Zamieszczone przez Karql
Modernizacja climatic na climatronic w O2FL
Zwiń
X
-
Też kiedyś nad tym myślałem w odniesieniu do mojej O2. W O2FL pewnie sprawa wygląda podobnie.
Wydawało mi się, że przeróbka sprowadza się do panela. Nic bardziej błędnego. Oprócz panelu z ramką trzeba wymienić całą nagrzewnicę, dodać czujniki temperatury nawiewu po stronie pasażera i czujnik nasłonecznienia. Być może coś jeszcze. Nagrzewnice clmiatic i climatronic różnią się między sobą, nie tylko wentylatorem ale sposobem sterowania nawiewem - w climaticu zamiast silniczków krokowych klapami steruje zwykłe cięgno poruszane pokrętłem. Nie wierzyłem, dopóki nie zobaczyłem.
Przeróbka jest technicznie możliwa i nawet relatywnie nie taka droga - nagrzewnica z Allegro to 300-400 zl, panel to 200-300 zł, z całą resztą klamotów można zamknąć się w tysiącu. Najgorszy jest jednak zakres robocizny. Trzeba zdemontować całą plastikową deskę rozdzielczą (i chyba tunel środkowy), podszybie od strony silnika, spuścić czynnik z klimatyzacji, wymienić nagrzewnicę, domontować brakujące czujniki, skręcić to wszystko z powrotem, napełnić klimatyzację i liczyć na to, że całość będzie szczelna i będzie działała.
W sieci jest parę, głównie niemieckojęzycznych, poradników dot. takiej przeróbki. Same zdjęcia rozbebeszonego auta potrafią skutecznie ostudzić amatorskie zapędy.
Dodatkowo załączam porównanie Ogrzewanie - Climatic - Climatronic, które kiedyś znalazłem na jakiejś niemieckiej stronie.
Komentarz
-
-
Wydawało mi się, że przeróbka sprowadza się do panela. Nic bardziej błędnego. Oprócz panelu z ramką trzeba wymienić całą nagrzewnicę, dodać czujniki temperatury nawiewu po stronie pasażera i czujnik nasłonecznienia.
Czy ktoś z kolegów mógłby wrzucić schematy elektryczne climatica i climatronica z O2FL. To byłaby podstawa do jakiejkolwiek dalszej dyskusji na temat celowości i wykonalności tego moda.
Być może coś jeszcze. Nagrzewnice clmiatic i climatronic różnią się między sobą, nie tylko wentylatorem ale sposobem sterowania nawiewem - w climaticu zamiast silniczków krokowych klapami steruje zwykłe cięgno poruszane pokrętłem. Nie wierzyłem, dopóki nie zobaczyłem.
Komentarz
-
-
namo
-
namo
Maicroft, samemu to faktycznie zeszło by z tydzień. Masz rację z tymi przekładkami, oni wiedzą gdzie co i do czego. Poszukam kogoś i napiszę jak poszło.
Komentarz
-
namo
-
namo
Wiesz, climatronic to climatronic. W miarę jedzenia apetyty rośnie. Doszedłem do wniosku że lepiej kupic nowe auto lepiej doposażone niż bawić się w te mody.
Komentarz
-
Zamieszczone przez MaicroftChyba zaczne robic takie przekladki po godzinach. Pierwsza bedzie ciezka, ale potem to juz z gorki.
Coz rozebrac trzeba cala deske, wlozyc nagrzewnice, a potem ewentualnie przerobic wiazke. Wielkiej filozofii raczej nie ma.Kondziu
OCP
Komentarz
-
-
Wraz z nadejściem wiosny zamierzam wykonać w mojej przedliftowej O2 swap climatic -> climatronic. Zgromadziłem już praktycznie wszystkie potrzebne części, z wyjątkiem ramki do radia i nowych oringów do podłączenia przewodów klimatyzacji.
Nadal mam jednak parę wątpliwości i chciałbym prosić użytkowników, którzy mieli do czynienia z podobnymi przeróbkami, o radę.
1. Jak widać ze zdjęcia, mam niemal nową nagrzewnicę z roku 2009, która posiada jeden silniczek do sterowania klapami V71 i V113. Teoretycznie każdy stary panel 1Z0 907 044 z SW 0600 lub wyższym za pomocą odpowiednich ustawień kanałów adaptacji 1 i 2 można zmusić do poprawnej pracy z taką nagrzewnicą. Mam panel AB spełniający te warunki i przyjmujący odpowiednie wpisy do wspomnianych kanałów adaptacji. Czy ktoś może potwierdzić, że zadziała to w praktyce?
2. Czy jest jakiś sposób, żeby uruchomić nagrzewnicę poza samochodem i sprawdzić jej funkcjonowanie? Próbowałem zrobić takie stanowisko testowe, wykorzystując Gateway, VAG CAN PRO i podpinając nagrzewnicę do 12V. Sterownik się zgłaszał, jednak VAG CAN PRO odmawiał wykonania testów, podając komunikat o niespełnieniu wymaganych warunków. Panel sterowania pozostawal wygaszony, nie świeciły się na nim żadne diody ani wskaźniki temperatury. Co może być jeszcze wymagane do uruchomienia nagrzewnicy? Jakiś sygnał z zegarów, z kompresora?
3. Większość tutoriali na sieci, dotyczących swapu climatic -> climatronic, zaleca w takim wypadku wymianę całej nagrzewnicy. Wiąże się to oczywiście z demontażem podszybia, spuszczaniem i napełnianiem czynnika oraz nieuchronnym kontaktem z płynem chłodzącym. To wszystko oznacza dodatkową robotę bądź dodatkowe koszty. Spotkałem się jednak również z przypadkiem, gdy ambitny użytkownik pozostawił korpus dotychczasowej nagrzewnicy na swoim miejscu, a zamienił jedynie wentylator z klapami i front rozdzielający powietrze ze wzystkimi silnikami, cięgnami i czujnikami przynależącymi do niego. W ten sposób w ogóle nie trzeba otwierać maski silnika, a po zdjęciu deski rozdzielczej powinien być w miarę przyzwoity dostęp do odpowiednich śrub i zaczepów na nagrzewnicy. Czy jest tak rzeczywiście?
4. Moja dotychczasowa nagrzewnica ma PTC sterowany CAN-em. Nowa nagrzewnica ma PTC sterowany przekaźnikami. Domyślam się, że mogę przełożyć mój dotychczasowy PTC do nowej nagrzewnicy i taki układ będzie działał. Czy dobrze rozumuję?
5. Zgodnie z metodologią podaną w ELSA, wymiana nagrzewnicy wymaga np. uprzedniego wyjęcia przednich siedzeń, demontażu tunelu środkowego, demontażu kolumny kierowniczej wraz z manetkami wycieraczek/kierunkowskazów czy też plastików nadproża drzwi przednich. Sieciowe tutoriale nie są aż tak rygorystyczne. Gdzie leży prawda?
6. Czy "nową" nagrzewnicę należy przed montażem w samochodzie odgrzybić bądź osuszyć?
7. Na koniec, czy jest jeszcze coś o czym powiniem wiedzieć, żeby uniknąć problemów i powikłań już po rozkręceniu auta?
Komentarz
-
Komentarz