temat przerobiony, tu wszystko opisałem: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...28#post1934228
jeśli masz polifta, to jedyna niewiadoma to piny CAN z kilimatronika - musisz sobie sprawdzić, z których pinów podebrać sygnał (bez tego nie działa sterowanie po kluczyku, podświetlenie ani BT)
Cześć.
Napisałem do admina żeby wykasował mój post.
A w temacie RCN210 -
po nie do końca udanym montażu w Norauto troche się wk...
Wydałem 80 zł za to, że mechanik - elektryk sprawdził czujnikiem masę i prądowe i ordynarnie przeciął i skręcił przewód CAN w przełączce żeby mu pasowało, jakby nie potrafił wyjąć pina.
Przemyślalem temat, i po Twoim wpisie myślę samemu skończyć instalację radia.
Wykręciłem panel klimy i wydaje mi sę, że wiem ktore kable sa od CANa.
Mam tylko dylemat ktory jest plusem.
Gdybym się pomylił i podpiął odwrotnie przewody CAN to czy uszkodzę elektonikę kompa auata lub radia?
Przyglądałem się na filmie gościa z Angli który mówił że pomaranczowo brązowy to CAN Low - czyli masa
a pomarończowo zielony to plus
czy to jest ogólna zasada kolorów w tych przewodach ?
Szukam jeszcze informacji jak sie podpiąć do CANów z panela klimy. Czy ordynarnie wkręcic się w przewód i zaizolować - trąci mega amatorszczyzną. Czy kupic jakąś wtyczkę - rozgałęźnik ?
Czy może do kostki klimy do każdego pina wpiąć dwa przewody ?
Ktoś ma wiedze jak to zrobić bezpiecznie ?
tu opis od sprzedawcy które kable są które: http://postimg.org/image/qzde7krjp/
co do bezpieczeństwa łączenia to poczekaj na innych - ja miałem gotowy adapter taki jak na obrazku
dodatkowo wykonaj lekturę przynajmniej pierwszych 10 stron tego wątku: http://forums.vwvortex.com/showthrea...-enabled-radio <-są tam przeróżne fotki dot. połączeń co z czym - mi pomogły przed przystąpieniem do pracy
do CANA wpinasz się równolegle, nie ma masy i + jest CAN L(ow) i CAN H(igh)
CAN L zawsze jest pomarańcz/czarny, a CANy H są pomarańczowo/czarne lub fioletowe lub zielone, zależy od typu magistrali
podpięcie odwrotne nic nie zepsuje, sterownik nie będzie widoczny, albo w skrajnym przypadku nie podłączysz się w ogóle do tej magistrali
Sukces.
Radio ma wysztkie funkcje aktywne.
Troszke nie zmartwił czerwony kolor podświetlenia - i już mnie korci możliwość zmiany na biały lub zielony - taki jak panelu klimatyzacji.
Ale jstem generalnie bardzo zadowolony.
Jeszcze tylko ramka i gotowe.
Wystarczyło ordynarnie podebrać CANy z panelu klimatyacji.
Dzięki Krzynol za podpowiedzi.
Nie. Mylicie CAN Infotainment (ten od radia) z CAN Comfort (ten od klimy). Połączenie RCD pod CAN podebrany z wiązki panelu klimy jest więc nieprawidłowe.
Nie. Mylicie CAN Infotainment (ten od radia) z CAN Comfort (ten od klimy). Połączenie RCD pod CAN podebrany z wiązki panelu klimy jest więc nieprawidłowe.
krzynol, shame on you!
Rox, trochę się czepiasz.
Tak podłączone radio działa i daje wszystkie funkcje.
Co jest w tym nieprawidłowe ? Nazewnictwo ?
Nie. Mylicie CAN Infotainment (ten od radia) z CAN Comfort (ten od klimy). Połączenie RCD pod CAN podebrany z wiązki panelu klimy jest więc nieprawidłowe.
krzynol, shame on you!
czy Ty w ogóle masz te radio? bo sprzedawca wyraźnie nakazuje w instrukcji podpięcie sygnału CAN z linii CAN Comfort właśnie - inaczej nie działa poprawnie. Sprzęt pochodzi z rynku dalekowschodniego i być może tam VW inaczej rozwiązał komunikację z radia niż w europejczykach. W każdym razie żaden wstyd (czytać instrukcje)
czy Ty w ogóle masz te radio? bo sprzedawca wyraźnie nakazuje w instrukcji podpięcie sygnału CAN z linii CAN Comfort właśnie - inaczej nie działa poprawnie. Sprzęt pochodzi z rynku dalekowschodniego i być może tam VW inaczej rozwiązał komunikację z radia niż w europejczykach. W każdym razie żaden wstyd (czytać instrukcje)
Jeśli producent radia opisuje, że należy je podłączyć do magistrali CAN komfort, no to można na tej podstawie wnioskować, że coś jest nie tak Na pewno nie będzie działać: diagnoza, menu "audio" na zegarach, menu "telefon" na zegarach - o ile producent przewidział taką możliwość.
Jeśli producent radia opisuje, że należy je podłączyć do magistrali CAN komfort, no to można na tej podstawie wnioskować, że coś jest nie tak Na pewno nie będzie działać: diagnoza, menu "audio" na zegarach, menu "telefon" na zegarach - o ile producent przewidział taką możliwość.
ponownie polecam lekturę z forum vwvortex - jest tam sporo wpisów odnośnie współpracy lub jej brak z multifunkcją i MFA
jeśli ktoś dalej nie wierzy, że radio komunikuje się z magistralą CAN w opisany powyżej sposób (niezależnie od faktu, że niepodłączenie kabli skutkuje brakiem sterowania po kluczyku, brakiem obsługi BT, podświetlenia oraz GALA), to polecam przytrzymanie przycisku MENU tak długo, aż pojawi się ekran diagnostyczny - jest tam informacja o CAN
Komentarz