Brak mocy -sterowanie blokiem zaworów elektromag.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nesegoista
    Classic
    • 2014
    • 3

    Brak mocy -sterowanie blokiem zaworów elektromag.

    Tomaszek, Tu-22_Low_Passes Nasze 29 to napędzane silnikami Diesla ale te Tu-tki to chyba węglem opalane :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UFng8EBc-JI[/youtube]

    0,45" to już chyba lekkie przegięcie :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
  • gintur
    Classic
    • 2012
    • 2

    #2
    Brak mocy -sterowanie blokiem zaworów elektromag.

    Witam.
    Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km.
    Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem i ustalił ,że uszkodzona jest membrana .Dodał,że nie jest to jakaś usterka ,która może zagrażać silnikowi ale kontrolka będzie się palić do póki nie wymienie EGR.Jadąc ostatnio autem w pewnym momencie Skoda straciła moc ,brak przyspieszenia na niskich biegach.Zgasiłem auto i uruchomiłem ponownie.Moc wróciła ale po przejechaniu kilkunastu km znowu to samo .Kupiłem nowy EGR,wymeniłem ,skasowałem bląd na kompie .Dziwne było to ,że po wyjechaniu z warsztatu kontrolka Check ponownie się zapaliła a auto straciło moc Zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie ,kontrolka świeci ale moc wróciła i znowu po przejechaniu np.20-30 km mocy brak.Pojechałem do mechanika ,podłączył kompa i pojawił się błąd :Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temp.powietrza dolotowego .Dodał ,że obie te wartości mierzy jeden czujnik ,który jest zamontowany na rurce od turbiny do intercoolera.Po skasowaniu błędów i odpięciu tego czujnika od razu pokazuje ten sam błąd.Podejrzenie padło na czujnik,turbine i wszystko co jest związane z jej sterowaniem .Czujnik wymieniony był dwukrotnie i dalej bez zmian Auto traciło moc bez wyraźnej przyczyny. Zauważyłem,że gdy moc jest wąż który idzie od turbiny jest nabrzmiały czyli doładowanie jest ale kiedy auto słabnie ten sam wąż jest miękki a gdy mu ostro przypiłuje to nawet delikatnie zapadają mu się ścianki. Mechanik sprawdził turbine ,gruszke przy turbinie i stwierdził brak luzów i większych wycieków-turbina jest sprawna a w silniku BXE nie ma zmiennej geometrii –może coś z podciśnieniem ?Ogólnie fachowcy rozkładają ręce.Za sterowanie podciśnieniem odpowiada u mnie blok zaworów elektromagnetycznych o nr.6Q0 906 625 (na końcu nie ma żadnej litery).Ma on 7 wężyków :zasilanie z vaum,EGR,turbina ,filtr powietrza,akumulator podciśnienia (taka większa gruszka) a dwa ostatnie jeszcze nie zlokalizowałem.Zdjelem wężyk idący do turba i podpiełem większą strzykawkę i tak sprawdziłem gruszke przy turbinie,ciegno ma zakres 2-3 cm i pracuje bez oporów,potem strzykawke podpiełem pod egr i było słychać jak ładnie pracuje .Po tych 2 czynnościach zgasła mi żółta kontrolka silnika mimo ,że auto dalej słabe a komp pokazuje błąd czujnika cieśn.Dlaczego sama zgasła nikt nie potrafi mi wytłumaczyć.Na necie znalazłem opis wtyczki elektrycznej od tego bloku zaworowego ma ona 6 pinów ,po 2 piny na zawór .Korzystając z opisu(fotka) zmierzyłem oporności między pinami 1-2 30ohm / 3-5 15 ohm / 4-6 15 ohm, inne kombinacje pinów nie wykazuje żadnych przejść,dodatkowo sprawdziłem napięcia na wtyczce gdzie pin 1,3,4 to plusy a 2,5,6 minusy podawane ze sterownika silnika.Pomiędzy 1-2 10,8 V 3-5 10,8 V 4-6 10,8V.Nie jestem pewny czy te napięcia nie są za niskie,spodziewałem się napięcć zbliżonych do napięcia akumulatora(13-13.5V) Pomiędzy pinami plusowymi a masą akumulatora jest 13.5V i tak samo pomiedzy pinami masowymi a plusem z akumulatora jest 13,5V.Czy ktoś orientuje się jakie powinny być prawidłowe napięcia na wtyczce i opory cewek od bloku zaworowego (jedna ma 2 razy większy opór niż 2 pozostałe cewki).Potrzebuje jeszcze informacji jakie podciśnienie powinna wytworzyć pompa vacum zasilająca blok zaworowy a jakby ktoś napisał jakie powinny być podciśnienia na wszystkich elementach ,którymi steruje blok zaworów elektromagnetycznych EGR, turbina itp. to byłbym bliski wykrycia usterki .
    Może macie jakieś propozycje co jeszcze sprawdzić ?

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #3
      gintur, a autoscan + logi możesz wykonać? To podstawa w diagnostyce. Same błędy nic nie powiedzą.
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • gintur
        Classic
        • 2012
        • 2

        #4
        Witam.
        Zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne

        a to jest link kiedy auto traci moc,zauważyłem ,że praktycznie każde jedne kolejne uruchomienie silnika przywraca moc ...nie na długo...


        [ Dodano: Nie 02 Lut, 14 21:00 ]
        Tutaj jest próba wykonania logów ale w trakcie stracił moc

        potem ponowne odpalenie silnika


        Podczas robienia pierwszej próby auto straciło moc przy wyższych obrotach co widać ale podczas wracania z trasy była zmian z 3 na 4 bieg dopiero na 4 biegu i to przy spokojnej jezdzie auto zmuliło.

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Strasznie chaotycznie wykonane te logi. Utrudnia to znacznie postawienie diagnozy.
          Wykonaj dwa logi dynamiczne 011 i 010.
          Kazdy oddzielnie, na max nagrzanym silniku, na 3 biegu od 1500 do 4200 obr z pedałem w podłodze bez odpuszczania.
          Jesli fura wpadnie w tryb awaryjny - gasisz odczekujesz dwie sekundy, odpalasz i logujesz dalej.
          Zrob logi i wstaw, odczytaj tez błędy i dodoatkowo wykonaj tez statyczną 011 Basic Settings.

          IMO - z tego chaosu wyłania się teoria o zapieczonych kierownicach VTG.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Przeniesione z innego tematu "Problem z blokiem sterowania zaworów"...

            Zamieszczone przez a_b_i_t
            witam tak jak w temacie mam problem z sterowaniem bloku zaworow w mojej octavi 1,9 tdi bxe , czym to sie objawia generalnie od vacuum pompki do bloku dochodzi podcisnienie a;e juz np do sterowania turbo nie. Z samego poczatku myslalem ze to ten blok jest walniety wiec postanowilem go wymienic ale po tel do aso i uslyszeniu ceny za niego stwiedzilem ze poszukam na allegro, fart chcial ze trafil sie kumpel z tym samym silnikiem i pozyczylem od niego uw blok ale nadal nic jak nie bylo podcisnienaia tak niema i tu moje pytanie gdzie szukac badz co to mioze byc.

            Zamieszczone przez lookashECL
            Może zaworek zwrotny skopany?

            Sprawdź sterowanie blokiem zaworów ( wtyczkę ) zgodnie z fotką kilka postów wyżej.

            Pytanie tylko czy jesteś pewny, że podciśnienie nie dochodzi do gruszki turbo ( sprawdzałeś na zdjętym wężyku z turbo ), czy kierowniczki są tak zapieczone, że grucha nie ma siły ich ruszyć ?
            Podpinałeś kompa?
            Najlepiej było by sprawdzić błędy i zrobić logi VCDS-em i powinno być widać co nie domaga...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • a_b_i_t
              Classic
              • 2014
              • 1

              #7
              Usterka zlokalizowana. generalnie rzecz biorąc uszkodzeniu uległ zaworek zwrotny który jest pomiędzy serwem a tandem pompom, podciśnienie było ale za mała wartość

              Komentarz

              Pracuję...