Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Przepływka - jaka wersja

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Przepływka - jaka wersja

    właśnie zakończone, wszystko działa, Wally ma banana
    na marginesie dodam, że wyrzuciłem jakieś 20m druciarstwa z tego auta
    tera wszystko je ori i ma ręce i nogi
    mirbar

  • #2
    [O2] Przepływka - jaka wersja

    Koledzy czy miał ktoś może do czynienia z przepływomierzami nieoryginalnymi? Jak takie coś się sprawuje. Bo to w sumie 1/4 ceny do bosha.

    Pytam się z tego względu, że muszę dojść co się dzieje mojemu szkodnikowi i chcę zacząć od najprostszych rzeczy. Pomiędzy 1600-2000 obrotów czuje się zamulenie a potem idzie jak strzała tak jest bardzo,bardzo często. Raz na jakiś czas (co jakieś 800-1000km wiec nie ciągle) wejdzie w tryb awaryjny (Przed tym czuje się totalnie nierówne przyspieszanie jakby się krztusił). Podłączyłem go pod VAG-COM zrobiłem test wszystkiego dwa razy już, jak mi się to przytrafiło, ale nic nie wykrył.

    Po wczytaniu się w forum doszedłem do wniosku, że to może być właśnie ta przepływka. N75 miał wymienioną niedawno i to nie to. Turbo to droga zabawa więc chciałbym najpierw po taniości pójść.

    Kupiłem ową przepływkę ze szrotu aby porównać, ale musiałem ją oddać bo to w ogóle pomyłka była - Na gaz reagował z opóźnieniem 2 sekundowym i bardzo nie równo chodził przy stałych 2000 obrotach. Tragedia. Trochę się zraziłem bo taka przepływka stoi 100zł to tyle co nieoryginalna i może nie pomóc bo niesprawdzona. Co myślicie warto w takiego nieoryginała iść czy szukać oryginała używkę dalej i w to inwestować na ryzyko?

    Dodatkowo się dopytam może macie inny pomysł na ten problem??? bo samochodzik super się sprawuje ale jak łapie awaryjny to chcę to ogarnąć bo jest jednak coś nie halo. Może moje podejrzenia są całkiem nietrafione.


    Nieoryginał

    Oryginał


    Dzięki za pomoc!!!
    "A miało być tak pięknie..."

    4x4 @147KM\330Nm by Rogal

    Komentarz


    • #3
      zrób logi dynamiczne to będzie wiadomo, bo takie wróżenie z fusów może cię drogo kosztować a problem nie zostanie rozwiązany

      Komentarz


      • #4
        W sumie masz rację bo to tylko stracone nerwy...
        Postaram się wieczorem zrobić i dam znać.

        Gdyby ktoś szukał info odnośnie logów dynamicznych to poniżej ciekawe linki:

        Jak zrobić logi dynamiczne VAG?
        Diagnostyka przepływomierza
        "A miało być tak pięknie..."

        4x4 @147KM\330Nm by Rogal

        Komentarz


        • #5
          Objawy ktore opisales nie pasują do przeplywomierza.
          LMM rzadko pada w silnikach Bxx.... aczkolwiek zdarza sie.
          Zrob logi
          dynamiczne - 011,010,008,004,003,001
          statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023
          statyczne Basic Settings - 003 i 011
          ... i się sprawa wyjasni.

          Pozdrawiam
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz


          • #6
            crowl, ja wywaliłem u siebie przepływomierz jak i egr, jeżeli nie boisz się zmian to myślę że jest to dobra opcja, czym mniej ekologii pod maską tym mniej awarii.
            W dieslu specjalnie przepływomierz nie jest potrzebny.
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz


            • #7
              Ta.. tylko to program trzeba pod to pisac, ze przeplywomierz ma charakterystyke wychylenia pedalu gazu
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                ....to raz a dwa.... regulacja cisnienia doladowania nie moze mieć nawet malych kaprysów
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz


                • #9
                  piramida, Chyba dużo zabawy jest z tą przepływką, aby to wywalać. Może około wiosny wywale DPFa jednak narazie niesprawia problemów (chyba-bo może to to ustrojstwo jest powodem) to nie ruszam. Planowałem ewentualnie 2w1 Wywalenie DPFa i chip (ale bezpiecznie ok 130KM) w vtechu 1700zł Ceny - Chiptuning i serwis DPF Kraków | V-tech Tuning. Póki nic się nie dzieje to nie ruszam na zimę

                  przemik, Dzięki za sugestię. Dziwne z tą przepływką bo jak wyciągnąłem to była czyściutka, tylko nie miała drucika (z diodą) obok tego mniejszego kółka-nie wiem w sumie po co on jest)
                  Wczoraj nie udało mi się zrobić tych logów. Wolę mieć jednak osobę obok aby dobrze zrobić tą dynamikę więc dziś ewentualnie jutro. Razem z tym od razu statykę zrobię jak mówisz.

                  Dzięki za pomoc chłopaki.
                  "A miało być tak pięknie..."

                  4x4 @147KM\330Nm by Rogal

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez przemik
                    ....to raz a dwa.... regulacja cisnienia doladowania nie moze mieć nawet malych kaprysów
                    Bez przepływki zrobiłem nie całe 50kkm i oprócz dwóch notlaufów nic się nie dzieje, jakie jest ryzyko przy kaprysach doładowania jeżeli komp nie bierze danych z przepływki tylko z samego mapsensora i położenia pedału gazu?
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz


                    • #11
                      ... spadki mocy.... ale jesli jezdzisz, ze tak powiem normalnie jak na TDi przystało... to Ciebie to nie dotyczy.
                      Dodatkowo Garety stosowane w BKD mają mniejszą tendencje do zasyfiania się tym bardziej przy podniesionym cisnieniu doładowania.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz


                      • #12
                        Zawziąłem się i udało mi się zrobić dziś wszystkie logi według zaleceń przemik, . Pierwszy raz to robiłem więc dzięki z góry za wyrozumiałość. Całość wrzuciłem poniżej. Mam nadzieję że będzie czytelne.


                        Basic Settings Statyczne - silnik temperatura normalna:

                        Log (0 - 003 - jalowy)
                        Log (1 - 003 - jalowy)
                        Log (2 - 003 - wlaczony)
                        Log (3 - 011 - jalowy)
                        Log (4 - 011 wlaczony/jalowy)
                        Log (5 - 011- wlaczony)


                        Dynamiczne - silnik temperatura normalna:

                        Log (0 - 003,011,010 - proba1)
                        Log (1 - 003,011,010 - proba2)
                        Log (3 - 008,004,001)

                        Statyczne - silnik temperatura normalna:

                        Log (0 - 001,003,004)
                        Log (1 - 007,013,018)
                        Log (2 - 023,013,018)

                        Statyczne- silnik temperatura ok 65-70 stopni:

                        Log (0 - 007)
                        Log (1 - 001)
                        Log (2 - 003)
                        Log (3 - 004)
                        Log (4 - 013)
                        Log (5 - 007,013,018)
                        Log (6 - 018)
                        Log (7 - 023,003,018)
                        Log (8 - 023)



                        Wolałem wrzucić więcej jak mniej. Mam nadzieję że to pomoże dojść co to może być bez inwestycji nie potrzebnych w przepływomierze. Super było gdyby dzięki temu udało się coś ustalić. Byłbym spokojniejszy :wink:

                        [ Dodano: Pon 28 Paź, 13 20:56 ]
                        Hej koledzy,
                        Mielibyście może chwilę na zerknięcie czy powyższe logi nie są złowieszcze... :roll:
                        Byłbym Bardzo Wdzięczny. Dzięki Wielkie z góry... :wink:
                        "A miało być tak pięknie..."

                        4x4 @147KM\330Nm by Rogal

                        Komentarz


                        • #13
                          Oprocz tego ze masz troche przypieczone kierownice VTG i uwalony termostat.... reszta akceptowalna.
                          Ostatniej rzeczy jakiej byl się czepił w tym samochodzie to przepływomierz.
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz


                          • #14
                            No to dobrze że zrobiłem te logi. Dzięki za pomoc i podpowiedź z nimi bo bym wydał niepotrzebnie kasę.
                            To czyli VTG i termostat do roboty... ehh...
                            "A miało być tak pięknie..."

                            4x4 @147KM\330Nm by Rogal

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X