Witam
Rzadko piszę ale często zaglądam do was. Więc do tematu...
Z uwagi na to że w najbliższym czasie pojawią się strefy czystego powietrza a za czym idzie pojazdy z emisją spalin poniżej Euro 5 będą miały zakaz wjazdu do takich stref. No i tu pojawił się mój problem.
Auto jeszcze mam w niezłym stanie choć przebieg już sowity 412 tyś km.
Z tego co nieoficjalnie wiem udało mi się ustalić że posiadany pojazd spełnia Euro 5:
Skoda Octavia II FL 2009 1,9 TDI data I rej. 30.03.2009r VIN: TMBBS61Z898007635 zakupiona w Polskim salonie, jestem 2-gim właścicielem.
Algorytm uznał że do CPIK'u wpisze EURO4 zgodnie z rokiem produkcji.
Wiem że to można odkręcić tym bardziej jak auto zostało kupione w Polskim salonie:
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach gdzie w załączniku 2a par. 1 pkt 2 poz. a są wytyczne do umieszczania adnotacji dotyczących poziomu emisji spalin:
" a) w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:
– Euro 1 – od 1992 do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-
-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t,
– Euro 2 – od 1996 do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-
-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t,
– Euro 3 – od 2000 do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,
– Euro 4 – od 2005 do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie
całkowitej do 3,5 t,
– Euro 5 – od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,"
a par.2 załącznika mówi:
"2. W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu występuje z wnioskiem o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym wpisu potwierdzającego spełnienie przez ten pojazd innej normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, niż to
wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o normie dotyczącej poziomu emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym
mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia określoną normę dotyczącą poziomu emisji spalin Euro, albo na podstawie
jednego z dokumentów, o którym mowa w § 1 pkt 1."
wymagane dokumenty zgodnie z załącznikiem 2a par.1:
"§ 1. W przypadku gdy właściciel pojazdu występuje z wnioskiem o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący wpisuje
w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając
poziom emisji spalin Euro na podstawie:
1) jednego z dokumentów:
a) świadectwa zgodności WE albo
b) świadectwa zgodności, albo
c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu"
Czyli muszę udowodnić że autko spełnia EURO5. Aktualnie wystąpiłem z pismem e-mail do Importera samochodów Skody o wydanie duplikatu dokumentów umożliwiających zmianę w CPIK spełnienie normy emisji spalin EURO5 no i na tą chwilę kończy się moja historia. Z pewnością dam znać co dalej...
A do was prośba czy ktoś wie o jaki dokładnie dokument z załącznika 2a do rozporządzenia (lista powyżej) powinienem pytać aby zmienić kategorię w CPIK'u? Czy z Szanownych Kolegów swoimi źródłami może potwierdzić to że pojazd który posiadam spełnia EURO5?
Rzadko piszę ale często zaglądam do was. Więc do tematu...
Z uwagi na to że w najbliższym czasie pojawią się strefy czystego powietrza a za czym idzie pojazdy z emisją spalin poniżej Euro 5 będą miały zakaz wjazdu do takich stref. No i tu pojawił się mój problem.
Auto jeszcze mam w niezłym stanie choć przebieg już sowity 412 tyś km.
Z tego co nieoficjalnie wiem udało mi się ustalić że posiadany pojazd spełnia Euro 5:
Skoda Octavia II FL 2009 1,9 TDI data I rej. 30.03.2009r VIN: TMBBS61Z898007635 zakupiona w Polskim salonie, jestem 2-gim właścicielem.
Algorytm uznał że do CPIK'u wpisze EURO4 zgodnie z rokiem produkcji.
Wiem że to można odkręcić tym bardziej jak auto zostało kupione w Polskim salonie:
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach gdzie w załączniku 2a par. 1 pkt 2 poz. a są wytyczne do umieszczania adnotacji dotyczących poziomu emisji spalin:
" a) w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t:
– Euro 1 – od 1992 do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-
-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t,
– Euro 2 – od 1996 do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-
-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t,
– Euro 3 – od 2000 do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,
– Euro 4 – od 2005 do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie
całkowitej do 3,5 t,
– Euro 5 – od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,"
a par.2 załącznika mówi:
"2. W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu występuje z wnioskiem o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym wpisu potwierdzającego spełnienie przez ten pojazd innej normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, niż to
wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o normie dotyczącej poziomu emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym
mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia określoną normę dotyczącą poziomu emisji spalin Euro, albo na podstawie
jednego z dokumentów, o którym mowa w § 1 pkt 1."
wymagane dokumenty zgodnie z załącznikiem 2a par.1:
"§ 1. W przypadku gdy właściciel pojazdu występuje z wnioskiem o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący wpisuje
w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając
poziom emisji spalin Euro na podstawie:
1) jednego z dokumentów:
a) świadectwa zgodności WE albo
b) świadectwa zgodności, albo
c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu"
Czyli muszę udowodnić że autko spełnia EURO5. Aktualnie wystąpiłem z pismem e-mail do Importera samochodów Skody o wydanie duplikatu dokumentów umożliwiających zmianę w CPIK spełnienie normy emisji spalin EURO5 no i na tą chwilę kończy się moja historia. Z pewnością dam znać co dalej...
A do was prośba czy ktoś wie o jaki dokładnie dokument z załącznika 2a do rozporządzenia (lista powyżej) powinienem pytać aby zmienić kategorię w CPIK'u? Czy z Szanownych Kolegów swoimi źródłami może potwierdzić to że pojazd który posiadam spełnia EURO5?
Komentarz