luk4sz, nie wierze w to co czytam... kierowcy "dużych" to raczej do abstynentów nie należą :diabelski_usmiech
[O2] 1.4 TSI utrata mocy
Zwiń
X
-
[O2] 1.4 TSI utrata mocy
No i mnie też dopadły problemy z 1.4 TSI.
Jakiś czas temu gdy wyskoczyłem autem przegonić je na trasie zauważyłem spadek mocy. Miałem wrażenie, że turbina nic nie pompuje.
Po powrocie do domu szybki autoscan i oto co wypluł VCDS
Kod:Address 01: Engine Labels: 03C-906-016-CAX.clb Control Module Part Number: 03C 906 016 D HW: 03C 906 016 C Component and/or Version: MED17.5.5 G 3981 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 73430 790 00000 VCID: 204BE4B38FE7 1 Fault Found: 000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 26840 km Time Indication: 0 Date: 2099.14.22 Time: 17:36:22 Freeze Frame: RPM: 3478 /min Load: 57.2 % Speed: 102.0 km/h Temperature: 88.0°C Temperature: 10.0°C Absolute Pres.: 990.0 mbar Voltage: 14.097 V Readiness: 0000 0000
wynika, że winny może być elektryczny zawór sterujący turbiny o nr 06H145710D.
Macie jakieś pomysły i sugestie, bo nie chcę jechać do ASO, gdzie za samą diagnozę policzą pewnie parę stówek.
Mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany turbo. :evil:
-
-
bohen, miałes wcześniej jakies obiawy?
efekt karetki między 2-3 tysiące obrotów?
albo nagłe falowania mocy?kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
jamesbondzio, właśnie o to chodzi, że wcześniej nic nie wskazywało na to, że dzieje się coś złego.
Od jednego z użytkowników dostałem jeszcze takie info
Pod kodem:
000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 000 - -
- u mnie w O2FL CAXA (2010) ujawnił się spierdolony nastawnik faz rozrządu
- u mojego przyjaciela w G6 CAXA (2009) zapchany filtr paliwa
Komentarz
-
-
bohen, no mnie też ciekawi czy naprawiłeś i jak?kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
No to tak......
Na diagnostykę udałem się do ASO i jak można było się spodziewać wyjechałem od nich wkurw....ny (i uboższy o 300 zł) :evil: :evil: :evil: . Stwierdzili zapieczone kierowniczki turbiny i zalecili wymianę turbo (koszt ok. 5k zł). :shock: Od kiedy to w CAXA jest zmienną geometrię.............????
Ale do rzeczy.... na szczęście opisane objawy występują sporadycznie więc do tematu podchodzę spokojnie. Jak dla mnie to uszkodzony może być albo zawór po stronie zimnej N249 albo po stronie gorącej N75/gruszka. Jak problem zacznie narastać to zacznę od wymiany zaworków. A jak to nie pomoże to trzeba będzie pomyśleć o nowym turbo (na pewno nie w ASO) a wtedy może wskoczy coś większego niż obecnie. :diabelski_usmiech
P.S. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale ostatnio mam trochę mało wolnego czasu.
Komentarz
-
-
mam ten sam błąd na kompie i te same obiawy ...fuck :evil:
różnica jest tylko taka ze u mnie ze 150koni nagle ginie połowa ;-) heheheh
efekt duzo bardziej zauwazalny niż u ciebie na serii.
bohen, a czy zauwazyłes że na zimnym silniku jest wszystko ok, problem pojawia sie tylko jak juz dobrze dogrzejesz silnik?kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
jamesbondzio, nigdy nie sprawdzałem czy na zimnym silniku jest podobnie. Opisane przeze mnie objawy występowały albo w trasie albo przy dynamiczniejszym przyspieszaniu, czyli w moim przypadku zawsze na nagrzanym silniku. Najgorsze jest to, że nie można dokładnie sprawdzić co się dzieje bo objawy te występują losowo i jak wybiorę się na jazdę z kompem to wszystko jest ok.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bohenOd kiedy to w CAXA jest zmienną geometrię.............????O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuZamieszczone przez bohenOd kiedy to w CAXA jest zmienną geometrię.............????
W CAXA nie ma zmiennej geometri... tam jest zwykłe małe turbo jak filiżanka kawy.
[ Dodano: Pon 29 Kwi, 13 10:33 ]
bohen, ok, mnie sie wydaje ze to łatwo zreprodukowac . wystarczy dobrze silnik nagrzać i na 4 i 5 tym biegu mając jakieś 2 tysie obrotów dać pedał w podłoge.
na począku przez 200- 300 obrotów masz dobrze a potem nagle jakby ktos otworzył zawór i wypuścił powierze. następuje utrata mocy.
Inaczej jest jak dasz pedał do połowy , wtedy auto idzie bez wyżej wymienionego efektu.
Paradoksalnie auto przyśmiesza lepiej na "półgazie " niż z "butem w podłodze"kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Chlopaki robiliscie logi VCDSem... zeby zaobserwowac jak sie zachowuje doładowanie - bo mnie tak zainteresował ten temat.
Obajw - ze na "poł gazie" jest lepiej pasuje do uwalonego zaworu ktory steruje praca doładowania,Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryujamesbondzio, to podpowiedz do czego służy zainstalowany w dolnej części turbinki mieszek-gruszka z cięgnem :?: :?: :?:
Zobacz wynika, że ciśnienie do gruszki wychodzi z turbiny, a sztanga reguluje przepustnicą znajdującą się na wylocie kolektora wydechowego, zaraz przed katalizatorem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryujamesbondzio, to podpowiedz do czego służy zainstalowany w dolnej części turbinki mieszek-gruszka z cięgnem :?: :?: :?:Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Moge tym ruszać ...czy coś urwe?
[ Dodano: Pon 29 Kwi, 13 19:51 ]
Przy moim stylu jazdy to raczej powinno pracować non stop....kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikDo sterowania zaworem upustowym... widac to na zdjeciu wyzej.. o zadnej zmiennej geometrii nie ma mowy...O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
Komentarz