[O2] Kierownica multifunkcyjna - problemy z modułami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KimDzongAxel
    Classic
    • 2017
    • 8
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    [O2] Kierownica multifunkcyjna - problemy z modułami

    Witajcie w ten śnieżny dzień,

    przychodzę z problemem, z którym nie jestem w stanie sobie poradzić od pewnego czasu, a mianowicie instalacja kierownicy multifunkcyjnej w Octavia 2 polift.
    Zanim dostanę w twarz opcją szukaj to przeczytałem chyba wszystko co było na ten temat i nadal nie chce działać dlatego też proszę Was o pomoc pisząc post

    Oryginalnie samochód wyjechał z fabryki w wersji wyposażeniowej Ambiente (tj. tempomat, czujniki cofania, radio swing, zwyczajna kierownica i komp pokładowy bez maxi dot'a). Pojawił się jednak pomysł zmiany oryginalnej wysłużonej już kierownicy na skórzaną multi. Zgodnie z tematem na forum ( http://forum.skodaclub.pl/tech-1z-oc...-t4391-15.html ) oraz załączoną listą do RossTech zakupiłem również moduł ślizgu z manetkami o numerze 5k0.953.569.L Zakupiony został też kabel do połączenia kierownicy z owym modułem.

    Pierwszy zakupiony kabel z Golfa 5 albo 6 plus (5K0.971.584.C) okazał się nie pasować, więc zakupiony został drugi, o numerach 1K0.971.584C... który też nie pasuje (przyłącze na ślizgu się zgadza, ale na kierownicy już nie, jest jeden pin za wąskie). Mniejsza o przyciski, stwierdziłem że zaprogramuje sam moduł VCDSem, a że przyciski będą niepodłączone to pal licho, dokupi się kabel i będzie działało. No i tu zaczynają się poważne schody. Przestał działać klakson, czujniki cofania zgłaszają błąd, tempomat też zgłasza awarię (to dość oczywiste akurat, nie ma przycisków) ogólnie jest silna lipa.

    W pierwszej kolejności okazało sie, wygląda na to, że pojazd nie rozpoznaje modułu, jakby był zbyt nowy. W załączniku przesyłam skan z przed modyfikacji i po wstawieniu modułu oraz zdjęcia modułów zakupionych (stare wróciły na auto) . Czy mógłbym prosić Was o pomoc w doprowadzeniu tego do stanu działania? Domyślam się, że będę musiał kupić nowy zestaw moduł+kabel. Nie ukrywam mam dość małe doświadczenie z VAGami i nie jestem w stanie stwierdzić czy dobrałem zły moduł tudzież czy musze zmieniać też coś po za tym (z tego co czytałem wydaje się być wszystko OK, ale jak pokazuje praktyka nie jest). Pomożecie?

    Pozdrawiam
    Krzysztof
    Załączone pliki
  • georgg
    RS
    • 2013
    • 17106
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    jesteś z Gdańska więc najprostyszy sposób to umów się z krzynol Masz blisko.
    SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
    ​​​
    Grzegorz

    Moja Ambitna Czarnula

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10970
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      ja tu widzę jakieś dziwne błędy - uszkodzony ten nowy sterownik?
      albo jakieś kolosalne różnice w kodowaniu, ale to na odległość nie wywróżę
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • KimDzongAxel
        Classic
        • 2017
        • 8
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Nie wydaje mi się aby był uszkodzony, a przynajmniej nie jestem w stanie / nie wiem jak sprawdzić. Kupiony oczywiście z jakiegoś trupa, nie jest nowy więc teoretycznie wszystko jest możliwe acz nie sądzę aby był padnięty, czy jest jakiś sposób aby to zdiagnozować?

        Komentarz

        • georgg
          RS
          • 2013
          • 17106
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          KimDzongAxel Napisałem Ci wyżej.
          SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
          ​​​
          Grzegorz

          Moja Ambitna Czarnula

          Komentarz

          • kropeck
            RS
            • 2009
            • 2319
            • Octavia II (1Z3)
            • BLF 1.6 FSI 115 KM

            #6
            Raz kiedyś montowałem pewnej osobie właśnie manetkę od multifunkcji ze wszystkimi gadżetami. Wszystko pasowało oprócz tego, że tempomat nie chciał działać i nie działał również klakson. Nie opisując całości prób, które realizowałem (a zestaw był nowy, oryginalny) pomogła wizyta w ASO i wgrywanie aktualizacji do sterownika kierownicy.
            Pozdrawiam,
            Michał

            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

            Komentarz

            Pracuję...