gisek, pisałem odkręć po lewej stronie uchwyt na siatki i odegnij tapicerkę. Tam są kostki co idą od klapy. Zobacz czy na tych kostkach masz przejście od stycznika.
[O2] Zamek klapy bagażnika
Zwiń
X
-
Jedyne kostki jakie znalazłem po odgięciu tej części tapicerki to jest tylko i wyłącznie ta od lampy zespolonej. Kable z żaróweczki wpinają się w większą wiązkę i wędrują dalej wzdłuż boku auta. Właśnie pomyślałem jeszcze o jednej rzeczy. Może spaliła się dioda w lampce??? Zapomniałem dodać, że sprawdzałem napięcie na kostce przy otwartym kufrze, było jakoś -12VDC, a po podłączeniu wartość była chyba bliska zeru.
Komentarz
-
-
gisek, no właśnie idąc dalej po boku bagażnika po lewej stronie na nadkolu są kostki. Musisz tam zajrzeć.
Trochę się pogubiłem.
Nie masz oświetlenia czy kontrolki na desce?
W poprzednim poście masz schemat z kolorami.
Przez stycznik w zamku "przepuszczana" jest masa.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Nie świeci mi się żarówka w bagażniku. Kontrolka (czerwony znaczek z otwartym kufrem) świeci się prawidłowo. Spróbuję raz jeszcze zobaczyć lampkę i spróbuję się dostać pod tę tapicerkę przy lewy nadkolu. Patrząc po schemacie to powinien być włącznik 4-pinowy, ja mam 3-pinowy (masa, plus od kontrolki na zegarach, plus od lampki w bagażniku).
Komentarz
-
-
gisek, spróbuj zlokalizować po kolorach złącze B128 biało niebieski przewód za czarną wtyczką (3 PIN) Możesz Tam podać masę i zobaczysz czy światło w bagażniku się pali.
Możesz też wykonać mostek z Pinu 2 na Pin 3 we wtyczce T5C i to też powinno rozwiązać problem, jeżeli to wina stycznika.
Wtedy oświetlenie będzie trochę wcześniej działało.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
to raz, a dwa to sprawdzę jeszcze raz, czy przy otwartym kufrze jest napięcie w kostce.
[ Dodano: Sro 25 Wrz, 13 08:12 ]
dziwna sprawa. Żarówka się nie świeci, ale kupiłem sobie panel ledowy, żeby zrobić porządne oświetlenie bagażnika i jak jest podłączony otwarty bagażnik to żarzy się, błyska słabym światłem. A dokąd biegnie czerwono-niebieski przewód z wtyczki od żarówki? Do masy?
Komentarz
-
-
Wiesz, co nie miałem czasu do tego jeszcze zajrzeć. Mnie to wygląda na to, jakby obwód nie był zamknięty (gdzieś musi być przerwa) - prawdopodobnie na kablu czerwono-niebieskim. Plan na dzisiejszy wieczór ma taki, żeby dobrać się do tej wiązki, która biegnie za boczkiem, porozcinać izolację łączącą kable w jedną żyłę i zobaczyć dokąd biegnie ten niebiesko-czerwony przewód. Jak możesz podesłać schemat, gdzie to będzie widoczne to super
[ Dodano: Czw 10 Paź, 13 12:43 ]
Rozbebeszyłem instalację biegnąca wzdłuż boku auta, ale nie natrafiłem nigdzie na podejrzanie wyglądające kable zasilające lampkę. Generalnie jest tak: czerwono-niebieski przewód biegnie od lampki wiązką aż do kanapy i znika pod tapicerką (dalej pewnie idzie wzdłuż progu). Kabelek biało-niebieski idzie do czarnej wtyczki (obok niej znajduje się podobna w kolorze piaskowym/pomarańczowym. Przy otwartym bagażniku mam dziwne odczyty napięcia na kostce od lampki - około 2 Voltów, ale jak na lampkę podaję masę to wtedy się świeci jak powinna.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gisekW ramach wizyty w ASO zweryfikowali mi wreszcie problem z lampką w bagażniku. Wg. elektryka jest to wina zamka i trzeba będzie go wymienić. Wiecie może ile coś takiego kosztuje? Sam mogę sobie wymienić, akurat do tej operacji nie potrzebuję serwisuILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
poszukałem i znalazłemDzięki Tomus7
Nówka kosztuje 165 zł, używka potrafi kosztować i 60 zł, tylko nigdy do końca nie wiadomo, czy to na pewno działa:/
[ Dodano: Pią 13 Gru, 13 13:35 ]
Kecaj możesz mi pomóc w jednej kwestii? Potrzebuję zlokalizować dokąd biegnie przewód z lampki oświetlenia wnętrza? Czy jest wpinany elektrykę , która znajduje się za osłoną kierownicy (po deską rozdzielczą)? Myślałem o zrobieniu podświetlenia lusterek zewnętrznych (pojedynczy Led z soczewką rozpraszającą lekko wystający u dołu lusterka) i potrzebuję zlokalizować obwód, który załącza zasilanie w momencie otwartych drzwi/odblokowania auta z "centralnego zamka".
[ Dodano: Czw 19 Gru, 13 12:30 ]
Drogą kupna wszedłem w posiadanie używanego zamka bagażnika. W poniedziałek się okaże, czy te 70 zł wywaliłem na śmietnik, czy dzięki nim w moim aucie w kufrze zapanuje upragniona jasność
Komentarz
-
-
U mnie od niedawna taki problem:
Odryglowuję wszystkie drzwi w aucie pilotem. Centralny zawsze działał w ten sposób, że jeśli po odryglowaniu z pilota nie otworzyłem dowolnych drzwi (lub klapy bagażnika), to po ok. 30 sekundach zamki zaryglowywały się z powrotem same, zaś alarm aktywował ponownie.
Problem, który się pojawił dotyczy przypadku, gdy po odryglowaniu wszystkich zamków otworzę tylko klapę bagażnika. Wówczas alarm jest skutecznie dezaktywowany, ale brakuje jakiegoś sygnału od zamka klapy bagażnika do centralnego zamka. Powoduje to, że po tych 30 sekundach (może trochę szybciej) zamki ryglują się same, tak jakbym w ogóle nie podniósł klapy. Oczywiście gaśnie wówczas oświetlenie wnętrza. Dodatkowo, czasami tuż po podniesieniu klapy słychać dźwięk pracującego rygla klapy - wcześniej taki dźwięk na pewno nie występował. Coś tam żyje własnym życiem. Sugestie?
I pytanie dodatkowe - czy wymiana zamka wiąże się z demontażem plastików takim samym jak przy dostępie do przewodu płynu do spryskiwacza? (mam hatchbacka) To też robota, która od dłuższego czasu czeka (i zarazem pierwsza usterka w moim vozidle - płyn leje się do klapy).
M.666 4U
Komentarz
-
-
Z tego co mi się wydaje (a rozmawiałem z moim elektrykiem) to po otwarciu pilotem samochodu bez otwierania drzwi to uaktywni się zamek centralny samoczynnie po kilkudziesięciu sekundach (sprawdzony osobiście tak jak u Ciebie). Gdy otworzysz któreś z drzwi po otwarciu samochodu pilotem zostaje przerwany jakiś tam obwód i samochód sam Ci się nie już nie zamknie. Podejrzewam, że jak otwierasz samą klapę i po kilkudziesięciu sekundach zamek centralny ponownie Ci się uzbraja to albo masz uszkodzony zamek ( w przypadku gdyby nie było tak wcześniej) albo tak ma być. Nie sprawdzałem u siebie czy także się uzbraja centralny po otwarciu samego bagażu.
Pozdrawiam.Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"
Komentarz
-
-
I pytanie dodatkowe - czy wymiana zamka wiąże się z demontażem plastików takim samym jak przy dostępie do przewodu płynu do spryskiwacza? (mam hatchbacka) To też robota, która od dłuższego czasu czeka (i zarazem pierwsza usterka w moim vozidle - płyn leje się do klapy).
Klapa bagażnika nie jest tak samo sterowana jak zamki drzwi (można ja sama otworzyć środkowym przyciskiem na pilocie), stąd system po 30 sekundach zamyka auto. Ale na wszelki wypadek zobaczę przy swoim, bo tego nie przerabiałem.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Dzięki za komentarze. Jestem absolutnie pewien (5.5 roku posiadania Octavki), że podniesienie klapy bagażnika zawsze skutkowało całkowitym "rozbrojeniem" centralnego zamka. Praktycznie nigdy nie korzystam z środkowego przycisku pilota, tylko otwieram od razu wszystkie zamki. Wówczas podniesienie samej klapy było zawsze uznawane na równi z otwarciem dowolnych drzwi. Teraz - i to nie zawsze (tylko losowo, w zależności od "humoru i pogody") - podniesienie klapy bagażnika nie wywołuje już trwałego efektu, a więc po krótkiej chwili zamki drzwi zamykają się samoczynnie, zaś oświetlenie (w tym bagażnika) gaśnie.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Jedynie rok zajęło mi odstawienie skody do naprawy oświetlenia kufra
Niestety winny być tylko zamek. Niestety, bo sam też bym go wymienił, ale najważniejsze, że znów działa. Założyłem dodatkowe ledy i nareszcie jest jasno. Teraz zostało jeszcze dopiąć ledy w lusterkach do oświetlania przestrzeni przy drzwiach kierowcy i pasażera i będzie git - minimum rok
Komentarz
-
-
Zamek wymienić oczywiście najłatwiej, ale można też taką usterke naprawić. Przyczyną jest pękający plastykowy języczek który dociska/zwalnia mikrostyk, i przez to pęknięcie mikrostyk jest załączany/wyłączany w sposób przypadkowy. Najlepiej oczywiście ten języczek wymienić, ale chyba nie dostępny. Należy zdemontować, zgrzać pęknięcie np. lutownicą i dodatkowo wtopić druciki wzmacniające. Z reguly pomaga i wszyskto pracuje poprawnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marian 2Zamek wymienić oczywiście najłatwiej, ale można też taką usterke naprawić. Przyczyną jest pękający plastykowy języczek który dociska/zwalnia mikrostyk, i przez to pęknięcie mikrostyk jest załączany/wyłączany w sposób przypadkowy. Najlepiej oczywiście ten języczek wymienić, ale chyba nie dostępny. Należy zdemontować, zgrzać pęknięcie np. lutownicą i dodatkowo wtopić druciki wzmacniające. Z reguly pomaga i wszyskto pracuje poprawnie.
Komentarz
-
-
Część
Odświeżam temat. Ostatnio borykam się z tym samym problemem (po otwarciu klapy nie mam ani podświetlenia, ani kontrolki na tablicy).
Szukałem zatem schematu do Skody Octavii 2 z 2010 ale u mnie jest trochę inaczej niż na tym w powyższym wątku (http://forum.octaviaclub.pl/filedata/fetch?id=1985436) - do zamka dochodzą dwa przewody (brąz i brąz/ziel), a wtyk jest 3 pinowy.
Wczoraj gdy sprawdzałem żarówki i podałem masę na oprawkę żarówki to zaświeciły się i żarówki i kontrolka.
Dziś z nienacka przez chwilę działało jedno i drugie ale jak ruszałem wiązką to kontrolka mrugała...domniemam, iż winę ponosi przewód.
Pomóżcie proszę jakie przewody w wiązce sprawdzać w moim przypadku? A może to jednak wina zamka?
p.s.szukam oczywiście schematu.
Pozdrawiam
Marek
Komentarz
-
-
Nie sądze aby to był sam zamek.
Przyłożyłem masę do kabelka brązowo-zielonego (do wtyczki), potem brązowego, zwarłem oba i nic się nie zapaliło. Potem dałem masę bezpośrednio do kabelka w brązowej wtyczce i również nic.
Problemem pewnie jest wiązka idąca od słupka do klapy. Muszę rozebrać boczek aby dostać się do kolejnej wtyczki i zobaczyć co tam się dzieje.
p.s. Zastanawiam się tylko jak ma działać oddzielnie oświetlenie i kontrolka, skoro do wtyczki dochodzą tylko dwa kabelki (na schemacie są 3 kabelki, w zamku trzy piny).
Komentarz
-
-
Zrobiłem sztukówkę przewodu i działa.
Co ciekawe przewód był uszkodzony gdzieś w środku wiązki (w klapie), a nie tam gdzie się zgina i pracuje.
p.s. Zrobili wersję bidę i dali tylko jeden stopień zamknięcia klady dlatego tylko dwa kabelki dochodzą do zamka -lekko uchylony bagażnik i już sie świeci kontrolka i oświetlenie (schemat jest zatem dobry tylko...pewnie jakaś wersja na Polskę).
Aby sprawdzić zamek wystarczy po otwarciu bagażnika sprawdzać opór pomiędzy brązowym przewodem, a brazowo-zielonym (trzeba oczywiście wczesniej zdeomontować platik ale to 3min roboty,
Pzdr
Marek
Komentarz
-
Komentarz