nową pod czujnik
Komentarz
-
Oryginalne lusterko z podstawką przystosowaną do czujnika ma takie 2 blaszki, które po zamocowaniu lusterka na tym plastikowym uchwycie, dociskają czujnik do szyby.
Może iść tym tropem i doczepić blaszki/sprężynki do wewnetrznej strony osłony. Po zatrzaśnięciu odudowy byłby docisk czujnika.
Komentarz
-
Komentarz