Witam
Panowie powiedzcie czy jestem w stanie to podmienić u siebie, co by mi hulał, tempomat + ewentualnie komputerek
Octavia o2 fl 2009 mint teraz mam:
Pod kierownicą mam 1k0 953 549 da
Manetka 1k0953513e
A mogę kupić
Pod kierownice 1k0953549ag
Manetki 1ko953513a prawdopodobnie zespolone, ale nie jestem pewien
Czy może mi ktoś doradzić czy będzie to pasowało i czy musze coś dokupić, jeśli okaże się ze są to zespolone manetki (czy po nr. kat. Da się odczytać czy jest to zespolona manetka?)
Link do manetek
wiem ze musze jeszcze to zaprogramować ale to pewnie na jakims zlociku tyg.za jakiś browarki idzie załatwić pewnie :szeroki_usmiech
dosyc pilna sprawa
dz
[ Dodano: Pon 28 Lis, 11 15:47 ]
ponadto ten moduł raczej nie podejdzie, bo ma inny soft niż Twój
po trzecie manetki z przed FL mają inne nadruki, no ale to w zasadzie mały problem
kowaltom99 Dzięki za link
Nie wiem czy dobrze zakumałem ale według mnie to moduł jaki posiadam DA nie ma czujnika kata skrętu kierownicy i musze szukać taki który ma tempomat i mfa (komputer) i nie ma tego czujnika :x
Moduł, jaki miałem na oku miał końcówkę AG, czyli z czujnikiem skrętu :?
Moduły, które polecił kowaltom99
Tez są z czujnikiem skręty :?
I z tego, co wyczytałem to powinien pasować CD :?: Highline - tempomat, komp., MF :szeroki_usmiech
Czy do tego musi być manetka z odpowiednim oznaczeniem? :?:
Jeżeli cos pomieszałem to przepraszam i proszę o poprawienie ops:
Nie przejmuj się, jeżeli nie masz czujnika pod kierownicą to do CIebie będzie pasował moduł:
CQ - Midline = tempomat + komputer
CF, CD - Highline = j.w + multikierownica.
Poszukaj manetki z końcówką F lub G
Dla ułatwienia: F jest z Tourana i jest z reguły tania. Wystarczy w niej zewrzeć pon 5 i pin 10 (zlutować) i zamienia się w G ... , czyli podwaja swoją wartość
[ Dodano: Pon 28 Lis, 11 22:48 ]
p.s. Manrtka do komputera ma numer 1K0 953 519 J
Dla ułatwienia: F jest z Tourana i jest z reguły tania. Wystarczy w niej zewrzeć pon 5 i pin 10 (zlutować) i zamienia się w G ... , czyli podwaja swoją wartość
A w przypadku minta, ktory zapewne nie ma tego czujnika ma to jakiekolwiek znaczenie? Do czego jest ten czujnik? Mam też pytanie odnośnie rocznika. Moja oii fl jest produkcji 2009 ale w VIN mam MY2010. Czy jest taka możliwość że mam manetki zespolone?
Ma znaczenie, bo każda O2FL ma G85. Jest to czujnik kąta skrętu kierownicy. Manetki zespolone są od daty produkcji 31.05.2010. Sam to możesz sprawdzić zdejmując górną pokrywę kolumny kierownicy. Jest na zatrzaski, żadnych śrubek.
Po lewej mam 1k0 953 513e a po prawej 1k0 953 519h czyli chyba osobno.
Rozumiem, że do mojego Minta FL 2009 kupuję sterownik pod kierownicę 1K0 953 549 CD i będę mógł sobie zamontować tempomat oraz kierownicę multifunkcyjną? Z tego co się orientuję, ten sterownik posiada również obsługę MFA - jeśli nie mam MFA to nie będzie żaden problem (wystarczy zakodować nowy sterownik, tempomat i kierownicę)? W przyszłości chciałbym dołożyć komputer. Wtedy muszę dorzucić prawą manetkę z obsługą MFA i zegary z Maxi-Dotem + kodowanie, tak? Poprawcie mnie jeśli coś źle rozumuję
P.S. Nowe zegary z maxi-dotem będą miały przebieg 0 km; przebieg będzie trzeba zakodować tak?
To zależy jaki masz aktualnie sterownik. Jeżeli masz CS i chcesz tylko tempomat to kupujesz CN, a jak chcesz dodatkowo multikierownicę to kupujesz CH.
Jeżeli masz DA to analogicznie jest CQ i CD.
Jeżeli nie chcesz MFA to nic się nie będzie działo poza tym, że moduł będzie wywalał błąd, że niezakodowany MFA i tyle. No ale w czym problem dorzucić manetkę od MFA?
CH i CD obsłużą też multikierownicę.
Jak będziesz miał maxi-dota, to możesz go obsługiwać z manetki albo z kierownicy, wtedy manetka zbędna.
Jak kupisz nowe zegary to będzie przebieg 0km i ASO to spokojnie ustawi. Jeżeli używane to niestety będziesz musiał wydać dodatkowe 150-200 PLN u magika.
Jezeli potrzeba to moge sprzedac modul CQ. Zdjety z mojego samochodu przy montazu kierownicy multifunkcyjnej. CQ obsluguje tempomat komputer ale kierownicy juz nie. Pozdrawiam.
To zależy jaki masz aktualnie sterownik. Jeżeli masz CS i chcesz tylko tempomat to kupujesz CN, a jak chcesz dodatkowo multikierownicę to kupujesz CH.
Jeżeli masz DA to analogicznie jest CQ i CD.
Jeżeli nie chcesz MFA to nic się nie będzie działo poza tym, że moduł będzie wywalał błąd, że niezakodowany MFA i tyle. No ale w czym problem dorzucić manetkę od MFA?
CH i CD obsłużą też multikierownicę.
Jak będziesz miał maxi-dota, to możesz go obsługiwać z manetki albo z kierownicy, wtedy manetka zbędna.
Jak kupisz nowe zegary to będzie przebieg 0km i ASO to spokojnie ustawi. Jeżeli używane to niestety będziesz musiał wydać dodatkowe 150-200 PLN u magika.
Aso po VIN podało mi, że mam sterownik CD - czy to możliwe? Aby mieć MFA muszę mieć maxi-dota, czy wystarczy moduł cd i kodowanie?
No to czegoś tu nie rozumiem Skoro teoretycznie mam modul cd to powinienem miec mfa, a nie mam. Oznacza to, ze nie mam sterownika cd czy moze mfa jest niezakodowane? Jak o sługuje sie mfa - wystarczy kierownica multifunkcyjna czy musi być manetka prawa z obsługą kompa? Po jakiej modyfikacji uaktywnia sie mfa w mincie?
bo jak pojedziesz do ASO to ten ich program podpowiada na jaki sterownik wymienić ten co masz zamontowany, gdyby ci się przypadkiem zepsuł, a nie to co akurat masz.
podłączę się i ponowię pytanie czy ten sterownik pod kierownicą 1KO 953 549 CN może byc od VW,znalazłem na allegro identyczne dwa jeden nazwany- sterownik modół kierownicy VW,drugi jako czujnik skrętu VW TURAN,CADDY,GOLF jeden za 250 drugi za 150zł czy to własnie to, co sugerujecie będzie pasował do minta O2FL.pozdrawiam
numer to numer to jest to samo
a jak sprzedający na Allegro rozbieracze to nazywają to już inna historia, czasem niezły ubaw jest np. żyroskopy do ksenonów (zamiast czujnik poziomu zawieszenia), itp.
Radzę uważać z modułami
U mnie wymiana modułu pod kierownicą (był 1K0 953 549 DA) na zakupiony na allegro 1K0 953 549 CP (zaczął wywalać błąd poduszki), kolejny od tego samego sprzedawcy 1K0 953 549 CQ wcale nie miał zamiaru się odezwać.
Trzeci w kolejności ( też 1K0 953 549 CQ ) zakupiony od forumowicza, któremu został po założeniu kierownicy multifunkcyjnej, zachował się bez zarzutu.
Operacja przeprowadzana przez doświadczonego fachowca - kolega kropeck.
Tak więc aby zaoszczędzić sobie czasu i pieniędzy polacam zakupy u kolegów z forum .
Komentarz