[O2] Problem z DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • blitz1916
    Classic
    • 2018
    • 0

    [O2] Problem z DSG

    Zamieszczone przez ruwado
    ja pierwsze wyjazdy zpiątku na sobotę na noc
    Ja nigdy nie miałem korków, owszem ostatnio jakaś tam kolejka była na przejściu, ale to 10-15min.
  • blitz1916
    Classic
    • 2014
    • 36

    #2
    [O2] Problem z DSG

    Witajcie,

    Wybaczcie na wstępie taki głupkowaty opis tematu, ale do rzeczy.

    Posiadam od roku używaną O2, z DSG, navi etc. generalnie cycuś, przebieg podczas zakupu potwierdzany w serwisie w Holandii 160tys.

    Ale pojawił się problem:
    Tydzień temu jadąc, zauważyłem że dodając gwałtownie gazu, wypada bieg, niby jest wrzucone np. D2, D3, ale pedał gazu nie działa, efekt taki jakbym przełączył na N.

    Miałem tak dwukrotnie, kilka razy też "wypadł bieg" podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością np. 100km/h

    Nic z tym nie robiłem bo byłem na urlopie, ale wracając zatankowałem cały bak paliwa na stacji Statoil, i zonk, po 50km zapaliła się lampka jak ze zdjęcia:
    Kod:
    [url]https://www.dropbox.com/s/gnphi67f3yvbgb2/2014-06-26%2016.17.07.jpg[/url]
    samochód po dalszych 100-150km wyraźnie stracił moc, dodatkowo, bieg zaczął "wypadać" przy każdym mocniejszym dodaniu gazu. Dzwoniłem do ASO, ale oczywiście sezon urlopowy w pełni i robi się zonk...

    Czy ktoś może mi pomóc w tej sprawie? W czym może leżeć problem? Na pewno w paliwie, bo samochód zareagował na nie fatalnie.
    Co się dzieje z DSG?

    Samochód z 2009 roku, serwis ASO, obecny przebieg 200tys.

    Czy może mi ktoś pomóc na terenie Warszawy?

    Będę wdzięczny za każdą informację[/code]
    Była: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83896

    Komentarz

    • jarekbarcaaa
      Ambiente
      • 2013
      • 204

      #3
      pod kompa z nim

      Komentarz

      • Soomood
        Drive
        • 2010
        • 89

        #4
        Może mechatronika zaczyna szwankować w DSG skoro wyrzuca biegi, ale najlepiej podjechać do kogoś kto ma kompa i wiedzę.

        Komentarz

        • zadariusz1
          Rider
          • 2011
          • 543
          • Octavia III (5E3)
          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Komp prawdę ci powie.Kiedy był wymieniany olej w skrzyni. Na moje oko myślę tak jak kolega wyżej pada mechatronika

          Komentarz

          • blitz1916
            Classic
            • 2014
            • 36

            #6
            Olej w skrzyni był zmieniany 3 tys km temu na przeglądzie
            Była: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83896

            Komentarz

            • witachu
              L&K
              • 2011
              • 1319

              #7
              jak olej w dsg był wymieniany 3 tys temu to przy 200 tys to troche późno bo powinien co 60 tys czyli najdalej przy 180 tys a z tego wynika ze przejechał prawie 20 tys km za duzo na tym oleju. musisz podpiąć kompa i sprawdzic co pokaze, ale tez uwazam ze moze byc to mechatronika lub ewentualnie soft w skrzyni zwariował. napisz do Puchacza on naprawiał w swoim mechatronikę to ci pomoże
              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

              Auto Detailing: Dream Car Studio
              (znajdź również na fb)

              Komentarz

              • zadariusz1
                Rider
                • 2011
                • 543
                • Octavia III (5E3)
                • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                Z tą wymianą oleju to jest różnie moje ASO wymieniało mi olej póki co 2 razy, a mam nalatane 230 tysięcy. Pierwszy raz wymieniało mi przy 80 tys. a drugi raz przy 180 tys. i odpukać w niemalowane skrzynia chodzi bez zarzutu, a ja mam dylemat,czy wymienić przy 240 tys. czy pojeżdzic do 260 i wtedy wymienić. Gdzie wymieniałeś olej w dobrym warsztacie , czy może u kazia w stodole, może nie zrobiono ci adaptacji skrzyni(zalecanej przy wymianie oleju),albo ktoś wlał ci olej inny niż zaleca producent i skrzynia głupieje.Spróbuj zrobić nastawy podstawowe skrzyni i zobacz co sie będzie działo

                Komentarz

                • spacewalker
                  Elegance
                  • 2012
                  • 942

                  #9
                  Pali się kontrolka silnika, wiec może cos z silnikiem. Jak by był problem to by mrugały biegi , ale nie ma to znaczenia. Diagnozuj, bo szkoda gdybania

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    zadariusz1, Super ASO, nie ma co - tylko napisac do centrali jaka prezentuja wiedze wyciagnieta ze szkolen. Rece opadaja :lol:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • witachu
                      L&K
                      • 2011
                      • 1319

                      #11
                      Zamieszczone przez zadariusz1
                      Z tą wymianą oleju to jest różnie moje ASO wymieniało mi olej póki co 2 razy, a mam nalatane 230 tysięcy
                      jak to różnie? przeciez producent zaleca wymiane co 60 tys km w skrzyni a nie według chcenia ASO które później wyłoży lache na to jak coś bedzie sie działo.
                      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                      Auto Detailing: Dream Car Studio
                      (znajdź również na fb)

                      Komentarz

                      • blitz1916
                        Classic
                        • 2014
                        • 36

                        #12
                        Z olejem nie ma problemu, skoda przede mną miała dwa razy wymieniany olej, raz przy 68tys, a raz przy 138tys, teraz wymieniłem przy 190tys na moje polecenie, ASO twierdziło że mogę dalej latać, ale chciałem mieć pewność, że ze skrzynią będzie wszystko ok. Stawiam dzisiaj autko do serwisu, zobaczymy co powiedzą. Dodatkowo poproszę ich o opinię o stanie filtrów paliwowych (zmieniany filtr na przeglądzie 190tys), co będzie podstawą do roszczenia od Statoil zwrotu kosztów naprawy i reklamacji za paliwo.

                        Powiadomiłem UOKiK o wadliwym paliwie
                        Kod:
                        http://uokik.gov.pl/zgloszenie_paliwa_zlej_jakosci__formularz.php?#module_form
                        Rozmawiałem z kierownikiem stacji benzynowej, powiedział że z opinią pisemną ASO i potwierdzeniem transakcji kartą zaprasza do kontaktu z centralą i wg. niego, takie sprawy są szybciutko załatwiane i firma dba o swoje dobre imie... Zobaczymy co z tego gadania wyjdzie, w razie czego paliwo mam jeszcze w baku, mam kumpli w laboratoriach technologicznych Orlenu więc o ekspertyzę też będzie stosunkowo prosto.
                        Była: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83896

                        Komentarz

                        • zadariusz1
                          Rider
                          • 2011
                          • 543
                          • Octavia III (5E3)
                          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                          #13
                          Największy błąd,jaki popełniasz to wstawienie auta do ASO,oni tam nie naprawiają tylko wymieniają części,jeśli padła mechatronika to w ASO,zalecą wymianę za 6-7 tysięcy,a gdzieś w warsztacie zapłacisz ułamek tej kwoty,bo ci to rozbiorą i naprawią.Procedury ASO nie zakładają naprawy skrzyni DSG tylko wymianę na nową koszt 20 tysi. Poza ASO skrzynie są naprawialne. Kolega w Gdańsku oddał swoją skodę z DSG do ASO bo skrzynia szwankowała, ASO za same diagnozy wzięło ponad 1500 złotych , i na końcu zalecili wymiane mechatroniki za 7 tysięcy, a kolega zabrał auto do warsztatu ( w stodole),który zrobił naprawę za 600 złotych i auto po naprawie ma nalatane 40 tysięcy km i smiga dalej.Dziwi mnie to,że skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny,więc może poszły sprzęgła,ale to tylko gdybanie

                          Komentarz

                          • blitz1916
                            Classic
                            • 2014
                            • 36

                            #14
                            Stawiam auto na diagnozę do ASO, mam zaufanie do tego serwisu bo nie naciągają klientów, ale swoją drogą i tak zostawiłem sobie furtkę i nikt mnie na nic nie naciągnie (tak mi się przynajmniej wydaje). Ceny znam dlatego w żadnym wypadku ani 7k ani 20k do DSG nie dołożę tylko polecę na podmiankę wadliwych części do "stodoły"
                            Była: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83896

                            Komentarz

                            • witachu
                              L&K
                              • 2011
                              • 1319

                              #15
                              Zamieszczone przez zadariusz1
                              Z tą wymianą oleju to jest różnie moje ASO wymieniało mi olej póki co 2 razy, a mam nalatane 230 tysięcy.
                              =
                              Zamieszczone przez zadariusz1
                              Największy błąd,jaki popełniasz to wstawienie auta do ASO
                              :roll: :?: :?:
                              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                              Auto Detailing: Dream Car Studio
                              (znajdź również na fb)

                              Komentarz

                              • zadariusz1
                                Rider
                                • 2011
                                • 543
                                • Octavia III (5E3)
                                • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                #16
                                Moje ASO jest najlepsze 2 lata temu poszła mi klapa gasząca,a najwiekszy pech był taki,że był to piątek (auto spakowane na wyjazd na wakacje),a serwis mi mówi proszę zostawić auto do poniedziałku,ja że przez auto nie zrezygnuję z urlopu na który czekałem rok,oni na protokole odbioru napisali,że klient odbiera auto na własne życzenie. Ja szczęśliwy jadę w trasę,a tam pod Zakopcem silnik zaczyna się w korku prawie gotować(zjeżdzam na bok,odpalam kompa, a tam koledzy z forum piszą wymieniaj bezpieczniki pod maską i wentylatory ruszą) i jak pisali tak zrobiłem i stał się cud auto się nie gotowało) .Po powrocie podjeżdzam pod swoje ASO na wymianę klapy gaszącej(oczywiście kulturalnie się kłócąc,że mogli mi dać garść bezpieczników na drogę,abym mógł sobie dojechać na urlopik),a ASO przeprosiło i na tą wymianę dało mi 15%rabatu, zamiast 10% jakie u nich posiadam.Dzisiaj z ciekawości dzwoniłem do ASO jak to jest z tą wymianą oleju w DSG, oni do mnie,że co 60 tys. ja podaję im vin i pytam się czemu moje auto miało wymieniany olej dopiero 2 razy,a oni do mnie,że może klient był poinformowany o konieczności wymiany i nie wyraził zgody, no ku... mało mnie nie pochlastało. Człek jeżdzi do nich średnio 2 razy do roku,a oni ci takie farmazony prawią

                                Komentarz

                                • blitz1916
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 36

                                  #17
                                  No dobra, autko naprawione.

                                  Problem z wypadaniem biegów, i kontrolka check engine, była spowodowana nie paliwem, nie błędem sterownika DSG ani żadnymi kłopotami ze skrzynią.

                                  Wziąłem faceta z ASO - jakiegoś ogarniętego bodaj Kierownika Zmiany - do samochodu na jazdę, pokazałem w czym rzecz, podczas "wyrzucenia" biegu, facet kazał mi zrobić reset kluczykiem podczas jazdy (prosta droga, nic się nie działo), i po przekręceniu kluczyka autko weszło na obroty. Jego diagnoza: Panie to nie DSG, padł Panu bajpas na turbinie.

                                  Zostawiłem wczoraj auto, podłączyli do kompa, mieli błąd czujnika różnicy ciśnień, którego ni w ząb nie mogli skasować, podmienili czujnik na test, i jak ręką odjął wszystkie problemy. Objeździli z 15km, żeby potwierdzić, wszystko gra.

                                  Autko odebrałem o 16, umyte (pomimo myjkowego na urlopie ), zapłaciłem za naprawę 514zł. Pośmigałem, silnik zupełnie inaczej brzmi - tak jak przed tymi problemami, moc wróciła, zapierdzielałem na wysokich obrotach, gaz w deske, wszystko działa.

                                  Także jestem zadowolony i polecam moje ASO, nie orżną człowieka, nie wymieniają pół samochodu, żeby nie robić reklamy namiar na ASO tylko na Priv podeślę jak ktoś zapyta.

                                  Pozdrawiam i dzięki Panowie za posty .
                                  Była: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83896

                                  Komentarz

                                  • witachu
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1319

                                    #18
                                    Zamieszczone przez blitz1916
                                    ASO, nie orżną człowieka, nie wymieniają pół samochodu
                                    jak jednorożec. ale dobrze ze sa wjatki od reguły
                                    OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                    Auto Detailing: Dream Car Studio
                                    (znajdź również na fb)

                                    Komentarz

                                    • technics
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 73

                                      #19
                                      blitz1916 problem w tym ze ty napisales o wypadajacych biecjach a nie wchodzeniu w tryb awaryjny. Sam mam dsg i ni jak nie moglem ogarnac twojego opisu usterki .

                                      Komentarz

                                      • blitz1916
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 36

                                        #20
                                        DSG nie wchodziło w tryb awaryjny. Opisałem objawy i co zastałem jak siedziałem za kółkiem.
                                        Była: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83896

                                        Komentarz

                                        • witachu
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1319

                                          #21
                                          nie ma co gadac, nie zawsze udaje sie przeniesc objawy na papier ze tak powiem. grunt ze auto zrobione
                                          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                          Auto Detailing: Dream Car Studio
                                          (znajdź również na fb)

                                          Komentarz

                                          Pracuję...