A widzisz, tego nie doczytałem. Mam przed FL.
Dzięki
Kodowanie VCDS przesuwanie bajtów szacher macher z kodem
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Przemm81 Zobacz wpisA to i ja zapytam. Jak patrzę na poradniki Krzynola i czytam na forum to wszyscy zabraniają grzebania w Byte 18. Po screenach widzę, że u innych w tym byte jest taka rozwijana lista i ostrzeżenie napisane na czerwono a u mnie w byte 18 jest tylko 7 bitów z opisem "Aktywna diagnoza trybu zimnego". Czemu u mnie nie ma tej listy? Czy też muszę uważać na zmiany w tym byte?
Byte 18 dotyczy skody OII po FL.
Zostaw komentarz:
-
-
A to i ja zapytam. Jak patrzę na poradniki Krzynola i czytam na forum to wszyscy zabraniają grzebania w Byte 18. Po screenach widzę, że u innych w tym byte jest taka rozwijana lista i ostrzeżenie napisane na czerwono a u mnie w byte 18 jest tylko 7 bitów z opisem "Aktywna diagnoza trybu zimnego". Czemu u mnie nie ma tej listy? Czy też muszę uważać na zmiany w tym byte?
Zostaw komentarz:
-
-
Witam a czy jest możliwość dokodowania w bajcie 18 drugiego tylnego św przeciwmgłowego albo wyłaczenia diagnozy przepalonej żarówki bo w dzienne ledy włożyć chcę. Dzięki za odp
Zostaw komentarz:
-
-
mam taki sam problem i tak samo mi namieszało w sterowniku. Radzę sobie teraz tak że jak mam już gotowy kod to dopisuje z lewej strony dwa znaki i usuwam z prawej dwa zera/której teraz wersji używasz VCDS ??
Zostaw komentarz:
-
-
To nie jest problem wersji VCDS - tylko "ryżowego" kabelka (a bardziej precyzyjnie - wsadu ATMAGI). Nie oszukujmy się - to jest "pirat"
Wsad do kabelka był wgrany inny, nie pasujący do wersji VCDS na płytce.
Ross-Tech w coraz nowszych wersjach VCDS-a wprowadza inne zabezpieczenia "antypirackie". Dlatego mając kabelek z Chin nie można aktualizować VCDS-a przez net.
Nasi z AKP wprowadzają jeszcze dodatkowe zmiany w oprogramowaniu, tak że kabelek w wersji polskiej nie współpracuje z wersją angielską i innymi językami.
Chinole sprzedają kabelki, które niby współpracują z różnymi wersjami językowymi - efekty widać jak powyżej - można nieźle namieszać w samochodzie.
Jeżeli ktoś chce używać chińskiego klona - to robi to na własną odpowiedzialność.
Podpowiedzi długiego kodowania są we wszystkich wersjach takie same. To są pliki .clb i .lbl.
Pliki lbl można otwierać i edytować w notatniku.
Pliki clb trzeba odkodować do formatu lbl (w necie jest dostępny program clb converter, który dekoduje pliki clb)Ostatnio edytowany przez kowaltom99; 6234.
Zostaw komentarz:
-
-
Problem został rozwiązany ale dla porządku napiszę krótko komentarz. Otóż:
Była użyta niewłaściwa wersja oprogramowania VCDS. Miałem dostarczone razem z kablem na płytce wersje ang. 18.2.0, polską 17.8.1 słowacką 17.1.3. oraz chyba estońśką 17.8.1. Zainstalowane były angielska i polska. Obydwie były niepoprawne, Objawiało się to tym, że w pomocniku kodowania były zupełnie inne funkcje do ustawienia, a na pewno zmieniona ich kolejność. Dla przykładu poniżej screen z niepoprawną wersją i funkcjami pod 0 bajtem:
bajt 0 niepoprawny.jpg
a tutaj dla porównania bajt 0 z poprawnej już wersji:
bajt0poprawny.jpg
w konsekwencji jeśli wpisywałem poprawny kod do wersji złej to ona mi go po prostu nie przyjmowała (podejrzewam, że na którymś bajcie były niedozwolone wartości) i modyfikowała, w tym przypadku obcinała zawsze dwa pierwsze znaki i dodawała zera na końcu, nijak nie dało się tego wpisać na siłę, nawet dopisując dwa znaki na początku.
Przesunięty kod o dwa znaki w lewo dawał zupełnie losowe ustawienia auta który nie nadawał się do jazdy.
Zastanawiam się tylko jak to możliwe, że nowsza wersja jest gorsza od starszej.
Oczywiście przestrzegam amatorów aby zawsze zrobić fotkę kodu jeszcze przed modyfikacjami.
Dziękuję za wszelką pomoc i rady.
z pozdrowieniami
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez strzelec123 Zobacz wpisNo dobrze ale jak kliknąłem 39 to później po odczycie było 39, a nie 00. Chcąc ustawić tak jak było pierwotnie zakodowałem później 00. teraz nie będę miał dostępu do auta przez jakiś czas, ale wszystko działało. Czy przez to, że ustawiłem z powrotem 00 może się coś uszkodzić?
00 tylko "maskuje" kodowanie - przy kolejnym autoskanie pojawi się 00, ale w rzeczywistości jest zakodowane 39.
Zostaw komentarz:
-
-
No dobrze ale jak kliknąłem 39 to później po odczycie było 39, a nie 00. Chcąc ustawić tak jak było pierwotnie zakodowałem później 00. teraz nie będę miał dostępu do auta przez jakiś czas, ale wszystko działało. Czy przez to, że ustawiłem z powrotem 00 może się coś uszkodzić?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez strzelec123 Zobacz wpisPo odczytaniu kodu pierwotnego z debuga. Wartość 18 bajtu wynosiła 00.
Kodowanie doświetlanie zakrętów (trzeba zaptaszkować)
LC 14,7
LC 17,0
Po zaznaczeniu tych bitów doświetlania działa po skręcie kierownica jak i po włączeniu kierunkowskazów
Zostaw komentarz:
-
-
Po odczytaniu kodu pierwotnego z debuga. Wartość 18 bajtu wynosiła 00.
Zostaw komentarz:
-
-
Bajt 14 bit 7 zakoduj wyłącz zapłon zamknij drzwi pilotem otwórz i powinno być ok
Zostaw komentarz:
-
-
Po wprowadzeniu 33 czy 39 nie zmieniaj nic na 00 tak ma zostać
Zostaw komentarz:
-
-
po wprowadzeniu 39 a później 00 wszystko wróciło, czyli jestem w punkcie wyjściowym. z jednej strony bardzo się cieszę, żę udało mi się do tego wrócić. no ale teraz chciałbym już ustawić te doświetlanie zakrętów. i klikam w bajcie 14 tę opcję no i nic nie działa. a wiem, że moduł może obsłużyć bo wczesniej jak miałem szacher macher to czasami działały. Coś jeszcze można zrobić z tym doświetlaniem?
Zostaw komentarz:
-
-
wpisałem, wartosc 33 zatwierdziłem, pozniej z powrtotem wartosc 00 zatwierdziłem. i niestety nie mam swiateł do jazdy dziennej, poza tym nie chca sie tez włączyc doswietlania zakretów. jak włącze z pozycji kierowcy swiatla do jazdy dziennej to nic sienie zmiena. poza tym wszytko wróciło
Zostaw komentarz:
-
-
Musisz wprowadzić z ręki. Wpisz wartość w tę czarną kratkę.
Zostaw komentarz:
-
-
Mam już wersje PLJeśli chodzi o bajt 18 Krzynol to ja mam coś takiego w tej chwili:
chce się upewnić czy dobrze Ciebie zrozumiałem. Z listy nie mam wyboru wartości ani 33 ani 39, mam ją zatem wpisać ręcznie i zatwierdzić?
2. Po co z powrotem wracać do 00 i zatwierdzać ?
Zostaw komentarz:
-
-
liczysz zawsze 30 bajtową długość od bajtu 00 do 29
bajt 18 o wartości 00 nic nie mówi, zakoduj tam wartość 33 lub 39i światła wrócą do normy, po tym zakoduj tam 00 z powrotem
Zostaw komentarz:
-
-
Rider, mam trop wydaje mi się, że dobry. Właśnie miałem, wersje polska i angielska tego vcdsa na kompie i myslalem, że to nie jest wina wersji bo robiłem już na dwóch. I to mnie zmyliło.. na płytce była jeszcze wersja słowacka, zainstalowałęm ją. jest to wersja 17.1.3. co się okazało po wczytaniu modułu i pomocnika kodowania są zupełnie inne ptaszki w miejscu danego bajtu. niż w tamych wersjach. i z tego co widze to właśnie to są te dobre ptaszki. Problem jest teraz jezyk słowacki. ale zaraz spróbuje znaleźć taką samą polską, mam nadzieje, że w tym znajdę rozwiązanie. najważniejsze że jak wkleiłem stary kod to wróciło prawie wszystkoz tyłem jest trochę problem. bo jak ustawie z poziomu kierowcy światła dzienne to zapala mi się lewa przeciwmgielna i lewy wsteczny. to tak na szybko, póki co szukam wersji polskiej
aha co do bitu 18 to faktycznie jest na czerwono teraz a w tamtych wersjach były zupełnie inne opcje. Jego wartość narazie to 00
Zostaw komentarz:
-
-
1. Używasz VCDS AKP - polska wersja - czy taka była dostarczona z kabelkiem? Zakładam, że chinole dali loader stworzony przez Kolimera? (przy uruchaminiu VCDS pojawia się napis "Good bless Kolimer" ?????). Jeżeli z kabelkiem była dostarczona wersja eng - spróbuj.
2. Sprawdź jeszcze czy napięcie aku jest prawidłowe. Czasami jak jest zbyt niskie napięcie akumulatora, to mogą wychodzić cyrki podczas kodowania.
Podczas kodowania nie może być zamknięty centralny zamek
3. Ma być byte 18 nie 17 jak na zdjęciu
Ale na razie z tym nic nie rób - trzeba odzyskać kodowanie sterownika, byte 18 zostaw na koniec.
4. Wygląda na to, że chiński kabelek może być uwalony.
Jedyna rada - poszukać kogoś z działającym VCDS - skąd jesteś?
Zostaw komentarz:
-
-
spacji oczywiście nie ma żadnej, wychwycił bym to, wpisywałem kod na różne sposoby, z palca, z pomocnika kodowania lub nie, i nic. Jestem przekonany że zostało zmienione w bajcie 18 tylko pytanie teraz, czy bajt 18 tak jak wyswietla pomocnik ? czyli w rzeczywistosci 19 bo on liczy od 0, czy prawdziwy bajt 18?Załączone pliki
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: