[O2] 1.4 TSI utrata mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vipireneo
    Classic
    • 2010
    • 14

    [O2] 1.4 TSI utrata mocy

    luk4sz, nie wierze w to co czytam... kierowcy "dużych" to raczej do abstynentów nie należą :diabelski_usmiech
  • bohen
    L&K
    • 2009
    • 1260
    • Audi
    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    [O2] 1.4 TSI utrata mocy

    No i mnie też dopadły problemy z 1.4 TSI.

    Jakiś czas temu gdy wyskoczyłem autem przegonić je na trasie zauważyłem spadek mocy. Miałem wrażenie, że turbina nic nie pompuje.
    Po powrocie do domu szybki autoscan i oto co wypluł VCDS

    Kod:
                    Address 01: Engine       Labels: 03C-906-016-CAX.clb
    Control Module Part Number: 03C 906 016 D    HW: 03C 906 016 C
      Component and/or Version: MED17.5.5       G   3981
               Software Coding: 0000072
                Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
                          VCID: 204BE4B38FE7
    1 Fault Found:
    
    000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached 
                   P0299 - 000 -  - 
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 01100000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 1
                        Mileage: 26840 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2099.14.22
                        Time: 17:36:22
    
                 Freeze Frame:
                        RPM: 3478 /min
                        Load: 57.2 %
                        Speed: 102.0 km/h
                        Temperature: 88.0°C
                        Temperature: 10.0°C
                        Absolute Pres.: 990.0 mbar
                        Voltage: 14.097 V
    
    
    Readiness: 0000 0000
    Z tego co znalazłem tutaj


    wynika, że winny może być elektryczny zawór sterujący turbiny o nr 06H145710D.

    Macie jakieś pomysły i sugestie, bo nie chcę jechać do ASO, gdzie za samą diagnozę policzą pewnie parę stówek.

    Mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany turbo. :evil:

    Komentarz

    • jamesbondzio
      L&K
      • 2009
      • 1174
      • Octavia III (5E3)
      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

      #3
      bohen, miałes wcześniej jakies obiawy?
      efekt karetki między 2-3 tysiące obrotów?
      albo nagłe falowania mocy?
      kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

      teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

      Komentarz

      • Tichy
        Rider
        • 2010
        • 544

        #4
        Najpewniej masz rację. Winny jest zaworek który reguluje dopływ powietrza do turbiny. Pewnie zaciął się w pozycji puszczającej całe powietrze bypassem i stąd brak doładowania i błąd. Turbo raczej jest OK.

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          #5
          albo tak jak w 1.2 TSI ASO dołoży podkładkę i po problemie.
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • bohen
            L&K
            • 2009
            • 1260
            • Audi
            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

            #6
            jamesbondzio, właśnie o to chodzi, że wcześniej nic nie wskazywało na to, że dzieje się coś złego.

            Od jednego z użytkowników dostałem jeszcze takie info

            Pod kodem:

            000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
            P0299 - 000 - -

            - u mnie w O2FL CAXA (2010) ujawnił się spierdolony nastawnik faz rozrządu

            - u mojego przyjaciela w G6 CAXA (2009) zapchany filtr paliwa

            Komentarz

            • pascal
              Rider
              • 2009
              • 510
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              bohen, no i jak to sie skonczyło u Ciebie kolego, bo własnie dopadły mnie podobne problemy. Samochód jakby traci moc... ma sie wrazenie jakby turbo w ogole nie pompowało chociaz słychac je normalnie na jałowym biegu jak wcisne gaz.

              Komentarz

              • jamesbondzio
                L&K
                • 2009
                • 1174
                • Octavia III (5E3)
                • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                #8
                bohen, no mnie też ciekawi czy naprawiłeś i jak?
                kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                Komentarz

                • bohen
                  L&K
                  • 2009
                  • 1260
                  • Audi
                  • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                  #9
                  No to tak......
                  Na diagnostykę udałem się do ASO i jak można było się spodziewać wyjechałem od nich wkurw....ny (i uboższy o 300 zł) :evil: :evil: :evil: . Stwierdzili zapieczone kierowniczki turbiny i zalecili wymianę turbo (koszt ok. 5k zł). :shock: Od kiedy to w CAXA jest zmienną geometrię.............????
                  Ale do rzeczy.... na szczęście opisane objawy występują sporadycznie więc do tematu podchodzę spokojnie. Jak dla mnie to uszkodzony może być albo zawór po stronie zimnej N249 albo po stronie gorącej N75/gruszka. Jak problem zacznie narastać to zacznę od wymiany zaworków. A jak to nie pomoże to trzeba będzie pomyśleć o nowym turbo (na pewno nie w ASO) a wtedy może wskoczy coś większego niż obecnie. :diabelski_usmiech

                  P.S. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale ostatnio mam trochę mało wolnego czasu.

                  Komentarz

                  • mrrudzin
                    Rider
                    • 2009
                    • 403

                    #10
                    Rozumiem że taką oczywistość jak filtr powietrza sprawdziłeś / wymieniłeś?

                    Komentarz

                    • bohen
                      L&K
                      • 2009
                      • 1260
                      • Audi
                      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                      #11
                      mrrudzin, filtry wymieniam na bieżąco. Przy ostatnim serwisie też i filtr powietrza wyglądał normalnie.

                      Komentarz

                      • jamesbondzio
                        L&K
                        • 2009
                        • 1174
                        • Octavia III (5E3)
                        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                        #12
                        mam ten sam błąd na kompie i te same obiawy ...fuck :evil:
                        różnica jest tylko taka ze u mnie ze 150koni nagle ginie połowa ;-) heheheh
                        efekt duzo bardziej zauwazalny niż u ciebie na serii.


                        bohen, a czy zauwazyłes że na zimnym silniku jest wszystko ok, problem pojawia sie tylko jak juz dobrze dogrzejesz silnik?
                        kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                        teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                        Komentarz

                        • bohen
                          L&K
                          • 2009
                          • 1260
                          • Audi
                          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                          #13
                          jamesbondzio, nigdy nie sprawdzałem czy na zimnym silniku jest podobnie. Opisane przeze mnie objawy występowały albo w trasie albo przy dynamiczniejszym przyspieszaniu, czyli w moim przypadku zawsze na nagrzanym silniku. Najgorsze jest to, że nie można dokładnie sprawdzić co się dzieje bo objawy te występują losowo i jak wybiorę się na jazdę z kompem to wszystko jest ok.

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3773
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez bohen
                            Od kiedy to w CAXA jest zmienną geometrię.............????
                            Zmienna geometria w turbinie CAXA jest od początku produkcji :idea:
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • jamesbondzio
                              L&K
                              • 2009
                              • 1174
                              • Octavia III (5E3)
                              • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez endryu
                              Zamieszczone przez bohen
                              Od kiedy to w CAXA jest zmienną geometrię.............????
                              Zmienna geometria w turbinie CAXA jest od początku produkcji :idea:
                              ??
                              W CAXA nie ma zmiennej geometri... tam jest zwykłe małe turbo jak filiżanka kawy.

                              [ Dodano: Pon 29 Kwi, 13 10:33 ]
                              bohen, ok, mnie sie wydaje ze to łatwo zreprodukowac . wystarczy dobrze silnik nagrzać i na 4 i 5 tym biegu mając jakieś 2 tysie obrotów dać pedał w podłoge.

                              na począku przez 200- 300 obrotów masz dobrze a potem nagle jakby ktos otworzył zawór i wypuścił powierze. następuje utrata mocy.
                              Inaczej jest jak dasz pedał do połowy , wtedy auto idzie bez wyżej wymienionego efektu.

                              Paradoksalnie auto przyśmiesza lepiej na "półgazie " niż z "butem w podłodze"
                              kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                              teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #16
                                Chlopaki robiliscie logi VCDSem... zeby zaobserwowac jak sie zachowuje doładowanie - bo mnie tak zainteresował ten temat.
                                Obajw - ze na "poł gazie" jest lepiej pasuje do uwalonego zaworu ktory steruje praca doładowania,
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3773
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  jamesbondzio, to podpowiedz do czego służy zainstalowany w dolnej części turbinki mieszek-gruszka z cięgnem :?: :?: :?:
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • Andys
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 762

                                    #18
                                    Zamieszczone przez endryu
                                    jamesbondzio, to podpowiedz do czego służy zainstalowany w dolnej części turbinki mieszek-gruszka z cięgnem :?: :?: :?:
                                    moim zdaniem, absolutnie nie do sterowania kierownicami (jak ma to miejsce w VGT).
                                    Zobacz wynika, że ciśnienie do gruszki wychodzi z turbiny, a sztanga reguluje przepustnicą znajdującą się na wylocie kolektora wydechowego, zaraz przed katalizatorem
                                    Pozdrawiam,
                                    Andys

                                    Komentarz

                                    • karpecik
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 279

                                      #19
                                      Wygląda na podobną usterkę jak miałem kiedyś w 1.9 TDI - lepiej jeździł na pół-gazie niż na maxa. Zapieczony był ten element ruchowy w mieszku. Też mi w ASO proponowali wymianę całego turbo, a wystarczyło wymienić mieszek. Tylko nie wiem czy w tym przypadku 1.4TSI można to zrobić.

                                      Komentarz

                                      • przemik
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1610

                                        #20
                                        Zamieszczone przez endryu
                                        jamesbondzio, to podpowiedz do czego służy zainstalowany w dolnej części turbinki mieszek-gruszka z cięgnem :?: :?: :?:
                                        Do sterowania zaworem upustowym... widac to na zdjeciu wyzej.. o zadnej zmiennej geometrii nie ma mowy...
                                        Przemek
                                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                        Komentarz

                                        • bohen
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1260
                                          • Audi
                                          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                          #21
                                          Tu macie układ doładowania w CAXA

                                          Komentarz

                                          • jamesbondzio
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1174
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                            #22
                                            Moge tym ruszać ...czy coś urwe?

                                            [ Dodano: Pon 29 Kwi, 13 19:51 ]
                                            Przy moim stylu jazdy to raczej powinno pracować non stop....
                                            kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                            teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                            Komentarz

                                            • Andys
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 762

                                              #23
                                              Zamieszczone przez jamesbondzio
                                              Moge tym ruszać ...czy coś urwe?

                                              [ Dodano: Pon 29 Kwi, 13 19:51 ]
                                              Przy moim stylu jazdy to raczej powinno pracować non stop....
                                              Nie przesadzaj, w Łódzkich korkach .
                                              Zastanawiam się czy jest szansa, że to nie usterka zapieczonego waste gate`a, tylko N75
                                              Pozdrawiam,
                                              Andys

                                              Komentarz

                                              • Tippo
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1349
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez przemik
                                                Do sterowania zaworem upustowym... widac to na zdjeciu wyzej.. o zadnej zmiennej geometrii nie ma mowy...


                                                Turbo benzyna z VNT tylko w Porsche, juz nie raz o tym mowilem :P

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3773
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez przemik
                                                  Do sterowania zaworem upustowym... widac to na zdjeciu wyzej.. o zadnej zmiennej geometrii nie ma mowy...
                                                  Faktycznie. To jest to
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...