Cześć,
Parę razy byłem aktywny na FB z tematem odnośnie gubienia oleju w aucie O2 FL 2010r 1.9TDI BXE po chipie . Samochód ma lekkie pojawianie się oleju przy EGR'ze , natomiast nigdzie indziej to nie występuje. Jakieś 200-300 km temu pokazała mi się znowu lampka "alladyna" gdy włączyłem zapłon przed odjazdem . Sprawdziłem w aucie było dużo mniej niż powinno być chociaż minimum oleju . Dolałem tak do 3/4 (słyszałem że w lato lepiej mieć 3/4 niż full) no i przejechałem właśnie te 200-300km . Dziś z ciekawości sprawdziłem stan oleju ponieważ mam zamiar wyjechać na 3 dni to zrobię około 800 km ku mojemu zdziwieniu oleju teraz jest na full , na równo z górnym załamaniem bagnetu.
Teraz już nie wiem czy ten olej mi gdzieś ucieka czy on jest " chomikowany " przez auto a potem zwraca jak mu się odwidzi ?
Ktoś coś? Dodam, że teraz w sierpniu obowiązkowo jadę na przejrzenia auta w tym celu i zdiagnozowanie usterki , jeśli można to tak nazwać.
Inne objawy jakie są w aucie to : błąd stały w komputerze "Czujnik położenia wałka rozrządu" - ciężko odpala na ciepłym silniku, gwizdanie turbo ( zawsze jak odpuszczam gaz- tak wiem to normalne) , ale czasem przy dodawaniu gazu. Jednak auto puszcza tylko czasem czarny mały dymek, który wiąże z chip tunningiem , a mocy w ogóle nie utracił. Płynu chłodniczego też nie ubywa . No i ostatnia rzecz to mam do wymiany prawdopodobnie przegub wewnętrzny osi jednak nie jest to chyba powodem gubienia oleju.
Pozdro
Parę razy byłem aktywny na FB z tematem odnośnie gubienia oleju w aucie O2 FL 2010r 1.9TDI BXE po chipie . Samochód ma lekkie pojawianie się oleju przy EGR'ze , natomiast nigdzie indziej to nie występuje. Jakieś 200-300 km temu pokazała mi się znowu lampka "alladyna" gdy włączyłem zapłon przed odjazdem . Sprawdziłem w aucie było dużo mniej niż powinno być chociaż minimum oleju . Dolałem tak do 3/4 (słyszałem że w lato lepiej mieć 3/4 niż full) no i przejechałem właśnie te 200-300km . Dziś z ciekawości sprawdziłem stan oleju ponieważ mam zamiar wyjechać na 3 dni to zrobię około 800 km ku mojemu zdziwieniu oleju teraz jest na full , na równo z górnym załamaniem bagnetu.
Teraz już nie wiem czy ten olej mi gdzieś ucieka czy on jest " chomikowany " przez auto a potem zwraca jak mu się odwidzi ?
Ktoś coś? Dodam, że teraz w sierpniu obowiązkowo jadę na przejrzenia auta w tym celu i zdiagnozowanie usterki , jeśli można to tak nazwać.
Inne objawy jakie są w aucie to : błąd stały w komputerze "Czujnik położenia wałka rozrządu" - ciężko odpala na ciepłym silniku, gwizdanie turbo ( zawsze jak odpuszczam gaz- tak wiem to normalne) , ale czasem przy dodawaniu gazu. Jednak auto puszcza tylko czasem czarny mały dymek, który wiąże z chip tunningiem , a mocy w ogóle nie utracił. Płynu chłodniczego też nie ubywa . No i ostatnia rzecz to mam do wymiany prawdopodobnie przegub wewnętrzny osi jednak nie jest to chyba powodem gubienia oleju.
Pozdro

Komentarz