[O2FL] ogranicznik obrotów (launch control)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • defjam_89
    Classic
    • 2013
    • 12

    [O2FL] ogranicznik obrotów (launch control)

    Zamieszczone przez r2r
    Buda nie ta co trza.
    ale za to silnik ten :diabelski_usmiech
  • Tozi
    Drive
    • 2011
    • 73

    #2
    [O2FL] ogranicznik obrotów (launch control)

    witam, czy ktoś z Was wie jak "włączyć" ogranicznik obrotów podczas postoju, gdy mamy wciśnięte sprzęgło?

    [ Dodano: Wto 09 Kwi, 13 09:35 ]
    chodzi o coś na kształt launch control, ogranicznik jest po to zeby nie spalić sprzęgła przy ruszaniu, po naciśnięciu sprzęgła i gazu obroty nie wzrosną powyżej 2300 /min.
    Jak jeździłem kiedyś golfem V (2.0 TDI 140, comfortline) to cuś było.

    Moim zdaniem bardzo przydatna rzecz, tylko czy sie da to zrobić w skodzie? Ktoś może widział taką funkcję w VCDSie?

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      Ja takie coś mam od nowości więc w Skodzie to jest. Może od rocznika to zależy, bo wiem, że 1.9 TDI tez to miały i chyba większość O2FL to ma.
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • greg44
        L&K
        • 2011
        • 1198
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        To Kura coś takiego ma, muszę sprawdzić.

        Komentarz

        • Tozi
          Drive
          • 2011
          • 73

          #5
          Mam OIIFL 1.9 BXE i tego nie mam :-(
          Czy ktoś wie jak to zakodować?

          Komentarz

          • bohen
            L&K
            • 2009
            • 1260
            • Audi
            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

            #6
            Mihau, a nie jest tak, że u nas ten ogranicznik działa na "luzie"??
            Na biegu i wciśniętym sprzęgle możesz chyba wkręcić silnik do odcięcia.
            A poza tym, IMHO taki ogranicznik, o którym pisze Tozi jest bez sensu, bo przy próbie dynamicznego ruszenia z miejsca jest ZONK.

            A najlepiej to nauczyć się używać pedałów gazu i sprzęgła a nie szukać systemów, które nas w tym zastąpią. :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • Tozi
              Drive
              • 2011
              • 73

              #7
              Zamieszczone przez bohen
              A poza tym, IMHO taki ogranicznik, o którym pisze Tozi jest bez sensu, bo przy próbie dynamicznego ruszenia z miejsca jest ZONK.
              Kwestionujesz innowacje wielkiego koncernu, tak? :-)
              Poza tym nie jest do końca bez sensu, bo ogranicznik powoduje zatrzymanie obrotów w okolicy 2500 obr/min (już nie pamiętam ile dokładnie), a to dla diesla właśnie obroty przy których jest osiągany max moment obrotowy. Dodatkowo zaraz po ruszeniu ten ogranicznik wyłącza sie, także masz optymalne warunki do dynamicznego ruszenia bez opcji spalenia sprzęgła (a przynajmniej jest na to mniejsza szansa! :-) )

              PS Nie wiem jak jest w benzynie ale pewnie ogranicznik stoi gdzieś około 3500 obr/min, benzyniarze potwierdzacie? ;-)

              Komentarz

              • Wojtenio
                L&K
                • 2012
                • 1095
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                PS Nie wiem jak jest w benzynie ale pewnie ogranicznik stoi gdzieś około 3500 obr/min, benzyniarze potwierdzacie?
                W 1.6 BSE jest na 3,8 tys obr/min dzisiaj sprawdziłem .

                Komentarz

                • krzygaj
                  Rider
                  • 2008
                  • 627
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Potwierdzam ja u siebie mam np - dojeżdzam do świateł, wrzucam na luz, zbliża się moment zapalenia zielonego, sprzęgło, bieg, gaz do oporu i wskazówka stoi na 3tys obr, puszczam sprzęgło i szczała do przodu :twisted:
                  Moja Skodzina

                  Skoda Octavia II -
                  Opel Astra III -

                  Komentarz

                  • Mihau
                    RS
                    • 2009
                    • 7460
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez bohen
                    Mihau, a nie jest tak, że u nas ten ogranicznik działa na "luzie"??
                    Na biegu i wciśniętym sprzęgle możesz chyba wkręcić silnik do odcięcia.
                    A poza tym, IMHO taki ogranicznik, o którym pisze Tozi jest bez sensu, bo przy próbie dynamicznego ruszenia z miejsca jest ZONK.
                    U mnie działa i na luzie i na wbitej 1 i bardzo dobrze, bo to coś ala LC w DSG.
                    I druga sprawa to widziałem kilka filmików w internecie i LC na stracie daje więc dobrze, że takie ograniczenie jest.
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz

                    • Tozi
                      Drive
                      • 2011
                      • 73

                      #11
                      No dobra, fajne, fajane, tylko jak to aktywować u tych co nie mają?! :-(
                      Jest jakiś magik co to wykmini?

                      Komentarz

                      Pracuję...