[O2] Dziwne drgania silnika... Octavia 2 tour LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Shelby68
    Classic
    • 2012
    • 2

    [O2] Dziwne drgania silnika... Octavia 2 tour LPG

    Na 240km nie starczy limitu $$ :evil:

    greg505, załóżmy następujące przypadki ustawione na tempomacie:
    - 120 km/h
    - 150 km/h
    - 170 km/h

    I takie scenariusze chcialbym jakos porównać z 2.0TDI 190KM.

    Czy ktos jest w stanie wyrazić jakies opinie o zastosowanych wersjach skrzyń DSG w obu silnikach? Czy ta z 1.8TSI jest "bardziej awaryjna"?
  • aryzpawel
    Classic
    • 2011
    • 7

    #2
    [O2] Dziwne drgania silnika... Octavia 2 tour LPG

    Witam Kolegów i Koleżanki.
    Nie ukrywam, że to pierwszy mój post... bo do tej pory wszystko było ok.
    Natomiast od pewnego czasu zauważyłem dziwne drżenie w samochodzie, szczególnie jest to odczuwalne na luzie, tzn jak stoję na światłach to naprawdę to czuć, tak ze zaczyna mi to juz przeszkadzać. Co warto zaznaczyć czuć to zarówno na LPG jak PB.
    Podczas przeglądu gwarancyjnego w ASO, zglosilem problem. Panowie powiedzieli, że to wtryski gazu... Natomiast, że instalacja była juz poza gwarancja a cena za wymianę była kosmiczna wiec podziekowalem.
    Dziś byłem u gazownika i po sprawdzeniu powiedział ze z wtryskami wszystko ok.

    Ma ktoś z Was pomysł co to za problem?
    Z gory dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam...

    Komentarz

    • Walt
      L&K
      • 2011
      • 1065
      • Seat

      #3
      Ten Typ Tak Ma :diabelski_usmiech
      Zmień typ silnika w opisie, bo masz BSE, a BSE ma to do siebie że czasami telepie z lekka.
      Póki się nie świeci check engine i ie ma innych niepokojących objawów to ja bym się nie przejmował. Mój też ma lekką arytmię :wink:
      SPOT Poznań ->

      Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

      Komentarz

      • aryzpawel
        Classic
        • 2011
        • 7

        #4
        Czyli radzisz żeby czekać do zapalenia kontrolki...?
        Tylko niepokoi mnie trochę to, że od nowości tej arytmi nie było.
        A tak z ciekawości, czym to jest spowodowane? Bo jak juz się zapali check engine, to chciałbym wiedzieć co robić i gdzie się udać...

        Opis zmieniony Dzięki...

        Komentarz

        • bishop
          L&K
          • 2012
          • 1430

          #5
          Zamieszczone przez aryzpawel
          Dziś byłem u gazownika i po sprawdzeniu powiedział ze z wtryskami wszystko ok.
          Może spróbuj aso LR, bo chyba masz taką instalację lpg, obroty na jałowym falują czy stoją w miejscu ? Jak masz czarne wtryski to są podejrzane, w ostatnich latach często padały.

          Drżenie ,drżeniu nie równe, wsiądź do innej O2 z lpg i porównaj.

          Nie ukrywam, że to pierwszy mój post... bo do tej pory wszystko było ok.
          A na forum to też piszemy, jak jest dobrze np w celu pomocy innym, nie tylko "ściana płaczu" :wink:

          Komentarz

          • niezal
            Rider
            • 2010
            • 283
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            TTTM, ja też w jedynce BFQ zauważyłem to po jakimś czasie, w BSE to samo.
            "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

            O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
            O2 Tour BSE+LPG LR - MED

            Komentarz

            • aryzpawel
              Classic
              • 2011
              • 7

              #7
              Tak, instalacje mam LR... ale do nich mi jakoś nie po drodze
              Apropo falowania obrotów... nic takiego nie zauważyłem. Miałem taki problem ale przy 3k. Wymienili mi listwę gazową i było ok. Do momentu kiedy zaczęły się te drgawki. A wtryski sprawdze jutro.

              Wiem ze to nie ściana płaczu, ale ja to motoryzacji mogę się od Was tylko uczyc , ale będę pamiętał... i pewnie się w czymś wypowiem :-D

              Przewertowalem dziś chyba cale forum i wynika z tego ze TTTM, co trochę mnie dziwi, bo gdyby tak było w rzeczywistości to przy wyjeździe z salonu juz bym to zauważył... ;-)

              No nic 24 maja jestem umówiony w ASO, to może cos mnie oświecą.

              Komentarz

              • pejo
                Rider
                • 2010
                • 286
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Mozna tak wyregulowac instalacje gazowa aby drgan na zaslianiu LPG prawie nie bylo. Ja mam tak zrobione -jak jezdze czasami na benzynie to dopiero czuje drgania i wtedy od razu tankuje gaz i przelaczam na gaz.

                Komentarz

                • aryzpawel
                  Classic
                  • 2011
                  • 7

                  #9
                  W związku z tym ze niedługo zbliża się wyczekana wizyta w ASO to postanowiłem się trochę do tego spotkania przygotować...:-)
                  Pojechalem do warsztatu który polecił mi znajomy, zajmuje się hondami ale było blisko wiec co mi tam.
                  Zajrzal pod maskę i stwierdził ze te drgania spowodowane są zużytymi kablami wysokiego napięcia i świecami, które tez powinienem juz wymienić...

                  Czy ktoś z Was spotkał się z taka diagnozą apropo drgań silnika?

                  Komentarz

                  • slawoj78
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 102
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Jeżeli drgania są tylko na LPG - to może mieć rację.
                    Jeżeli występują też na Pb - to nic nie da. Nie takie rzeczy ludzie już wymieniali żeby się tych drgań pozbyć. Czytałem tu o kolektorach, uszczelkach, przepustnicach, wtryskach a nawet całej głowicy. Wina leży ponoć po stronie oprogramowania.
                    Poczytaj TUTAJ
                    Był: Nissan Almera, 2001 rok
                    VW Passat, 1999 rok
                    BMW 318 iT, 2000 rok
                    Jest: Skoda Octavia, 2009 rok

                    Komentarz

                    • Krzysiek1120
                      Rider
                      • 2012
                      • 402
                      • Audi

                      #11
                      Witam niewiem czy ktoś z was miał podobny problem. Mianowicie auto szarpie na niskich obrotach tylko na LPG, o1 2,0 AQY najbardziej to czuć w korkach tz przy jeździe na niskich obrotach oraz przy ruszaniu i zmianie biegów tak do 3-ki. Problem zauważyłem po wymianie swiec, kable są ponoć ok tak stwierdzili fachowcy wymieniajacy świece, regulacja gazu nic nie pomaga mimo iż co chwilę wywala też check z błędem pr. za bogatą mieszanką ( nie pamiętam teraz kodu vag chyba 16556) możliwe żeby to padały wtrysku gazu?
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...271830#1271830
                      http://ifotos.pl/galeria/xwnrs
                      President Jonny II ASC + Triflex

                      Komentarz

                      • Octavia16tp
                        Classic
                        • 2014
                        • 8

                        #12
                        Jeżeli masz czarne wtryski LPG to stawiam na nie.
                        Jeżeli masz niebieski wtryski LPG to należy wyregulować mapy LPG.
                        tp

                        Komentarz

                        Pracuję...