Witajcie,
Na początek dzień dobry wszystkim forumowiczom
Ostatnimi czasy nabyłem srebrną O2FL z 2011 1,4TSI w czystej wersji Ambiente. I naszło mnie na retrofitting.
Dołożyłem już:
1. Radyjko Swing
2. MDI
3. Tempomat
4. Felgi 16" Crateris
5. Skórzaną kierę (bez multifunkcji)
6. Skórzaną gałkę zmiany biegów
7. TPMS przez MK60EC1 z ori przyciskiem
Z planów pozostało mi jeszcze:
1. Climatronic
2. MaxiDot
3. Fotochromatyczne lusterko + RLS
Ale w tym temacie chciałbym poradzić się Was odnośnie retro Climatronica. Mam klimę full manual, czyli ten "Climatic" już bez regulacji temperatury.
Nabyłem następujące części:
- kompletną nagrzewnicę 1Z1 820 003 FP (ACC L CHS, data produkcji 30.03.12) z wiązką.
- panel 3T0 907 044 AK (data produkcji 25.06.09)
- czujnik jakości powietrza 1K0 907 659
- wtyczkę do czujnika jakości powietrza 1J0 972 483 A
- 2x czujnik temperatury 3D0 907 543 A
- 2x wtyczka do czujnika temperatury 1J0 971 972
- czujnik nasłonecznienia 1Z0 907 539 B (wraz z wtyczką)
- wylot nadmuchu schowka 1Z0 816 355
- ramkę radia pod climatronic
Całą masę pinów i różnokolorowych kabli posiadam na stanie.
Z tego co się zorientowałem, to w instalacji elektrycznej do zrobienia jest:
- zamiana + i - we wtyczce 20 pinowej
- dołożenie czujników temperatury (lewy i prawy) i podpięcie ich do wtyczki 20 pinowej
- dołożenie czujnika jakości powietrza i podpięcie go do wtyczki 20 pin oraz pod bezpiecznik 5
- dołożenie czujnika nasłonecznienia i podpięcie go do wtyczki 20 pin
- przełożenie pinu bezpiecznika 40 na 22
Czyli tyle co nic
I tu dochodzimy do pytań...
1. W Elsie widzę jednak jedną rzecz, która mnie zastanawia i trochę niepokoi. Mianowicie pod jeden z pinów podciągnięty jest przewód od czujnika skrętu kierownicy. WTF?! Czy to jest niezbędne? W schematach od Golfa VI tego nie widzę.
2. Czy wymienione wyżej graty zagrają ze sobą?
3. Chciałbym dołożyć też PTC. Nie zdecydowałem się na nagrzewnicę z PTC od diesela, bo nie przekonuje mnie PTC na przekaźniku (nagrzewnice z FL), a nagrzewnice z PTC po CAN trącą myszką (nie widzi mi się wkłądanie nagrzewnicy starszej o 5 lat niż obecna). Pytanie czy jeśli dorwę gdzieć grzałkę po CAN 1K0 963 235 E to uda się to fizycznie wcisnąć w moją nową nagrzewnicę i poprawnie zakodować aby grało z resztą systemu ogrzewania?
4. Czy zakres prac w elektryce, który wymieniłem, jest kompletny?
5. Czy przydadzą mi się jakieś niestandardowe narzędzia?
Uprzedzając pytania i przyszły rozwój dyskusji:
1. Chce Ci się to robić?
- TAK
2. To nieopłacalne!
- NIE, graty kosztowały mnie 550zł, + ponowne nabicie klimy ok 150. Za 700pln mi się chce i mi się opłaca. Robota jest w 100% moja, nikt mi pomagać nie będzie. Tylko klimaciarz przy spuszczaniu i napełnianiu układu.
3. Nie lepiej kupić nowe auto?
- NIE. Lubię swoje i lubię dłubać.
4. Nie znam się ale się wypowiem!
- Usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie ochota na klikanie w klawiaturę
5. Czy wiesz, że będziesz musiał rozbebeszyć pół auta i wyjąć belkę co jest pod deską?
- Wiem, mam czas.
Na początek dzień dobry wszystkim forumowiczom

Ostatnimi czasy nabyłem srebrną O2FL z 2011 1,4TSI w czystej wersji Ambiente. I naszło mnie na retrofitting.
Dołożyłem już:
1. Radyjko Swing
2. MDI
3. Tempomat
4. Felgi 16" Crateris
5. Skórzaną kierę (bez multifunkcji)
6. Skórzaną gałkę zmiany biegów
7. TPMS przez MK60EC1 z ori przyciskiem
Z planów pozostało mi jeszcze:
1. Climatronic
2. MaxiDot
3. Fotochromatyczne lusterko + RLS
Ale w tym temacie chciałbym poradzić się Was odnośnie retro Climatronica. Mam klimę full manual, czyli ten "Climatic" już bez regulacji temperatury.
Nabyłem następujące części:
- kompletną nagrzewnicę 1Z1 820 003 FP (ACC L CHS, data produkcji 30.03.12) z wiązką.
- panel 3T0 907 044 AK (data produkcji 25.06.09)
- czujnik jakości powietrza 1K0 907 659
- wtyczkę do czujnika jakości powietrza 1J0 972 483 A
- 2x czujnik temperatury 3D0 907 543 A
- 2x wtyczka do czujnika temperatury 1J0 971 972
- czujnik nasłonecznienia 1Z0 907 539 B (wraz z wtyczką)
- wylot nadmuchu schowka 1Z0 816 355
- ramkę radia pod climatronic
Całą masę pinów i różnokolorowych kabli posiadam na stanie.
Z tego co się zorientowałem, to w instalacji elektrycznej do zrobienia jest:
- zamiana + i - we wtyczce 20 pinowej
- dołożenie czujników temperatury (lewy i prawy) i podpięcie ich do wtyczki 20 pinowej
- dołożenie czujnika jakości powietrza i podpięcie go do wtyczki 20 pin oraz pod bezpiecznik 5
- dołożenie czujnika nasłonecznienia i podpięcie go do wtyczki 20 pin
- przełożenie pinu bezpiecznika 40 na 22
Czyli tyle co nic

I tu dochodzimy do pytań...
1. W Elsie widzę jednak jedną rzecz, która mnie zastanawia i trochę niepokoi. Mianowicie pod jeden z pinów podciągnięty jest przewód od czujnika skrętu kierownicy. WTF?! Czy to jest niezbędne? W schematach od Golfa VI tego nie widzę.
2. Czy wymienione wyżej graty zagrają ze sobą?
3. Chciałbym dołożyć też PTC. Nie zdecydowałem się na nagrzewnicę z PTC od diesela, bo nie przekonuje mnie PTC na przekaźniku (nagrzewnice z FL), a nagrzewnice z PTC po CAN trącą myszką (nie widzi mi się wkłądanie nagrzewnicy starszej o 5 lat niż obecna). Pytanie czy jeśli dorwę gdzieć grzałkę po CAN 1K0 963 235 E to uda się to fizycznie wcisnąć w moją nową nagrzewnicę i poprawnie zakodować aby grało z resztą systemu ogrzewania?
4. Czy zakres prac w elektryce, który wymieniłem, jest kompletny?
5. Czy przydadzą mi się jakieś niestandardowe narzędzia?
Uprzedzając pytania i przyszły rozwój dyskusji:
1. Chce Ci się to robić?
- TAK
2. To nieopłacalne!
- NIE, graty kosztowały mnie 550zł, + ponowne nabicie klimy ok 150. Za 700pln mi się chce i mi się opłaca. Robota jest w 100% moja, nikt mi pomagać nie będzie. Tylko klimaciarz przy spuszczaniu i napełnianiu układu.
3. Nie lepiej kupić nowe auto?
- NIE. Lubię swoje i lubię dłubać.
4. Nie znam się ale się wypowiem!
- Usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie ochota na klikanie w klawiaturę

5. Czy wiesz, że będziesz musiał rozbebeszyć pół auta i wyjąć belkę co jest pod deską?
- Wiem, mam czas.
Komentarz