Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Modernizacja climatic na climatronic w O2FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Modernizacja climatic na climatronic w O2FL

    Zamieszczone przez Karql
    Znowu piramida :diabelski_usmiech

    11:15 na Zbigniewa Herberta, trąbiłem, ale nie wiem czy usłyszałeś
    qrwa wszędzie mnie wypatrzysz

  • #2
    Modernizacja climatic na climatronic w O2FL

    Witam
    Posiadam o2FL ambiente, i mam u siebie klimatyzacje climatic, czy przeróbka na climatronik, wiąze się z wymianą panela przedniego i dołożeniem czujnika temp. wewnętrznej?
    Przerabiał to juz ktos?

    Komentarz


    • #3
      Też kiedyś nad tym myślałem w odniesieniu do mojej O2. W O2FL pewnie sprawa wygląda podobnie.

      Wydawało mi się, że przeróbka sprowadza się do panela. Nic bardziej błędnego. Oprócz panelu z ramką trzeba wymienić całą nagrzewnicę, dodać czujniki temperatury nawiewu po stronie pasażera i czujnik nasłonecznienia. Być może coś jeszcze. Nagrzewnice clmiatic i climatronic różnią się między sobą, nie tylko wentylatorem ale sposobem sterowania nawiewem - w climaticu zamiast silniczków krokowych klapami steruje zwykłe cięgno poruszane pokrętłem. Nie wierzyłem, dopóki nie zobaczyłem.

      Przeróbka jest technicznie możliwa i nawet relatywnie nie taka droga - nagrzewnica z Allegro to 300-400 zl, panel to 200-300 zł, z całą resztą klamotów można zamknąć się w tysiącu. Najgorszy jest jednak zakres robocizny. Trzeba zdemontować całą plastikową deskę rozdzielczą (i chyba tunel środkowy), podszybie od strony silnika, spuścić czynnik z klimatyzacji, wymienić nagrzewnicę, domontować brakujące czujniki, skręcić to wszystko z powrotem, napełnić klimatyzację i liczyć na to, że całość będzie szczelna i będzie działała.

      W sieci jest parę, głównie niemieckojęzycznych, poradników dot. takiej przeróbki. Same zdjęcia rozbebeszonego auta potrafią skutecznie ostudzić amatorskie zapędy.

      Dodatkowo załączam porównanie Ogrzewanie - Climatic - Climatronic, które kiedyś znalazłem na jakiejś niemieckiej stronie.

      ]"]Not Found

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez toomasz
        Przerabiał to juz ktos?
        jest sens babrać się w nowej 02FL...? Już lepiej było by kupić taką z climatronikiem.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • #5
          Wydawało mi się, że przeróbka sprowadza się do panela. Nic bardziej błędnego. Oprócz panelu z ramką trzeba wymienić całą nagrzewnicę, dodać czujniki temperatury nawiewu po stronie pasażera i czujnik nasłonecznienia.
          Ale gdyby nie wymieniać nagrzewnicy, wystarczyłyby te czujniki co są? Mi conajmniej bardziej chodzi o wygląd niż dwustrefowość. Może czujniki dałoby sie popodpinać równolegle?

          Czy ktoś z kolegów mógłby wrzucić schematy elektryczne climatica i climatronica z O2FL. To byłaby podstawa do jakiejkolwiek dalszej dyskusji na temat celowości i wykonalności tego moda.

          Być może coś jeszcze. Nagrzewnice clmiatic i climatronic różnią się między sobą, nie tylko wentylatorem ale sposobem sterowania nawiewem - w climaticu zamiast silniczków krokowych klapami steruje zwykłe cięgno poruszane pokrętłem. Nie wierzyłem, dopóki nie zobaczyłem.
          W O2FL nie ma cięgien. Są silniczki - ostatnio zaglądałem w tamte rejony i panel ma z tyłu TYLKO wtyczki z kabelkami

          Komentarz


          • #6
            zgadzam sie z kolegą mrrudzin, w o2fl są silniczki krokowe ktore sterują klapami nawiewu

            Komentarz


            • #7
              Poszła technika do przodu w te parę lat... :roll:

              Komentarz


              • #8
                Była taka modyfikacja opisywana niedawno na naszym forum. Wystarczy poszukać. Dla ułatwienia Trójmiasto
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz


                • #9
                  Ale bez wymiany nagrzewnicy?

                  Komentarz


                  • #10
                    Enriquez daj linka

                    Komentarz


                    • #11
                      toomasz, proszę...

                      Forum - Octavia Club Polska


                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                      Komentarz


                      • #12
                        Wie ktoś może o firmie lub osobie która podjęła by się takiej zamiany?

                        Komentarz


                        • #13
                          Przekladajacych angliki spytaj. Maja w malym palcu takie tematy.

                          Ja w wersji przed liftem zmienilem climatic na climatronic. Troche zabawy jest
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            Maicroft, samemu to faktycznie zeszło by z tydzień. Masz rację z tymi przekładkami, oni wiedzą gdzie co i do czego. Poszukam kogoś i napiszę jak poszło.

                            Komentarz


                            • #15
                              Rozkrecenie deski wyjecie nagrzewnicy i wsadzenie nowej to jest na spokojnie jeden dzien.
                              Potem trzeba dorobic przewody i poskrecac. To tez spokojnie jeden dzien schodzi, jak sie to samemu kreci.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez namo
                                Maicroft, samemu to faktycznie zeszło by z tydzień. Masz rację z tymi przekładkami, oni wiedzą gdzie co i do czego. Poszukam kogoś i napiszę jak poszło.
                                Hej.I jak,cos poszlo do przodu z montazem?
                                Kondziu

                                OCP

                                Komentarz


                                • #17
                                  Nikt się nie chce podjąć a jak już to ok 7-8k

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez namo
                                    Nikt się nie chce podjąć a jak już to ok 7-8k
                                    :shock: o fuck,no to cena mega zaporowa.Manualna klima zle dziala,ze myslisz nad zmiana?
                                    Kondziu

                                    OCP

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wiesz, climatronic to climatronic. W miarę jedzenia apetyty rośnie. Doszedłem do wniosku że lepiej kupic nowe auto lepiej doposażone niż bawić się w te mody.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Chyba zaczne robic takie przekladki po godzinach. Pierwsza bedzie ciezka, ale potem to juz z gorki.

                                        Coz rozebrac trzeba cala deske, wlozyc nagrzewnice, a potem ewentualnie przerobic wiazke. Wielkiej filozofii raczej nie ma.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Chyba zaczne robic takie przekladki po godzinach. Pierwsza bedzie ciezka, ale potem to juz z gorki.

                                          Coz rozebrac trzeba cala deske, wlozyc nagrzewnice, a potem ewentualnie przerobic wiazke. Wielkiej filozofii raczej nie ma.
                                          Ale za 7tyskow to chetnych nie znajdziesz :P
                                          Kondziu

                                          OCP

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            7tys to kosztuje przekladka angola z czesciami

                                            Nagrzewnice na allegro znajdziesz bez problemu. Do tego na spokojnie 2-3dni robocze, bo troche tych dupereli wewnatrz jest to rozkrecenia, a potem skrecenia
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Maicroft, będziesz robić konkurencję El_Zygmunto on już robił takiego moda
                                              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Nie, on wsadzil climatronica zamiast manualnej klimy.

                                                Taki mod tez juz mam za soba
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Wraz z nadejściem wiosny zamierzam wykonać w mojej przedliftowej O2 swap climatic -> climatronic. Zgromadziłem już praktycznie wszystkie potrzebne części, z wyjątkiem ramki do radia i nowych oringów do podłączenia przewodów klimatyzacji.

                                                  ]"]Not Found

                                                  Nadal mam jednak parę wątpliwości i chciałbym prosić użytkowników, którzy mieli do czynienia z podobnymi przeróbkami, o radę.

                                                  1. Jak widać ze zdjęcia, mam niemal nową nagrzewnicę z roku 2009, która posiada jeden silniczek do sterowania klapami V71 i V113. Teoretycznie każdy stary panel 1Z0 907 044 z SW 0600 lub wyższym za pomocą odpowiednich ustawień kanałów adaptacji 1 i 2 można zmusić do poprawnej pracy z taką nagrzewnicą. Mam panel AB spełniający te warunki i przyjmujący odpowiednie wpisy do wspomnianych kanałów adaptacji. Czy ktoś może potwierdzić, że zadziała to w praktyce?

                                                  2. Czy jest jakiś sposób, żeby uruchomić nagrzewnicę poza samochodem i sprawdzić jej funkcjonowanie? Próbowałem zrobić takie stanowisko testowe, wykorzystując Gateway, VAG CAN PRO i podpinając nagrzewnicę do 12V. Sterownik się zgłaszał, jednak VAG CAN PRO odmawiał wykonania testów, podając komunikat o niespełnieniu wymaganych warunków. Panel sterowania pozostawal wygaszony, nie świeciły się na nim żadne diody ani wskaźniki temperatury. Co może być jeszcze wymagane do uruchomienia nagrzewnicy? Jakiś sygnał z zegarów, z kompresora?

                                                  3. Większość tutoriali na sieci, dotyczących swapu climatic -> climatronic, zaleca w takim wypadku wymianę całej nagrzewnicy. Wiąże się to oczywiście z demontażem podszybia, spuszczaniem i napełnianiem czynnika oraz nieuchronnym kontaktem z płynem chłodzącym. To wszystko oznacza dodatkową robotę bądź dodatkowe koszty. Spotkałem się jednak również z przypadkiem, gdy ambitny użytkownik pozostawił korpus dotychczasowej nagrzewnicy na swoim miejscu, a zamienił jedynie wentylator z klapami i front rozdzielający powietrze ze wzystkimi silnikami, cięgnami i czujnikami przynależącymi do niego. W ten sposób w ogóle nie trzeba otwierać maski silnika, a po zdjęciu deski rozdzielczej powinien być w miarę przyzwoity dostęp do odpowiednich śrub i zaczepów na nagrzewnicy. Czy jest tak rzeczywiście?

                                                  4. Moja dotychczasowa nagrzewnica ma PTC sterowany CAN-em. Nowa nagrzewnica ma PTC sterowany przekaźnikami. Domyślam się, że mogę przełożyć mój dotychczasowy PTC do nowej nagrzewnicy i taki układ będzie działał. Czy dobrze rozumuję?

                                                  5. Zgodnie z metodologią podaną w ELSA, wymiana nagrzewnicy wymaga np. uprzedniego wyjęcia przednich siedzeń, demontażu tunelu środkowego, demontażu kolumny kierowniczej wraz z manetkami wycieraczek/kierunkowskazów czy też plastików nadproża drzwi przednich. Sieciowe tutoriale nie są aż tak rygorystyczne. Gdzie leży prawda?

                                                  6. Czy "nową" nagrzewnicę należy przed montażem w samochodzie odgrzybić bądź osuszyć?

                                                  7. Na koniec, czy jest jeszcze coś o czym powiniem wiedzieć, żeby uniknąć problemów i powikłań już po rozkręceniu auta?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X