Nagar pod korkiem oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oxxyen
    Classic
    • 2020
    • 4
    • Octavia II (1Z3)

    Nagar pod korkiem oleju

    Witam,

    ostatnio przy dolewaniu oleju na korku zobaczyłam nagar- biało-żółtawa maź. Olej i filtr był wymieniany jakieś 5-6k km temu na Motul. Od samego początku wlewany był Castrol longlife, teraz Motul polecił mechanik, niby bardziej klejący, mniej miało ubywać oleju niż na Castrolu. Byłam z tym u mechanika, ale stwierdził, że skoro jest gaz w aucie, to nagar jest czymś normalnym. Kazal to zetrzeć z korka i jeździć dalej. Skoro na poprzednim oleju nic nie było, a po zmianie na inny się dzieje (a gaz od początku jest w aucie, to wrócić do Castrola, czy lać jeszcze coś innego? No i czy się umawiać na wymianę, czy faktycznie- zetrzeć i jeździć?
  • pejo
    Rider
    • 2010
    • 286
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Zapewne samochód jeździ na krótkich odcinkach. Tak się wtedy dzieje. Do tego dochodzi jeszcze wilgoć w powietrzu.

    Komentarz

    • Andrzej.P
      RS
      • 2011
      • 1516
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Do tego jeszcze znów mamy niskie temp. rano / wieczorem / w nocy i masło może się pojawiać.
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz

      • smajler
        Rider
        • 2017
        • 658
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez oxxyen Zobacz wpis
        Witam,

        ostatnio przy dolewaniu oleju na korku zobaczyłam nagar- biało-żółtawa maź.
        Tak dla sprostowania to nie jest nagar to jest tzw. masło/ majonez czyli tłuściutkie opary oleju- z tego kolor zmieszany z wodą. Dzieje się tak jak jest zimniej na zewnątrz i auto jeźddzi krótkie dystanse i nie odparuje to coś. Dodatkowo sam olej ma właściwości pochłaniające wilgoć ale do pewnego stopnia. W O2 problem masełka jest większy bo okolice korka to plastik a nie metal i długo musi się nagrzewać aby masełko odparowało. Generalnie możesz z tym jeździć, jak cie denerwuje to szmatka. Jakby tego masełka było bardzo dużo, pojawiało się też na bagnecie oleju i jeszcze kilka innych objawów to można podejrzewać coś innego

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14887
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          Jeśli to żółtawa maziaja, jak majonez to nie nagar. Taka meduza robi się w niektórych silnikach jak jeździ się na krótkich odcinkach i do tego jest wilgoć w powietrzu. Tak jak piszą przedmówcy. Ja tak miałem w O I w silniku 1.6 BFQ.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • bedziak
            Classic
            • 2010
            • 12
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Przegoń auto w trasie i powinno to zginąć. Miałem tak samo, w swoim Roomku minionej zimy. Szlam był na korku, jak i bagnecie.

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14887
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              Jak już ma dużo to od razu tak nie zniknie. Ale powinno być mniej. Nie bać się - jeździć

              Co prawda u mnie w O I miałem tylko na korku i pod. Bagnet był zawsze czysty.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • oxxyen
                Classic
                • 2020
                • 4
                • Octavia II (1Z3)

                #8
                Do pracy mam prawie 30 km w jedną stronę. Średnia prędkość na tej trasie to ok. 70-80 km/h. 3 tygodnie temu robiłam 300 km po autostradzie. Do warzywniaka za rogiem jeżdżę rowerem, bo na parkingu pod blokiem panuje prawo dżungli

                Edit:
                Obecnie wlany jest Motul 8100 X-CLEAN EFE 5W30.
                Wcześniej był Castrol Edge Longlife 5W30.
                No i przyznam się bez bicia, że na dolewkę (z pół litra może) był jakiś Elf do diesla.
                Ostatnio edytowany przez oxxyen; 51103.

                Komentarz

                • Kot72
                  Rider
                  • 2017
                  • 705
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Aż z ciekawości sprawdziłem w moim masło twórczym BFQ . Na chwilę obecną zero masła . Ostatnio ranki są już zimne a robiłem krótkie trasy . Mam LPG więc teoria mędrca - mechanika który twierdzi że na LPG masło musi być upada . Po zimie to i owszem . Niewielka ilość masła pod korkiem jest . Przed wymianą uszczelki pod głowicą masła pod korkiem i w odmie generowało się dużo więcej . Warto sprawdzić w tym kierunku bo na chwilę obecną masła jeszcze być nie powinno . Marka oleju nie ma tu większego znaczenia .

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14887
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    U mnie było od nowości. A przejechałem BFQ ponad 200.000 km. Oczywiście w lecie mało, ale było.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • oxxyen
                      Classic
                      • 2020
                      • 4
                      • Octavia II (1Z3)

                      #11
                      W piątek sprawdzałam- korek czyściutki, bagnet też czysty.

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14887
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        jeździć, nie panikować. TTTM
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        Pracuję...