Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] POMOC W IDENTYFIKACJI KODU SILNIKA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] POMOC W IDENTYFIKACJI KODU SILNIKA

    maksiu, nie narzekaj, małą ale pomysłowa. Pewnie myśli że jak przy kasie robisz to nikt nie zauważy :diabelski_usmiech U mnie trwa szał na klocki Lego z Strwarsów, wczoraj znalazł za 1100zł i mówi, że te "mogły by być" :roll: :x

  • #2
    [O2] POMOC W IDENTYFIKACJI KODU SILNIKA

    Witam serdecznie.Jestem tutaj nowy więc przede wszystkim wypada się przywitać.Mam na imię Przemek i od kilku dni jestem szczęśliwym? posiadaczem Octavki 2 i mam w związku z tym pytanko: jak można zidentyfikować kod silnika jeśli wlepka w bagażniku a raczej jej okrutny stan nie pozwala na jego identyfikacje? czy są jeszcze jakieś inne miejsca oznaczeń?

    Komentarz


    • #3
      Tak np książka serwisowa.

      Tam także jest naklejka z oznaczeniami kodowymi.

      It's nice to be important but more important is to be nice

      Komentarz


      • #4
        nie dostałem do niej książki serwisowej.....jeszcze jakieś pomysły?

        Komentarz


        • #5
          Zdekodowanie vinu. Tylko.

          Lub wizyta w Aso.

          It's nice to be important but more important is to be nice

          Komentarz


          • #6
            borsuk1977, wrzuć fotkę silnika ( najlepiej bez pokrywy ) i wszystko będzie jasne. Ewentualnie podaj trochę info o samochodzie ( rocznik, pojemność, moc ) to może uda się ustalić nawet bez foty.

            BTW.
            Rozumiem, że nie ma żadnej naklejki na obudowie rozrządu...
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz


            • #7
              Po otworzeniu drzwi kierowcy na słupku znajdziesz tabliczkę znamionową - 1 zdjęcie.
              A na niej kod silnika - drugie zdjęcie (w tym przypadku CEGA).

              .jpg.html]"]Photo Storage

              .jpg.html]"]Photo Storage
              O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
              Maciej
              Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

              Komentarz


              • #8
                dzisiaj po pracy sprawdzę Wasze sugestie.jest to skoda octvia II 2005 r ok 1.6 MPI 102 km z gazem kombi.Może to wystarczy do zdekodowania numeru silnika?

                Komentarz


                • #9
                  borsuk1977, podaj mi numer VIN to od razu ci odpowiem.
                  Według mnie to tylko BGU bo tylko taki 102 konny był w 2005 roku
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz


                  • #10
                    Z tego co pamiętam to chyba BGU różni się od BSE wentylatorami na chłodnicy, tzn. BSE ma jednen wielki a BGU dwa jeden duży i drugi mniejszy ale może ktoś jeszcze potwierdzi tą informacje.

                    Komentarz


                    • #11
                      zobacz naklejke na pokrywie rozrzadu Tam tez jest podany kod silnika.
                      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                      Obecnie -> Seicento 900+LPG
                      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                      Bylo ->GOLF 3 1.8

                      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                      Komentarz


                      • #12
                        naklejki na rozrzadzie brak.tabliczka na słupku kierowcy też nic nie wniosła.podaje vin i czekam na Waszą pomoc:TMBGA21Z352075761.Skoda Octavia II 1.6 MPI 102 km z 2005 r kombi

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez borsuk1977
                          Skoda Octavia II 1.6 MPI 102 km z 2005 r kombi
                          TMBGA21Z352075761 Code Description
                          Model name: 1Z Skoda Octavia 2 (Tour 2)
                          Equipment level and body type: G Elegance, Combi
                          Engine: A 1.6 MPI 8V, petrol/E85* 75 kW (102 PS) @ 5600 rev., 148 Nm @ 3800 rev., SOHC, EU4 (2DDK*, EU2*)
                          Engine codes possible: BGU, BSE, BSF, CCSA, CHGA
                          Model Year: 5 2005
                          Airbag configuration: 2 2 front, 2 side (in seats)
                          Producing factory: 2 Mladá Boleslav (Czech Republic)
                          Country of manufacturer: TM Europe, Czech Republic
                          Name of manufacturer: B Skoda Auto a. s.
                          Validity code: 3 3
                          Body serial number: 075761 075761

                          It's nice to be important but more important is to be nice

                          Komentarz


                          • #14
                            sprawdzałem przed chwilką i mam 2 wentylatory:jeden duży i drugi mniejszy więc idąc tropem zaproponowanym przez kolegę Wopik 6 powinien to być BGU ale głowy nie dam

                            [ Dodano: Sro 18 Mar, 15 19:14 ]
                            a tak poza tym dzisiaj pojawiła się kontrolka silnika i komunikat EMISSION WORKSHOP i z tym teraz muszę walczyć.......musiałbym kupić jakiś interfejs do podłączenia pod OBD II i sprawdzenia o co chodzi.mam jeszce passata b5 1.9 tdi z 1997 r i mam do niego kupiony kiedyś na alledrogo interfejs ale coś nie chce współpracować z moją skodzinką i nie wiem dlaczego?

                            Komentarz


                            • #15
                              Kabel obsluguje stare veg'i a octa ma can.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez borsuk1977
                                sprawdzałem przed chwilką i mam 2 wentylatory:jeden duży i drugi mniejszy więc idąc tropem zaproponowanym przez kolegę Wopik 6 powinien to być BGU ale głowy nie dam
                                Masz: BGU - kod silnika, FVH - kod skrzyni biegów, auto z marca 2005r.
                                Kolor: 9201/F8F/Q2Q2 (beż sahara)

                                tzn. z takimi komponentami auto wyjechało z fabryki, co jest teraz nie wiem
                                Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                                Komentarz


                                • #17
                                  Nie rozumiem tego. Kod silnika oznacza silnik 8v a skrzynia wystepuje w fsi i tsi. Tak samo jht mam w mpi a na allegro wystepuje do fsi. Przeciez tam sa inne skrzynie i 6biegowe... Czeski film z tymi skrzyniami. Czyli fvh i jht sa zamienne ale powinne wystepowac tylko w 8v silnikach?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Stary kabel z paska bedzie dzialal w O2. Tu trzeba odczytac bledy silnika, a silnik jest po linii K, a nie CAN.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez mirekm71
                                      Czyli fvh i jht sa zamienne ale powinne wystepowac tylko w 8v silnikach?
                                      Nie wiem, ale się dowiem
                                      Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Obie skrzynie występują tylko w silnikach MPI. Nie występują w FSI. Sprzedawcy na Allegro czasami potrafią napisać duuuużo - nie zawsze zgodne z prawdą.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Dziękować ;-)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Podepne sie pod temat. Wlepka w bagażniku mowi, ze mam silnik BXE. Log VCDS zas

                                            Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
                                            Part No SW: 03G 906 021 LB HW: 03G 906 021 AN
                                            Component: R4 1,9L EDC G000SG 9251
                                            Revision: --H06--- Serial number: SKZ7Z0F3949045
                                            Coding: 0000071
                                            Shop #: WSC 73430 790 00000
                                            VCID: 6ADFC69B395B

                                            Czy do kodu silnika nabitego na samym motorze mozna sie dostac bez kanalu ? Ciekawy jestem tej rozbieżności.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Nie ma rozbieznosci. Tam sie wyswietla numer sterownika, soft a nie kod silnika.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                VCDS dopasował ci plik Label do sterownika silnika jako BKC. Zresztą tam są tylko opisy kanałów odczytu i adaptacji plus wartości zalecane dla odczytu a te mogą się zgadzać w BXE i BKC

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  nie bardzo rozumiem...kolega Maicroft napisał "Stary kabel z paska bedzie dzialal w O2. Tu trzeba odczytac bledy silnika, a silnik jest po linii K, a nie CAN." a z kolei kolega MirekM 71 że "Kabel obsluguje stare veg'i a octa ma can."Kto ma rację? Czy mój stary interfejs OBD II z paska wraz z programem Polski Vag 4.9 pozwoli zdiagnozować i ewentualnie skasować błą Emission Workshop czy też nie? Jeśli nie to doradzcie jaki interfejs zakupić i z jakim programem może on współpracować abym mógł samemu zdiagnozować moją O2.pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X