Octavia CHGA problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sotdi
    Ambiente
    • 2012
    • 199
    • Opel

    Octavia CHGA problem

    witam,
    mam problem z octavia 1.6 mpi lpg CHGA - jest to fabryczne lpg (nie montowane u dealera). Auto przez od nowości przez 160 tys. nie sprawiało żadnych problemów ale potem zaczęły się niestety :-(
    Nie pomogła wymiana wtryskiwaczy gazu, cewki, przewodów, świec. ASO rozkłada ręce (mają problem nawet z komputerem do obsługi auta bo ten model nie ma oddzielnego ecu do lpg). Auto szarpie pod małym obciążeniem - np zjazd z niewielkich pochyłości na lekkim gazie lub na luzie a następnie przyśpieszanie - czyli obciążanie silnika. W takich warunkach auto dusi się (i na PB i na LPG), wyskakują kontrolki silnika, silnik szarpie i po jakimś czasie mu to przechodzi. Były próby jazdy na PB na zakręconym zaworze lpg - objawy te same.
    Pytanie od czego zacząć diagnozę bo pomysłów już brakuje... Co warto po kolei sprawdzić aby dotrzeć do przyczyny usterki? Może ktoś z koleżanek/kolegów może polecić warsztat znający na na 1.6 mpi w Warszawie lub Kielcach?
    sotdi
  • low-raider
    Ambiente
    • 2011
    • 163
    • Superb II combi (3T5)

    #2
    Jaka to "fabryczna" instalacja? Landi? Bo nie pamiętam co "wkładali" do wersji Bifuel.
    Ostatnio edytowany przez low-raider; 17757.
    Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

    Komentarz

    • pietrek125
      Rider
      • 2012
      • 416
      • Octavia II combi (1Z5)

      #3
      Mają problem, bo trzeba mieć cd-rom (6R0910787) z specjalnym oprogramowaniem do urządzenia diagnostycznego.


      Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
      CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

      Komentarz

      • sotdi
        Ambiente
        • 2012
        • 199
        • Opel

        #4
        Zamieszczone przez low-raider Zobacz wpis
        Jaka to "fabryczna" instalacja? Landi? Bo nie pamiętam co "wkładali" do wersji Bifuel.
        Landi
        sotdi

        Komentarz

        • low-raider
          Ambiente
          • 2011
          • 163
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Graniczna 79A
          05-410 Józefów
          Dadzą radę
          Jednego bifuela uzdatnili do jazdy po "naprawach" w ASO. I wielu moich znajomych tu z Warszawy jezdzi wlasnie z LPG do Landi.
          Ostatnio edytowany przez low-raider; 17757.
          Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

          Komentarz

          • pietrek125
            Rider
            • 2012
            • 416
            • Octavia II combi (1Z5)

            #6
            Ale to Landi, bez swojego sterownika Omegas, tylko LPG jest nadzorowane przez Simos-a...


            Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
            CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

            Komentarz

            • sotdi
              Ambiente
              • 2012
              • 199
              • Opel

              #7
              Zamieszczone przez low-raider Zobacz wpis
              Graniczna 79A
              05-410 Józefów
              Dadzą radę
              Jednego bifuela uzdatnili do jazdy po "naprawach" w ASO. I wielu moich znajomych tu z Warszawy jezdzi wlasnie z LPG do Landi.
              Dzięki za namiar będziemy próbować :-)
              sotdi

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Jak szarpie na Pb to co ma do tego LPG.

                Naprawic auto na Pb, to ASO potrafic powinno.

                A LPG potem sie skontroluje.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • sotdi
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 199
                  • Opel

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis

                  Naprawic auto na Pb, to ASO potrafic powinno.
                  ASO miało ten samochód pod opieką od nowości ale nie są w stanie zdiagnozować usterki za to chętnie służą radą i pomocą w zakresie wymiany paska rozrządu :-) Generalnie o ASO mam niekorzystną opinię - mimo wielu próśb nie są w stanie nic zaproponować - nie mają nawet koncepcji jak podjeść do diagnostyki usterki.
                  sotdi

                  Komentarz

                  • pietrek125
                    Rider
                    • 2012
                    • 416
                    • Octavia II combi (1Z5)

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                    Jak szarpie na Pb to co ma do tego LPG.

                    Naprawic auto na Pb, to ASO potrafic powinno.

                    A LPG potem sie skontroluje.
                    Masz racje, ale przy BSE Simos+Omegas, a nie przy CHGA only Simos.


                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Ale gdy objaw jest na obu paliwach, to po co uzdrawiac auto na gazie, mimo ze gazem zarzadza ten sam sterownik, jak na benzynie jest to samo.

                      Jak wyskakuje kontrolki na szafie, to zapisuja sie jakies bledy ?? Na cos wskazuja, jakies konkretne numerki.

                      Moze to jest az tak banalne jak problem z nieszczelnoscia podcisnienien ??
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • pietrek125
                        Rider
                        • 2012
                        • 416
                        • Octavia II combi (1Z5)

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                        Moze to jest az tak banalne jak problem z nieszczelnoscia podcisnienien ??
                        Oby...
                        Tylko zacne ASO nie może nawet zdiagnozować sterownika, a wg. etki trza mieć spec. oprogramowanie , którego zapewne ASO nie ma.






                        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                        Komentarz

                        • low-raider
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 163
                          • Superb II combi (3T5)

                          #13
                          ASO nie ma tego oprogramowania bo oni bazują tylko na autach w konfiguracji simos+omegas. Auta z "fabrycznym" lpg tylko simos serwisują w tematach ekspolatacyjnych sami, w sprawach usterek robi to "podwykonawca" i tyle w temacie

                          Co do niepoprawnej pracy na pb - instalacja gazowa może mieć na to wplyw.

                          Swego czasu miałem pacjenta, który: po odpaleniu nie chciał jechać na pb do momentu przełączenia się na lpg. Jak się przełączył na lpg (osiągnął ustawioną temperaturę) po powrocie na pb jechał normalnie. Po przełaczeniu znowu na lpg nie chciał jechac, chciał i tak w koło (dusił się, szarpał). Auto pojechało do Józefowa i jeździ bez problemów już ok. 60tys km.
                          Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Jak gaz jest zakrecony przy butli, to tak jakby w aucie nie bylo gazu. Nie ma co poleciec nawet w podcisnienie, gdzie wlasnie na zimnym moglby byc problem, uciekajacego gazu w podcisnienie przy zuzytym reduktorze (tak, prawie 200kkm to kwalifikuje reduktor do wymiany gum w parowniku, one wieczne nie sa).

                            No chyba ze mamy problem z podcisnieniem gdzies indziej, albo jest jakas inna nieszczelnosc.

                            Tego sterownika benzyny nie czyta VCDS ??

                            W sumie to sie nie dziwie ze ASO nie ma softu, tych aut u nas nie sprzedawali, wiec na gwarancji nie mieli co naprawiac.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • sotdi
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 199
                              • Opel

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                              J

                              W sumie to sie nie dziwie ze ASO nie ma softu, tych aut u nas nie sprzedawali, wiec na gwarancji nie mieli co naprawiac.
                              Auto jest jak najbardziej z Polskiego salonu, kupione jako nowe :-)
                              Pytam o serwis potrafiący ogarnąć gaz i mechanikę silnika bo ASO odsyła do gazowników a gazownicy twierdzą że to niekoniecznie gaz...
                              teoria o nieszczelnościach była poruszana i coś tam ASO grzebało ale nic z tego nie wyniknęło

                              sotdi

                              Komentarz

                              • pietrek125
                                Rider
                                • 2012
                                • 416
                                • Octavia II combi (1Z5)

                                #16
                                Sprzedawali, sprzedawali całe sto paredziesiąt sztuk, potem się zwąchali z Landi Polska ... a w ofercie nadal pisali że instalacja LPG fabryczna...


                                Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                Komentarz

                                • sotdi
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 199
                                  • Opel

                                  #17
                                  Pytanie dodatkowe czy w tym silniku CHGA wymiana czujnika położenia wału korbowego to skomplikowana operacja? Da radę samodzielnie? Jest może jakiś manual gdzieś sensowny?
                                  sotdi

                                  Komentarz

                                  • sotdi
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 199
                                    • Opel

                                    #18
                                    Znalazłem opis identycznej usterki w aucie z tym samym silnikiem. Niestety na http://forum.skodaclub.pl/post203242...20chga#p203242 też nie znaleziono na to odpowiedzi - może jakieś pomysły?

                                    Witam Państwa serdecznie, proszę o pomoc w naprawie mojej Octavki. Octavia II FL kombi 1.6 LPG 75KW CHGA produkcja XII 2010. Podczas jazdy zapala się silniczek i kontrolka ASR. Skoda traci moc zaczyna się nierówna praca. Po ok. 30-60 sekundach, gazowaniach, redukcjach biegu zaczyna iść. Kontrolka ASR gaśnie przy ponownym zapaleniu a kontrolka silnika świeci dalej. Czasem jak straci moc zgaśnie na skrzyżowaniu to jest problem z zapaleniem trzeba odczekać parę minut żeby zapaliła. Dodatkowo po zgaszeniu samochodu czasem nie można go zapalić np. pod sklepem po przejechaniu 4 kilometrów. Podczas zapalania rozrusznik kręci aż do końca i nic nawet nie załapie na moment i trzeba odczekać ok. 5-10 minut. Po tym czasie odpala wzorowo. Dzieje się tak niesystematycznie czasem dwa razy na dzień a czasami trzy dni jazdy bez zarzutu. W dniu 07.08.2014 jadąc do 450 kilometrów podłączyłem interface ELM 327 BT i zainstalowałem darmowy program Torque to kasowałem błędów silnika na bieżąco około 4 razy samochód tracił moc na chwilę (zapalał się silniczek i ASR) na tej trasie a w drodze powrotnej samochód nie tracił mocy tylko zapalił się sam silniczek (pracował bez zarzutu) bez ASR.
                                    Jak dzieje się usterka to silnik chodzi nierówno jak by nie na wszystkich tłokach.

                                    Błędy z Torque: P0420, P0351,P0301, P0304, P0300.

                                    Kolega podłączył do DELPHI DS. 150E w dniu 01.07.14:
                                    17756 wyjscie zasilania cewki zapłonowej, stopień 1: przerwa w obwodzie, nieciągły
                                    16804 sprawność katalizatora za mała bank 1, nieciągły
                                    16685 zapłon cylindra 1 wypadanie zapłonów nieciągły
                                    16688 zapłon cylindra 4 wypadanie zapłonów, nieciągły
                                    16584 układ zapłonowy wypadanie zapłonów, nieciągły
                                    17620 odcięcie cylindra bank 1 nieciągły
                                    01314 elektroniczny moduł sterujący pracą silnika, kody kontroli usterek, nieciągłe
                                    01134 syrena alarmu, brak objawu, stałe

                                    Byłem a ASO skody 04.07.14 ale po skasowanych błędach komórką nie mogli nic wykryć, mechanik zalecił zakręcić butlę z gazem i jeździć na benzynie w celu wyeliminowania instalacji gazowej. Na samej benzynie też wyskoczył błąd silniczek ale bez ASR.

                                    Czy gdy instalacja gazowa (wtryskiwacz, elektrozawór, parownik) przepuszcza gaz do komory spalania to może wystąpić sytuacja że samochód nie może zapalić?
                                    Czy ta diagnostyka z Delpfhi wskazuje jednoznacznie na błąd cewki zapłonowej tłoki 1 i 4 bo jest podzielona po dwa tłoki?
                                    Co mogę zrobić w celu zdiagnozowania usterki?
                                    sotdi

                                    Komentarz

                                    • pietrek125
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 416
                                      • Octavia II combi (1Z5)

                                      #19
                                      Miałem tak kiedyś w UNO 1,4 jedzie, jedzie nagle buuu i silnik gaśnie... podczas ponownej próby uruchomienia rozrusznik kręci i nic... 15min przerwy i auto zapalało od strzała i albo historia sie powtarzała po 15KM albo jeździło przez tydzień... w serwisie Fiat-a wymienili moduł zapłonu Digiplex (20 lat temu kosztował 1000zł, horendalna cena na tamte czasy) jednak to nic nie dało... dopiero wymiana czujnika położenia wału dało pozytywny efekt. Ostatnio podobny problem ma mój teściu w Leonie 1,9TDI, albo nie chce zapalić, albo odpala i podczas jazdy nagle gaśnie i nie chce ponownie zapalić, na VCDS-e brak usterek.. znaczy wcześniej była, ale to była usterka czujnika temp. silnika... miejscowy mech. stwierdził, że to wina czujnika i nie oryginalnego przepływomierza... z tym że czujnik walnięty był chyba od 2-lat (teściu nie lubi dokładać do auta) i auto jeździło... zasięgnełem języka u chłopaków z Mobil-tech-u i stwierdzili, że jeżeli gaśnie w czasie jazdy, to ani czujnik temp , ani przepływomierz tylko na 99% czujnik wału... wiec może zacznij od tego czujnika...
                                      Ostatnio edytowany przez pietrek125; 25421.


                                      Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                      CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                      Komentarz

                                      • sotdi
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 199
                                        • Opel

                                        #20
                                        Zamieszczone przez pietrek125 Zobacz wpis
                                        wiec może zacznij od tego czujnika...
                                        czujnik już wymieniony - niestety usterka jak była tak jest :-(
                                        mam niejasne przeczucia że usterka pojawia się w specyficznym położeniu samochodu - przy zjeździe z górki na lekkim gazie
                                        sotdi

                                        Komentarz

                                        • Przemek_i
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 3237
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          i jak przygody z silnikiem CHGA?
                                          Znalazłeś kogoś kto ogarnia ta instalację?

                                          ...Moje Cappuccino MPi...

                                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                          Komentarz

                                          • sotdi
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 199
                                            • Opel

                                            #22
                                            Hej,
                                            auto zostało sprzedane już chyba ponad rok temu, także problem niestety pozostał nierozwiązany. Zaś dla nowego właściciela taki problem to nie był problem i (chyba) z tym jeździ.
                                            sotdi

                                            Komentarz

                                            • Przemek_i
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 3237
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              o widzisz!

                                              Pytam bo prawie kupiłem taką rok temu ale gazownicy i człowiek powiązany z Landi Renzo mi odradzili. Serwisuje to tylko ponoć jeden serwis VW na Śląsku.
                                              kupiłem s "naszą" instalką z salonu.

                                              ...Moje Cappuccino MPi...

                                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                              Komentarz

                                              Pracuję...