Hak holowniczy do O FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Damian6310
    Classic
    • 2017
    • 25
    • Octavia II (1Z3)

    Hak holowniczy do O FL

    Chciałbym zapytać czy ktoś montował do OII FL hak holowniczy, mam wersje hatchback i nie wiem czy trzeba wycinać zderzak oraz czy zwykła wiązka pasuje czy musi być z modułem.
  • Nedar
    Ambiente
    • 2009
    • 209
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    W zderzaku trzeba wyciąć okienko na hak oraz gniazdo przyczepki. Wycięcie jest od spodu zderzaka w czarnym plastiku i nie jest widoczne "od tyłu".

    Moduł haka jest potrzebny. Podłączenie się bezpośrednio pod instalację lamp tylnych będzie skutkowało odłączeniem ich z powodu wykrycia zbyt dużego obciążenia dla poszczególnych świateł.
    Moduł nie musi być oryginalny.
    Jeżeli masz w planach stosowanie bagażnika na rowery na haku, powinieneś szukać wiązki z gniazdem 13 pin. Tylko wówczas zgodnie z przepisami będziesz miał światło wsteczne i przeciwmgielne (nowe wymogi weszły od początku 2017).
    Przyczepki wyprodukowane przed 2017 nie muszą być wyposażone w światła cofania.

    Komentarz

    • Damian6310
      Classic
      • 2017
      • 25
      • Octavia II (1Z3)

      #3
      jesli chodzi o zamiennik to jest jakis sprawdzony, ? ewentualnie koszty? i gdzie sie go wpina....

      Komentarz

      • Damian6310
        Classic
        • 2017
        • 25
        • Octavia II (1Z3)

        #4
        chciałbym sam zamontować hak ...

        Komentarz

        • Nedar
          Ambiente
          • 2009
          • 209
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Również sam montowałem hak u siebie. Hak oryginalny używany zakupiony na alledrogo. Wiązka nowa oryginalna z modułem zakupiona na forum.

          Osobiście polecam zakup modułu oryginalnego. Ale na pewno Westfalia ma również kompatybilny moduł. Nie wiem czy są inne zamienniki, które można polecić.
          Oryginalnie moduł haka montowany jest na tylnym lewym błotniku, obok modułu parktronika. Wiązka idzie od tego modułu do centralnej elektryki i bezpieczników w konsoli pod osłonami progów wewnątrz. Z komory silnikowej musisz dociągnąć tylko zasilanie na hak i będziesz miał wszystko jak w oryginale.
          Tutaj masz link gdzie poruszany już był temat haka http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...lowniczy-w-oii
          Na trzeciej stronie masz zdjęcie z wycięciem na zderzaku pod hak. W przypadku oryginalnego haka nic nie wystaje na zewnątrz (gniazdo jest odchylane i też go nie widać).

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10964
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            proszę tu jest tutorial montażu elektroniki haka

            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • gradek
              RS
              • 2010
              • 12882
              • Superb III (3V3)

              #7
              Nie wiem jak wy, ale ja już miałem wycięcie w oryginale.
              Wiązka do O2, czy O2FL pasuje z SuperB-a, tyle że modułu haka nie montujemy na nadkolu, a w rogu w okolicy lewej tylnej lampy.

              Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
              Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
              Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

              Komentarz

              • JaroMlw
                Classic
                • 2016
                • 3
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                witam. hak montowałem około miesiąca temu. instalacja elektryczne nie jest trudna. czas około 4 godzin. montowałem hak profsvar oryginalny z logo skody montowany "na taśmie produkcyjnej" moduł mam na 13 pin ale przerobiłem go na zwykły 7 pin.(po prostu odjąłem zbędne przewody), do modułu od samochodu dochodzą 3 przewody, jeden to stały + z bezpiecznika a dwa idą od modułu komfortu. żadnego cięcia kabli, łączenia na super złączki itp. hak odpinany na kluczyk. jeśli ktoś bedzie poszukiwał takowego na alledrogo nie zrażajcie się brakiem kluczyka (są wtedy dużo tańsze) a sam wkład można zamówić... w salonie za 80 zł wycięcie w zderzaku jest minimalne, nie widać go w ogóle. ogólnie koszt całości belka z hakiem i instalacją (używka) 350 + nowy wkład blokady 80 zgodnie z katalogiem części 4 śruby sześciokątne płaszczowe 10.9 - 30 zł przegląd do wbicia w dowód 35. a i cztero paczek do lepszej pracy 12. razem pińcet plus gdyby ktoś potrzebował pomocy pisać, porobię zdjęcia jak to u mnie wygląda.

                Komentarz

                • gradek
                  RS
                  • 2010
                  • 12882
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  JaroMlw instalację masz bez modułu haka? Jak mogę się domyślać nie masz czujników cofania?

                  Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                  Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                  Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                  Komentarz

                  • JaroMlw
                    Classic
                    • 2016
                    • 3
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    mam moduł haka. tylko z wiązki która dochodzi do modułu (bądź jak kto woli odchodzi od niego) odczepiłem wszystkie przewody które były ponad gniazdo 7-mio pinowe. mam czujniki cofania. po podczepieniu haka i podłączeniu przyczepki czujniki nie reagują. nic nie przestawiałem przy pomocy vag -u (a)

                    Komentarz

                    • andru123
                      Elegance
                      • 2010
                      • 783
                      • Toyota
                      • ATF 2.0 MPI 120 KM

                      #11
                      wczoraj zamontowalem hak z oryginalnym modulem, wszystko dziala pieknie , tylko jeszcze piszcza czujniki cofania, jak przyczepa podpieta i cofam, moze ktos podpowiedziec gdzie i jak przekodowac zeby nie piszczaly ? octavia II FL 2012 , czujniki przod i tyl
                      jest O1 RS 1.8T XENON
                      była O1 1.9 TDI AGR

                      Komentarz

                      • Angel
                        Rider
                        • 2008
                        • 503
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                        #12
                        W park assist 10 zaznacz trailer LC,00,0~3,01,Trailer Hitch installed (manually removeable)
                        Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                        Komentarz

                        • eddie_orzel
                          Classic
                          • 2010
                          • 2

                          #13
                          Witam.
                          Sorry, że odkopuje ale potrzebna mi szybka odpowiedź czy hak od Golfa 5 Plus 4x4 będzie pasował do Octavii 2 combi FL

                          Komentarz

                          • upel
                            Ambiente
                            • 2018
                            • 100
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            Witam, przymierzam się do haka u siebie w kombi i mam pytanie o graty, które muszę skompletować. Z tego co już tu wyczytałem to moduł, bo bez niego jak rozumiem działać dobrze wszystko nie będzie? Czy taki moduł będzie ok? 1K0907383E. Jak znaleźć do tego teraz wiązke? Wiązka ma być od modułu do czego?

                            no i przewody od gniazda pod przyczepe i sam hak można kupić jaki się chce już, np bosal wypinany czy jak to ugryźć,żeby było ok i żeby był wypinany hak?

                            No i jeszcze pytanie o czujniki parkowania czy coś jest do tego jeszcze potrzebne, żeby one nie działały jak jest podpięta przyczepa?
                            Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                            Komentarz

                            Pracuję...