OII TOUR chłodzenie schowka pasazera

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • urbi1986
    Classic
    • 2013
    • 6

    OII TOUR chłodzenie schowka pasazera

    ten nie podejdzie?
    https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_V_0W_30_PDS_EN.pdf


    ten za to spelnia normy ale to castrol
    http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/B1E19413A140564080257C910058812C/$File/BPXE-9GY93Y.pdf




    a 0w40 jakie ma spelniac normy?



    EDIT.

    przejzalem te z mb 229.51 i 229.52 . wiele z nich w polsce niedostepnych .
    tylko ten edge 0w30
  • jaro2341
    Classic
    • 2011
    • 33

    #2
    OII TOUR chłodzenie schowka pasazera

    czy da się fachowo zrobić chłodzenie schowka pasażera w OII tour bo w wersji z climatronikiem jest ta opcja a czy ze zwykłej klimy da się to wykonać bez dużych nakładów i kombinacji

    Komentarz

    • Wojtenio
      L&K
      • 2012
      • 1099
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Re: OII TOUR chłodzenie schowka pasazera

      Zamieszczone przez jaro2341
      czy da się fachowo zrobić chłodzenie schowka pasażera w OII tour
      Pewnie że się da , bo sam sobie dokładałem .
      Tu masz pomocny link http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...chowek&start=0 .
      A co będzie potrzebne ? .

      1 Wąż łączący parownik klimatyzacji z zaworem w schowku , numer węża to 1J2 816 311 ( to jest taki który montuje się w wywiercony otwór ), widok jego zakończenia jest na ostatniej stronie z linka i jest od VW ale ten może być za krótki i wtedy trzeba go przedłużyć peszelem o średnicy 20mm .
      2 Zawór który się montuje po wyjęciu zaślepki w schowku 1Z0 816 355 .

      3 Wiertło otworowe o średnicy 20 mm .

      W oryginale wąż łączy się przez trójnik z parownikiem ale w O2 Tour nie ma takiej możliwości zastosować takiego trójnika ( nie występuje w częściach zamiennych jest jako całość z nagrzewnicą ) więc trzeba wywiercić otwór o średnicy 20 mm dokładnie w miejscu oryginalnego nadlewu w parowniku ( tu uwaga jest mało miejsca między parownikiem a ścianką plastikową w której wiercimy 1-1,5 cm i jest łato uszkodzić parownik klimatyzacji ) , potem wkładamy w/w wąż w wywiercony otwór i łączymy z wcześniej wciśniętym zaworem w schowku .

      I to cała zabawa z chłodzeniem schowka , wow i wyszedł prawie manual do schłodzonego schowka do O2 Tour i nie tylko :szeroki_usmiech .Bo chyba nie trzeba opisywać jak zdemontować schowek .
      Załączone pliki

      Komentarz

      • jaro2341
        Classic
        • 2011
        • 33

        #4
        a ten waz tylko wpychamy w ten otwór żadnych wklejek do nagrzewnicy czytałem o przeróbce climy na climatic w moim tour ale sam się tego nie podejmę bo się pykam ze coś spitole a z tym wierceniem to się chyba wstrzymać do końca gwarancji co ?

        Komentarz

        • Wojtenio
          L&K
          • 2012
          • 1099
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          jaro2341, Nic nie kleisz , wchodzi na wcisk i bardzo dobrze wszystko uszczelnia . Przy tym modzie dużą ostrożność należy zachować przy wierceniu , ja nie dowierciłem do końca ale jak byłem blisko to resztę obrobiłem nożem do tapet wtedy opiłki nie wpadną do środka .
          Co do gwarancji , decyzja należy do Ciebie :lol: .

          Komentarz

          • DJ MŁODY
            RS
            • 2007
            • 5975
            • Octavia II (1Z3)

            #6
            Wojtenio, jak byś mógł doradzić

            w linku który podałeś rurkę łączy się z

            " następnie wycinamy bądź wywiercamy dziurkę ( wiertło 20 ) w plastiku który idzie od bocznej kratki wentylacyjnej "

            natomiast ty proponujesz wywiercenie otworu

            " więc trzeba wywiercić otwór o średnicy 20 mm dokładnie w miejscu oryginalnego nadlewu w parowniku "

            ja mam podłokietnik do którego idą tzw.: kierownice jak dobrze pamiętam

            i on również jest klimatyzowany

            moje pytanko :

            przecież i tak musimy ustawić chłodzenie na panelu klimy - pokrętle ogrzewania

            - czy jest jakaś różnica w zależności gdzie podłączę koniec rurki ?

            bo i tak wszędzie otrzymujemy jednakową temperaturę : kratki nawiewu , podłokietnik u mnie , schowek po stronie pasażera

            jeżeli tak jest
            to w bardzo prosty sposób można również ochłodzić schowek ten mniejszy po stronie kierowcy

            dzięki za rady
            pozdrawiam Adam
            Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


            Spontany Katowickie

            Komentarz

            • obrus
              Elegance
              • 2011
              • 783
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Na tył (i do schowka w podłokietniku) leci powietrze takiej temperaturze, jaka jest ustawiona na pokrętle z temperaturą, więc nie zawsze zimne. Do schowka przed pasażerem leci prosto z parownika, czyli tylko i wyłącznie zimne - o ile AC jest włączone. Testowałem po założenie wg schematu Wojtenia.

              Komentarz

              • Wojtenio
                L&K
                • 2012
                • 1099
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                DJ MŁODY, Dokładnie jest tak jak napisał Obrus, jest to oryginalne wyjście do chłodzenia schowka , tylko w naszych O2 Tour nie ma tego nadlewu gdzie w oryginale jest przykręcony łącznik/kolanko .
                Powiem Ci nawet tyle , że dostałem ten oryginalny łącznik , ale bez tego nadlewu w obudowie parownika tematu nie przeskoczysz , więc pozostaje rozwiązanie opisane wyżej .

                Komentarz

                • DJ MŁODY
                  RS
                  • 2007
                  • 5975
                  • Octavia II (1Z3)

                  #9
                  dzięki Panowie za doractwo :wink:

                  faktycznie tak jest jak piszecie dzisiaj przetestowałej jadąc do pracy schowek podłokietnika

                  a parownik po oglądałem na allegro zdjecia ale szkoda 200-300 zł na zmianę

                  pozostaje mi tylko zakupić org rurkę i działać

                  teraz zastanawia mnie jeszcze 2 strona tzn schowek od kierowcy tu chyba trzeba zastosować

                  org rurkę z Fabi 1 :?: - co wy na to ....
                  pozdrawiam Adam
                  Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


                  Spontany Katowickie

                  Komentarz

                  • Wojtenio
                    L&K
                    • 2012
                    • 1099
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Zgadza się , ta rurka spokojnie wystarczy .

                    Komentarz

                    • DJ MŁODY
                      RS
                      • 2007
                      • 5975
                      • Octavia II (1Z3)

                      #11
                      szybkie pytanko bo chyba zrobiłem babola

                      zakupiłem węża 6Y0 816 311 A ale okazało się ze on po obu końcach ma tulejki ,
                      brak kolanka ,
                      chyba mój błąd bo powiedziałem octavia a miało być fabia

                      waż ma być z fabii 1 czy 2

                      aby było kolanko i ten kołnierzyk
                      :?: :?: :?: z jednej ze stron :?: :?: :?:

                      ( 37 zł w d..e)
                      pozdrawiam Adam
                      Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


                      Spontany Katowickie

                      Komentarz

                      • TwoB
                        L&K
                        • 2011
                        • 1086
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez DJ MŁODY
                        zakupiłem węża 6Y0 816 311 A ale okazało się ze on po obu końcach ma tulejki ,
                        brak kolanka ,
                        :evil: mam ten sam problem- zamówiłem zgodnie ze wcześniejszymi postami, odebrałem a tu wielka lipa, w takim razie jaki numer ma właściwa rurka??
                        SATYNOWA O2 Tour
                        Z pozdrowieniami
                        Bartek

                        Komentarz

                        • Wojtenio
                          L&K
                          • 2012
                          • 1099
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Na 100 % pasującym wężem ( bo taki zastosowałem u siebie ) jest 1J2 816 311 który wygląda tak :

                          Podając numer 6Y0 816 311A sugerowałem się linkiem podanym wcześniej http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...howek&start=75 gdzie właśnie wskazywano na ten wąż że jest taki sam jak do VW .
                          Rzeczywistość okazała się inna , gdyż wyszło na to że jest to wąż pasujący do trójnika i jaki jest stosowany w oryginalnym rozwiązaniu skodowskim .
                          Za zamieszanie przepraszam ops: .

                          Swój post już edytowałem by nie wprowadzać innych w błąd .

                          Komentarz

                          • DJ MŁODY
                            RS
                            • 2007
                            • 5975
                            • Octavia II (1Z3)

                            #14
                            a z jakiego auta i modelu jest ten wąż bo to również jest bardzo ważne

                            masz już 2 węże na sumieniu.........
                            pozdrawiam Adam
                            Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


                            Spontany Katowickie

                            Komentarz

                            • TwoB
                              L&K
                              • 2011
                              • 1086
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez DJ MŁODY
                              masz już 2 węże na sumieniu.........
                              no właśnie... :P

                              zastanawiam się czy jest jakaś przejściówka, żeby zastosować do węża którego mam, a właściwie którego mamy ja i DJ MŁODY...
                              można by to spróbować przykleić, ale to już drutem będzie pachniało.
                              SATYNOWA O2 Tour
                              Z pozdrowieniami
                              Bartek

                              Komentarz

                              • DJ MŁODY
                                RS
                                • 2007
                                • 5975
                                • Octavia II (1Z3)

                                #16
                                Zamieszczone przez TwoB
                                można by to spróbować przykleić
                                myślałem aby dziurkę wywiercić i :

                                - na zakończeniu węża jest tulejka zakończona kołnierzem - wcisnąć ten kołnierz

                                do środka i podkleić klejem do rurek centralnego ogrzewania

                                trzymało by się w środku na tym kołnierzu na 1-2 mm

                                z otworu wychodziła by sama tulejka

                                podjadę do sklepu z centralnym ogrzewaniem może się coś dobierze

                                z plastiku kolanko z gwintem lub coś innego

                                Wojtenio : odpowiedz na pytania powyżej a dodatkowo napisz czy na tym kolanku

                                co widać na fotce ten kołnierz cały wchodzi do środka pisałeś że jest mało miejsca pomiędzy

                                nagrzewnica a obudowa w której trzeba wywiercić dziurkę
                                pozdrawiam Adam
                                Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


                                Spontany Katowickie

                                Komentarz

                                • Wojtenio
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1099
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  No to przedstawie jak to robiłem u siebie , tak faktycznie to też wykorzystałem dwa węże a konkretnie 1J2 816 311 i oryginalny ze skody czyli z zakończeniem po obu stronach takie same jak na zaworze w schowku ale można też posłużyć się peszelem lub innym wężem .

                                  W oryginale wąż łączy się z nagrzewnicą przez takie kolanko :



                                  A tu oryginalny nadlew w parowniku :



                                  Ale u nas jest inaczej i wygląda tak :a konkretnie nie ma nadlewu gdzie wkręca się kolanko .


                                  Do całego połączenia układu użyłem węża od VW passat B5 o numerze 1J2 816 311 który wygląda tak :

                                  Jako że wąż od vw jest cieńszy i krótszy po przycięciu wchodzi przez wkręcenie go w wąż skody i otrzymujemy odpowiednio długi i z odpowiednim podejściem do obudowy parownika .


                                  Potem już tylko wywiercenie otworu w obudowie parownika :

                                  i zamontowanie wcześniej zrobionego węża :


                                  No i podłączenie do zaworu schowka .

                                  Co do kołnierza który wchodzi do otworu to uszczelnia bardzo dobrze ale z obawy przed uszkodzeniem parownika obciąłem ten wystający wypływ na tym kołnierzu ( widać to na fotkach ) .
                                  Tak naprawdę cały problem jest w dorobieniu wejścia mocowania węża do parownika typu kolanko , widziałem już rozwiązania typowo wzięte z hydrauliki lub ciepłownictwa typu kolanka wklejane w obudowę .

                                  Komentarz

                                  • TwoB
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1086
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    No teraz to zmienia postać rzeczy bo do tej pory to było na zasadzie "...gdzieś dzwonią"
                                    Czyli w zasadzie nic złego się nie stało, że kupiłem 6Y0 bo do tego dokupię jeszcze 1J2 i robię z nich jeden długi przewód.
                                    Zgadza się Wojtenio?? Czy coś jeszcze będzie potrzebne?
                                    SATYNOWA O2 Tour
                                    Z pozdrowieniami
                                    Bartek

                                    Komentarz

                                    • obrus
                                      Elegance
                                      • 2011
                                      • 783
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Mnie tam wąż 6Y0 816 311A siedzi dobrze w obudowie parownika i nawet dziś sprawdziłem, że dmucha do schowka.

                                      Komentarz

                                      • Wojtenio
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1099
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        TwoB, Umiejętności manualne w wierceniu , ale to chyba masz .

                                        obrus, Możesz wrzucić fotkę połączenia tego węża 6Y0 816 311A z obudową parownika , sam jestem ciekaw jak to zamontowałeś skoro koledzy piszą że ma inne zakończenie niż 1J2 816 311.

                                        Komentarz

                                        • TwoB
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1086
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Wojtenio
                                          Umiejętności manualne w wierceniu , ale to chyba masz .
                                          chyba sobie poradzę

                                          Zamieszczone przez Wojtenio
                                          obrus, Możesz wrzucić fotkę połączenia tego węża 6Y0 816 311A z obudową parownika , sam jestem ciekaw jak to zamontowałeś skoro koledzy piszą że ma inne zakończenie niż 1J2 816 311.
                                          podpinam się pod prośbę i wstrzymuję z zamówieniej tego drugiego przewodu
                                          SATYNOWA O2 Tour
                                          Z pozdrowieniami
                                          Bartek

                                          Komentarz

                                          • DJ MŁODY
                                            RS
                                            • 2007
                                            • 5975
                                            • Octavia II (1Z3)

                                            #22
                                            a więc dzisiaj doposażałem schowek

                                            - hamulec drzwiczek
                                            - oświetlenie
                                            - zmian drzwiczek na te z uchwytami 3 szt ( długopis i 2 dodatkowe )
                                            oraz
                                            chłodzenie
                                            brakuje jeszcze audio ale to mi nie potrzebne

                                            i po pomiarach

                                            wychodzi na to że wężyk org ze skody octavi który zakupiliśmy ja i TwoB mogą być użyte

                                            mi chodzi po głowie pomysł zastosowania kawałka plastikowej rurki ,
                                            z jednego końca nagwintować tak aby można było wkręcić w otwór z obudowy parownika a na drugi naciągnąć wężyk ( zajrzę jeszcze do sklepu z centralnym ogrzewaniem może tam coś dokupię )
                                            rurkę przy wkręcaniu dodatkowo posmarować klejem , można jeszcze zrobić opaskę mocująca i przykręcić ja do wystającego bolca z gwintem który jest obok wierconej dziury w obudowie parownika - widać na fotkach powyżej


                                            i to na tyle
                                            pozdrawiam Adam
                                            Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


                                            Spontany Katowickie

                                            Komentarz

                                            • ochman
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 175
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Wojtenio
                                              Na 100 % pasującym wężem ( bo taki zastosowałem u siebie ) jest 1J2 816 311 który wygląda tak :
                                              Obrazek
                                              Podając numer 6Y0 816 311A sugerowałem się linkiem podanym wcześniej http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...howek&start=75 gdzie właśnie wskazywano na ten wąż że jest taki sam jak do VW .
                                              Rzeczywistość okazała się inna , gdyż wyszło na to że jest to wąż pasujący do trójnika i jaki jest stosowany w oryginalnym rozwiązaniu skodowskim .
                                              Za zamieszanie przepraszam ops: .

                                              Swój post już edytowałem by nie wprowadzać innych w błąd .
                                              Jakby co to mam 1 sztuke oryginalna z O II razem z kolankiem mocujacym i wkretami.
                                              OchMan
                                              =====

                                              Komentarz

                                              • DJ MŁODY
                                                RS
                                                • 2007
                                                • 5975
                                                • Octavia II (1Z3)

                                                #24
                                                czym wierciliście otwór w nagrzewnicy :?:
                                                pozdrawiam Adam
                                                Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


                                                Spontany Katowickie

                                                Komentarz

                                                • Wojtenio
                                                  L&K
                                                  • 2012
                                                  • 1099
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  Frezem do drewna , coś takiego jak ten .

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...