Wymiana koła pasowego silnika; koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych w silniku 1.6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mr11
    Classic
    • 2014
    • 22

    Wymiana koła pasowego silnika; koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych w silniku 1.6

    Przymierzam się do wymiany rozrządu w silniku 1.6 i natrafiłem na taki oto mod:



    gościu narzekał że pasek wielorowkowy Conti mu piszczy i kupił oryginał VAG.
    Przy okazji wymiany kupił koło pasowe z silnika 2.0, które, jak mi się wydaje, różni się tym że ma w środku stalowy obciążnik, połączony z szajbą elementem gumowym.
    Kupiłem sobie takie koło z zamiarem założenia, waży toto 2-3 kg, Zastanawiam się czy możne mieć to jakieś negatywne konsekwencje dla silnika lub dla osprzętu.
    Rosjanin pisze, że:

    - nie zauważył spadku mocy,
    - przy włączonej klimatyzacji zmiana biegów zachodzi bez szarpania,
    - o powód braku tłumika w silniku 1.6 podejrzewa oszczędności,
    - będzie obserwował co będzie się działo dalej.

    Linki do tłumaczenia na angielski i na polski:
    https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.drive2 .ru%2Fl%2F474971981842744323%2F



    Ja postanowiłem spróbować właśnie przez to, że denerwuje mnie szarpanie przy zmianie biegów, szczególnie podczas jazdy na gazie (LR Omegas). Żeby zmienić bieg bez szarpnięcia, trzeba wprawnie odpuścić gaz i z odpowiednim opóźnieniem wcisnąć sprzęgło, czego nie ma przy wyłączonej klimatyzacji. Chyba napiszę do niego, czy po 2 latach coś się nie pochrzanilo.

    Czy może to mieć jakieś szkodliwe oddziaływanie dla samochodu?
Pracuję...