Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z odpalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z odpalaniem

    grisza76, kumam, sam znaczek kup na allegro nawet małą nalepkę i będzie już lepiej wizualnie.

  • #2
    Problem z odpalaniem

    Witam,

    Posiadam skodę octavię 2 kombi z silnikiem 1.9TDI 105KM rok produkcji 2006.
    Od pewnego czasu mam problemy z odpalaniem samochodu. Najczęściej problemy występują rano. Objawia się to tak, że podczas próby odpalenia silnika on jakby na ułamek sekundy "załapuje" ale po chwili gaśnie i wtedy muszę już go męczyć z 30 sekund non stop aby zaczął po woli załapywać aż w końcu zapali. Samochód był kilkukrotnie już w serwisie (skoda) dumali nad tym dłuższy czas i jedynie co zrobili to odłączyli jakąś klapkę, która blokuje dostęp powietrza podczas gaszenia silnika. Niestety okazuje się, że to nie to. Sprawdzali podobno przekaźniki, komputer nie pokazuje błędów. Świece wszystkie wymienione około miesiąc temu. Jeden wtryskiwacz pracuje na granicy wydajności ale to chyba nie powinno mieć wpływu na zapalanie. Może jest ktoś w stanie coś podpowiedzieć. Może jakiś zaworek nie trzyma i paliwo spływa z przewodu???

    Pozdrawiam
    Kuba

    Komentarz


    • #3
      Zacznij od wymiany filtra paliwa - jeżeli nie robiłeś tego w ostatnim czasie. Na pewno nie zaszkodzi przy jakości naszych paliw.

      Jeżeli masz przezroczyste węże paliwowe - możesz zobaczyć czy paliwo jest dostarczane do pompowtrysków podczas rozruchu.

      Pompa w baku jest/jest sprawna?

      Komentarz


      • #4
        mozesz zalozyc zaworek przeciwzwrotnu kosztuje max 10pln i zalozyc na wezu miedzy bakiem a filtrem lub miedzy filtrem a wtryskiwaczami.

        Sprawdz swiece bo mi zdarzylo sie ze kupilem uszkodzona swiece (mechanik zanim zalozyl sprawdzal czy swiece grzeja) a kompresje na garach Ci miezyli na zimnym silniku??

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez maly2st
          mozesz zalozyc zaworek przeciwzwrotnu kosztuje max 10pln i zalozyc na wezu miedzy bakiem a filtrem lub miedzy filtrem a wtryskiwaczami.
          OKI tylko to nie jest rozwiązanie problemu a jego tymczasowe wstrzymanie. Producent nie zastosował zaworka zwrotnego i auto powinno odpalać bez niego - więc proponuję szukać przyczyny.

          Komentarz


          • #6
            Zmierz cisnienie na tandempompie i na pompie w zbiorniku .....
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz


            • #7
              Kolego obstawiam 99% że trzeba wymienić uszczelnienia na pompowtryskach i cały problem minie.

              Komentarz


              • #8
                shady, a robili jakąś diagnostykę? Jaki masz przebieg tego auta?

                Zamieszczone przez Rysiek 150
                Kolego obstawiam 99% że trzeba wymienić uszczelnienia na pompowtryskach
                No to ten 1% może nieźle jeszcze namieszać :diabelski_usmiech
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz


                • #9
                  shady, zapewne dotarłeś już do mojego wątku, na którym zrobiłem już niemal doktorat Forum - Octavia Club Polska

                  Problem uważam za zdiagnozowany i wyeliminowany. Jeżeli pojawia się to całkowicie niezależnie od wielu czynników (pora roku, ilość paliwa itp), całkowicie niespodziewanie, a w dodatku jedyny wspólny mianownik to kilkugodzinny postój po którym zimny silnik zapala... a następnie bardzo szybko gaśnie i trzeba kręcić przez dłuższy czas zanim zaczynie załapywać jakby pracował tylko na jednym, bądź dwóch cylindrach, zaś potem odpala za każdym razem - to winne są uszczelniacze pompowtryskiwaczy. Jeżeli do tego wszystkiego zostawisz za autem chmurę białego dymu to tylko potwierdza to w przekonaniu o znalezieniu usterki. Pod warunkiem oczywiście, że potem zapalenie silnika ponowne takiej chmury nie spowoduje...

                  Co ciekawe, potem może stać nawet kilka dni i zapali, innym razem tylko 8-10 godzin i problem gotowy. Loteria, na której ja zrobiłem już prawie doktorat, ale ostatecznie udało się i to bez ponoszenia zbędnych kosztów.

                  Zasada jest prosta, żadne paliwo nigdzie się nie cofa, bo fizycznie nie jest możliwe aby wypłynęło całkowicie w normalnych warunkach z filtra paliwa, w którym jest go ok 0,5 litra, a rurka zasysająca nie sięga do samego dna. Paliwo spływa przez nieszczelności do cylindra, tutaj może się okazać że będzie spływało do oleju, dlatego sprawa jest poważna. Vacuum pompa musi przepompować trochę powietrza i wespół z pompą w baku podać odpowiednią ilość paliwa - część spali się przy pierwszych obrotach rozrusznika, potem będzie korek powietrzny i auto gaśnie z powodu braku odpowiedniego ciśnienia paliwa - a resztka niespalonego paliwa z cylindra przechodzi przez turbo...

                  Dlaczego zaworek zwrotny pomaga? Bo wymaga pewnego ciśnienia paliwa aby się otworzył (nawet we właściwym kierunku i to wystarcza), aby powstrzymać ściekanie do cylindra.

                  shady, mogę Ci zaoferować mój zaworek zwrotny, przygotowany do montażu plug & play w max 5 minut, jeżeli problem zniknie, rozglądaj się za zestawem uszczelniaczy - płaciłem 34 zł za komplet na jeden wtryskiwacz i zakładem, w którym Ci to zrobią wraz z ustawieniem wtryskiwaczy po wymianie. To też dobry moment na ich czyszczenie.

                  Tak wyglądało odpalanie u mnie
                  Tak proces czyszczenia kiedy myślałem że to filtr i zanieczyszczone wtryski
                  A tak typowe zapalanie z uszkodzonymi uszczelniaczami
                  Mądry Polak po ©kodzie...

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam!Podepne się pod temat: Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Octavii RS kombi 2.0 TDI 170KM (BMN-184 tys/km) mam tez problem z porannym odpaleniem jw. tylko u mnie jak odpali to przez pare (10 sek.)pracuje nie równo a potem Link podjade z 200m i zatrzymam się na swiatlach to wyczowalne sa jeszcze drgania. Inna niepokojaca rzecza jest to ze co jakiś czas gdy silnik jest cieply (tzn.ma 90 stopni) samochod zaczyna pracować jak czołg,tak jakby nie na wszystkich garach(jak zatrzymam się na parkingu i odczekam trochę to pochodzi i przestaje jak reka odjal) CO TO JEST????
                    Zgory dziekiuje za wszystkie podpowiedzi.
                    PS.niedawno miałem wymieniane w Salonie Skody pompowtryskiwacze,a te odpalanie już było wcześniej,ale nie było tej 2 przyczyny.

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X