CLIMATIC NA CLIMATRONIC wersja LIGHT

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • boonsaw
    Rider
    • 2015
    • 260
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    CLIMATIC NA CLIMATRONIC wersja LIGHT

    Cześć ,

    Pamiętam ,że ktoś tutaj na 100% opisywał taki mod ale ,nie było to w osobnym temacie więc nie potrafię tego znaleźć. Chciałbym przerobić CLIMATIC na CLIMARONIC w Octavii 2 FL ale beż wyciągania nagrzewnicy. Z tego co pamiętam z tamtego opisu i logiki potrzebuje dołożyć brakujące czujniki ( jakiś w kratce , nasłonecznienia , jakości powietrza) wymienić wentylator na taki ze sterowaniem tyrystorowym oczywiście dorobić wiązkę i wymienić panel. Teoretyczny efekt jaki chce uzyskać to automatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Oczywiście będzie wywalało błąd drugiej strefy. Pytanie czy ktoś taki mod robił albo wie gdzie szukać opisu jak pozmieniać piny. Generalne u Chińczyków jest sporo takich setów np dla golfa 7 ale myślę ze w octavii 2 p lifcie to też jest do ogarnięcia.
  • jasiek2905
    Rider
    • 2012
    • 267
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    Porównaj schematy climatica i climatronica to będziesz wiedział co zamienić a co dołożyć i jakie wtyczki wymienić. Obawiam się że może być problem z nastawami podstawowymi klap jak będziesz miał błędy od brakujących silniczków klap, ale mogę się mylić.

    Komentarz

    • boonsaw
      Rider
      • 2015
      • 260
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Właśnie muszę zdobyć odpowiednie schematy z climatica i climatronicka do O2 FL. Jeżeli ktoś takie posiada to bardzo bym prosił . Jeżeli chodzi o błędy od brakujących silników to w sumie wcale ich brakować nie musi , nie będą tylko niczym sterować.

      Komentarz

      • koleś
        RS
        • 2009
        • 2835
        • Fabia combi (6Y5)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Przyjedziesz to zajrzymy do schematów.
        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

        Komentarz

        • smajler
          Rider
          • 2017
          • 658
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Sam jestem ciekaw ile roboty jak się ma Climatica na pokładzie. Jednostrefowy Climatronic napewno wizualnie lepiej wyglądam tylko pytanie ile jest dłubania.

          Komentarz

          • boonsaw
            Rider
            • 2015
            • 260
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            koleś Bardzo chętnie, Jak już rozeznam co i jak to chciałbym też u Ciebie zamówić wiązkę pod ten mod.
            smajler raz ze wizualnie ale co najważniejsze to 6 stopniowa dmuchawa bo tego trochę brakuje. Bo wiadomo czujnik jakości powietrza i wyświetlanie wartości na radiu to bardziej bayery ale tez cieszą. Jak to sfinalizuje to opisze jak to wygląda

            Komentarz

            • MichalMB
              Classic
              • 2021
              • 13
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Cześć, jak tam udało się coś ustalić? Ogólne schematy przedstawił kolega Krzynol w filmie na YT o wiązkach.

              Komentarz

              • boonsaw
                Rider
                • 2015
                • 260
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Sprawa wygląda niestety tak ,że elektrycznie wydawało się ,że jest to do ogarnięcia bo czujniki temp są rozwiązane identycznie z tym ,że w climaticu mamy 2 czujniki mniej ( kwestia pomiaru temp w nawiewie 2 strefy osobno nogi i osobno kratki centralne) , ale cały problem leży w sposobie kierowania powietrza i liczbie siłowników . W climaticu pomijając klapę obiegu zamkniętego mamy siłownik klapy temperatury i siłownik klapy kierunku nawiewu- jeden dla 2 klap . Klapy rozdzielającej powietrze nogi-kratki środkowe i sprzęgnięte z klapą nawiewu na szybę ) W Climatroniku (pomijając to ze są osobne klapy prawa strona lewa bo to było by do ogarnięcia ) nawiew na szybę ma osobny siłownik. I teraz naciśniecie przycisku odmrażania szyby powoduje otwarcie siłownika klapy otwierającej kierunek na szybę a u nas tego siłownika nie ma. Może dało by sie go dołożyć , ale to bez sciągania dechy nie wykonalne więc niestety ZONK. Najlepsze jest to ,że okazało się ,że teile do wymiany całości na climatronic da się wyhaczyć za mniej niż 300 zł. Kupiłem wszystko i będe się bawił dalej ale już na oryginalnym osprzęcie. To samochód żony więc musze się wstrzelić w jej urlop bo pewnie w jeden dzień się nie wyrobie.

                Komentarz

                • smajler
                  Rider
                  • 2017
                  • 658
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  boonsaw nadal trzymam kciuki

                  Komentarz

                  • MichalMB
                    Classic
                    • 2021
                    • 13
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Czyli wnioski identyczne jak moje - bez przełożenia całego kombajnu to się nie uda.

                    Komentarz

                    • boonsaw
                      Rider
                      • 2015
                      • 260
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      W ramach ciekawostki, google znalazło za mnie :


                      to jest gotowy set dla Passata B7 do przeróbki jaką chciałem zrobić. Tutaj kluczowy jest panel który steruje klapą kierunku tak jak ten z climatica ma pewnie zmodyfikowany soft. Mając możliwość podegrania takiego softu do panela z octavii i dołożeniu 2 czujników + nawet samych tyrystorów do dmuchawy dało by się ogarnąć. w tym wypadku patrząc na cenę nie ma to najmniejszego sensu.

                      Komentarz

                      • jasiek2905
                        Rider
                        • 2012
                        • 267
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                        #12
                        Wnioski takie że taniej wychodzi wymiana całej nagrzewnicy + panel + ramka i robota. Mnie cała przyjemność wyniosła 600zł

                        Komentarz

                        • boonsaw
                          Rider
                          • 2015
                          • 260
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          jasiek2905 Zarzucę CIe dziś pytaniami , Robiłeś to sam czy w warsztacie? Ja mam wszystkie części kupione wiązkę brakującą dorobiłem sam , ale ściągać deski i rozpisać układu chłodzenia ogrzewania nie mam gdzie więc szukam warsztatu.

                          Komentarz

                          • jasiek2905
                            Rider
                            • 2012
                            • 267
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                            #14
                            Sam dasz radę, uwierz prostsze niż Ci się wydaje.

                            Komentarz

                            • jasiek2905
                              Rider
                              • 2012
                              • 267
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                              #15
                              Pisania zbyt dużo zadzwoń masz nr. tel. na Pw

                              Komentarz

                              Pracuję...