Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Front Radar w Octavii 2?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Front Radar w Octavii 2?

    Cześć, przydarzyła się okazja przymiarki radaru do przedniej belki (choć wolałbym, żeby takie okazje się nie zdarzały ). Wychodzi, że można go podwiesić zwisającego z belki na zwykłym kątowniku. Użyłem uchwytu od Golfa7. Radar można wyrwać za ~350PLN z mocowaniem. Do O2 będzie pasował taki od Sharana: 7N0907572. Niestety posiada ochronę komponentu i wymaga aktywacji kodów swap. Czuję, że z tym będzie sporo zabawy, ale co tam. Najbardziej zależy mi na Front Assist. Co do ACC, no to byłoby miło, ale nie musi być. Mam silnik BLS, więc nie wiem czy ACC kiedykolwiek działało na takim sterowniku. Z resztą ACC przy skrzyni manual ma pewnie średni sens. Co do ABSu, to powinno współgrać, bo mam dość nowy: 1K0 907 379 CC. I teraz pytanie, czy ktoś ma doświadczenie z tymi radarami?
    Aktualne zużycie paliwa

  • #2
    Dodaje temat do obserwowanych i mocno trzymam kciuki!! Sam jestem zainteresowany zastosowaniem radaru do Front Assist ale z Passata B6 - jest tam tez ochrona komponentu czy raczej plug and play? No i jeszcze kwestia zaprogramowania zegarow...
    CFHC:
    140 HP-> 185 HP
    320 Nm -> 436 Nm

    Komentarz


    • #3
      Czas leci i coś tam się dzieje, ale bardzo wolno
      Zamontowałem w końcu radar na budę, podłączyłem do prądu i canu no i... będę miał problem ze sterownikiem silnika. Mam BLSa i niby w pomocniku Coding II VCDSa jest kod aktywujący ACC ale ten login nie wchodzi. Nie zależy mi na ACC, bo mam manuala, zależy mi za to na Front Assist. Niestety niewkodowanie ACC do ECU silnika powoduje błąd - zaczyna migać "sprężynka" i w sterowniku zostaje błąd, który uniemożliwia korzystanie nawet z tradycyjnego tempomatu. Napisałem do Andrzeja808 z Drive2, bo on jakimś cudem odpalił ACC na takim sterowniku silnika jak ja mam. Ale teraz napiszę o pozytywnych rzeczach: w menu asystentów pojawił się front assist i można modyfikować ustawienia. Muszę sobie zbudować kartonowy symulator przeszkody (pokryty folią ameliniową ) i zobaczyć czy to w ogóle wykryje jakąś przeszkodę.
      Kod:
      Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
      Control Module Part Number: 03G 906 021 TG HW: 03G 906 021 AB
      Component and/or Version: R4 1,9l EDC G000SG 2051
      Software Coding: 0000071
      Work Shop Code: WSC 11867 022 05673
      VCID: 77D318F00626AD33F2-8022
      1 Fault Found:
      
      005703 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus
      P1647 - 000 - - MIL ON
      Freeze Frame:
      Fault Status: 11100000
      Fault Priority: 1
      Fault Frequency: 3
      Reset counter: 255
      Mileage: 269369 km
      Time Indication: 0
      Date: 2021.08.07
      Time: 15:49:05


      Aktualne zużycie paliwa

      Komentarz


      • #4
        O prosze, gratulacje! Jest progres Przekodowanie zegarów poszło bez problemów? W sensie mialeś info co i gdzie pozmieniac? Orientujesz sie może jak wygląda sprawa radau 3AA z Passata B6 lub wczesnego B7? Chyba jeszcze nie było ochrony komponentu. Mi zależałoby tylko na ACC ale teraz zaczynam watpic czy w CFHC da się to ogarnąc...
        CFHC:
        140 HP-> 185 HP
        320 Nm -> 436 Nm

        Komentarz


        • #5
          Ochrona komponentu to dopiero moduły Boscha z MQB jak ten tutaj. Sterowniki 3C0/3AA produkcji TRW nie mają ochrony, nie mają również żadnych parametryzacji ani kodów SWAP.
          3C0 współpracują z dedykowanymi Gateway z Passata B6 i odpowiednimi ECU (pierwsze numery tylko z DSG, ostatnie również z manualami jeśli mnie pamięć nie myli) i przekaźnikiem liniki CAN. 3AA tylko z CAN-Extended.
          Niestety ta uniwersalnośc ma swoją cenę w koszcie zakupu, bo sa one zdecydowanie droższe od 7N0/2K0.

          W ABS musi być wgrana opcja ACC/Front Assist. W pompach dedykowanych PQ3x były to tylko testowe pompy dedykowane do aut z Lidarem (Golf 6), a pompa z Passata bez modyfikacji oprogramowania nie podejdzie (wymaga m.in. hamulca postojowego elektrycznego).

          Pytanie z mojej strony do autora - jak poradziłeś sobie z kodami SWAP i ochroną komponentu? Jaki koszt dezaktywacji?

          Co do ECU sa osoby, które to ogarniają "za Bugiem" ale koszt z tego co wiem jest nie mały, i nie każdy sterownik jest rozpracowany.

          Oryginalnie 1.9 TDI nie miał nigdy ACC. Dopiero 2.0 TDI-PD ale tylko z DSG.

          Komentarz


          • #6
            Mam taki plan aby ochroną się zająć samemu. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jestem na dobrej drodze, ale wiem że droga jest długa. Pewnym sukcesem może już być odczytanie i ponowne zapisane pamięci radaru, które mam już zaliczone :-) Radary Bosch MRRPlus i MRRevo mają ważną zaletę: są tanie. Dlatego uznałem, że warto się pomęczyć. Co do pompy ABS-u, to obecnie mam taką:
            Kod:
            Address 03: ABS Brakes (J104) Labels:. User\1K0-907-379-60EC1F.lbl
            Part No SW: 1K0 907 379 CC HW: 1K0 907 379 CC
            Component: ESP MK60EC1 H46 0175
            Revision: 00H46001
            Słyszałem z pewnych źródeł, że ta pompa obsługuje ACC oraz właśnie Front Assist. Po włączeniu bitu w pompie ABS, który dotyczy obecności ACC/FA, pojawia się błąd braku komunikacji ADR pomiędzy sterownikiem silnika a ABS:
            Kod:
            02186 - Engine <-> ADR Interface
            004 - No Signal/Communication
            Z kolei kiedy odłączę radar przy tak zakodowanej pompie ABS, wskakuje w niej (pompie) taki błąd:
            Kod:
            03197 - Stopping Distance Reduction 2 in ADR Control Module (J428)
            004 - No Signal/Communication
            Więc ABS coś tam widzi i to jest pocieszające.
            Aktualne zużycie paliwa

            Komentarz


            • #7
              Jeśli jest komunikacja to jest już połowa sukcesu.
              Ja musze swój (Passat B6 z prawie całą elektryką z B7) ABS przeprogramować na ACC.
              W moim CAXA też seryjnie ACC nigdy nie było ale po ostatniej wgranej aktualizacji, po wpisaniu Loginu do ACC pokazał się błąd:
              049925 - Software Incompatibility with Cruise Control Module
              U0305 - 000 - - MIL ON Freeze Frame:
              Fault Status: 11100000
              Fault Priority: 0
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 255
              Mileage: 184504 km
              Time Indication: 0
              Date: 2056.14.12
              Time: 21:06:33

              W moim przypadku będzie, więc pewnie podobnie jak u Ciebie.

              Skoro już siedzisz w tych 7N0 - coś szczególnego zauważyłeś aby uważać przy zakupie czy brać jak leci. Z tego co wiem po zdjęciu CP kasują się z nich wszystkie dane, adaptacje, kalibracje itp.

              Komentarz


              • #8
                Nie chcę jeszcze nic doradzać dopóki sam go nie uruchomię. Nie ściągałem jeszcze nigdy z niego CP. Ale faktycznie dataset z niego wyleciał z łatwością, już nawet nie wiem kiedy to się stało. Poczekaj, bo jak się z tym uporam to pewnie będę miał kilka sztuk na zbyciu
                Aktualne zużycie paliwa

                Komentarz


                • #9
                  OK to daj znać. ECU raczej nie będę programował, ABS raczej tak ale nie zrobiłem tego przy SWAPie pompy i teraz nie wiem czy uda mi się łatwo zdemontować sterownik.
                  Tak czy inaczej, gdyby udało się uruchomić niskim kosztem Front Assist było by świetnie. Teraz przy zapiętym CP Front Assist się uruchomi?

                  Z innych wątków wiem, że radary 7N0 potrzebują w wielu modułów z Sharana 7N (m.in.zgodności ECU) ale czy faktycznie tak jest nie wiem.

                  Komentarz


                  • #10
                    Pompe masz idealną do ACC, nowszej już nie ma na platforme PQ3x, jedyny twój przeciwnik to teraz ECU, trzeba wgrać mu oprogramowanie z ACC (wiem ze ta funkcjonalność wyswietla się w vcds, ale sterownik nie ma jej nawet wgranej, dlatego nie przyjmuje takiego kodowania). Jakie pliki i w jakie komórki wgrać to juz nie wiem, tutaj tylko cudotwórcy na drive2 wiedzą i niestety bedziesz się musiał do nich odzywać. Kiedyś na drive2 widziałem jak jakiś chińczyk z sukcesem dołozył radar do octavi 2fl, ale nic nie napisał co zrobił. Trzymam kciuki i może jak ci się uda to podzielisz się wiedzą

                    Komentarz


                    • #11
                      Pewnie do jakiegoś 2.0 TDI-CR - one chyba wszystkie (w sensie sterowniki) mają obsługę ACC.

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie, nie mają, w skodzie moze sie tak zdarzyć ze wgl. Nie znajdziesz ECU z obslugą ACC, na drive2 brali sterownik od golfa mk6, poniewaz nie ktore maly wgraną tą funkcjonalność ( do golfa 6 w ostatnich wypustach, byl testowo montowany liar radar, to taki radar ktory wysyła wiazke lasera, byl montowany na szybie). Uzytkownicy tego forum zczytywali cale oprogramowanie i wgrywali do sterowników, ale piszą, ze i tak to nie jest do wszystkich sterowników.

                        Komentarz


                        • #13
                          No to może i tak było nie pamiętam dokładnie (w sensie, że robili cross-flash).

                          BTW: Lidar był w Golfie 6 ale na początku produkcji i wycofano go ze względu na przepisy dotyczące emisji promieniowania. Lidar wprowadzono na masową skalę dopiero w VW !up.
                          Gdyby nie to, moglibyście zapomnieć o pompach ABS z obsługą ACC w Octavii i innych z podobnymi pompami.

                          Komentarz


                          • #14
                            Wygląda na to, że te radary będą działać w naszych skodzianach. W niektórych nawet może i przy skrzyni manual. Dużo zależy od sterownika silnika. Na touranklubie pojawił się post. Także szykujcie bryki i na wiosnę trza radary pomontować . Co do samego radaru, to lepiej kupić taki z grzałką, bo u nas pewnie za znaczkiem nie będzie się dało zamontować, więc zostaje montaż pod belką jak u mnie, a tam śniegiem może mocno przywalić.
                            Aktualne zużycie paliwa

                            Komentarz


                            • #15
                              Po roku czasu temat radaru ogarnięty. Sprawa nie jest prosta, szczególnie w autkach z EDC16, bo one nie wysyłają pewnych ramek CAN bus, bez których radar nie może działać. Dotyczy to aut z manualną skrzynią biegów. Myślę, że właśnie stąd wziął się mit o tym, że nigdy nie było ACC w połączeniu z manualem i EDC16, nawet z radarami poprzedniej generacji.
                              Aktualne zużycie paliwa

                              Komentarz


                              • #16
                                elegancko
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ciekawa sprawa, jest cień szansy że będzie do tego jakiś manual?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    krzynol dzięki
                                    KingPin o tutorial będzie ciężko, bo tutaj liczy się specyfika sztuki, najbardziej chodzi o sterownik motoru. Ale spróbuję to jakoś streścić.
                                    • Pompa ABS: 1K0 907 379 CC jak najbardziej się nadaje. Możliwe, że inne na H46 też będą działać. Z tym HW była zdaje się jeszcze jedna.
                                    • Zegary powinny obsługiwać ACC. Ja mam taki soft: 5L0920840S H03 1028
                                    • Wajcha od ACC: 1K0953513H. W związku z tym trzeba wyciąć otwór w dolnej części osłony kolumny kierownicy. Można też iść w stronę przycisków MFSW z ACC, ale wtedy trzeba użyć kiery z VW i wstawić moduł od spacewalker
                                    • Moduł koła kierownicy, który obsłuży ACC. Okazuje się, że 1K0953549CH w końcu doczekał się montażu, bo on obsługuje ACC, mimo że w pomocniku kodowania nic o tym nie ma.
                                    • Sterownik silnika. Tutaj jest największy cyrk, bo kombinacji jest kilka. Np. w EDC16 jeśli w Coding II przyjmie kod 13377, to na 99% da się zrobić ACC na nim. Tylko trzeba odblokować kilka rzeczy, które są celowo zablokowane w sterowniku. Do EDC16 ZAWSZE trzeba dołożyć płytkę emulator mMotor10, inaczej radar nie ruszy. W EDC17 jest łatwiej, bo one już miały w programie wysyłanie mMotor_10 i mHandschalter_1, ale czasami jest to poblokowane i trzeba się pobawić softem. Niby łatwiej, ale nie wiem czy MPPS tak łatwo "bierze" EDC17. Ogólnie damosy do tego są, da się pokapować co i gdzie. Co do benzynowych to nie wiem. Łatwiej jest z DSG niż z manualami.
                                    • No i na koniec został nam sam radar Montaż do belki, tak jak na zdjęciu, wyszedł bardzo dobrze. Jakby tam właśnie miał być fabrycznie. Ale montaż mechaniczny to pikuś. Najważniejsze jest to, że trzeba zdjąć mu CP i wgrać kody SWaP. O ile to pierwsze można zrobić pewnie nawet w ASO, to tego drugiego już nie.
                                    Sporo tego, ale gdyby się znalazł jakiś śmiałek, to mogę pomóc.
                                    Aktualne zużycie paliwa

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez KingPin Zobacz wpis
                                      Ciekawa sprawa, jest cień szansy że będzie do tego jakiś manual?
                                      manual bedzie, ale nic Ci po nim jak nie masz odblokowanego radaru, czy płytki z emulatorem .....
                                      Trzeba wykrzesac troche $$ i kupic cały pakiet i działac jak ECU / ABS masz kompatybilny i chcesz się w to bawic .
                                      Cena za odblokowany radar, emulator , manual = 1900zł

                                      reszta jest opisana co ma byc

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Za gruby mod jak dla mnie, ale brawa ze się udało zrobić .

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez spacewalker Zobacz wpis

                                          manual bedzie, ale nic Ci po nim jak nie masz odblokowanego radaru, czy płytki z emulatorem .....
                                          Trzeba wykrzesac troche $$ i kupic cały pakiet i działac jak ECU / ABS masz kompatybilny i chcesz się w to bawic .
                                          Cena za odblokowany radar, emulator , manual = 1900zł

                                          reszta jest opisana co ma byc
                                          Czy działa to z silnikiem benzynowym MPI?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis

                                            Czy działa to z silnikiem benzynowym MPI?
                                            nikt z nas nie ma takiego , kazdy operuje w Dieslach
                                            ale mozesz sprawdzic czy przyjmie login / kodowanie dla ACC i jakie bedą błedy

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X