Octavia II FL z lpg?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pablo_ns
    Drive
    • 2014
    • 65

    #51
    Jak kupie z lpg z rocznika 2008 to zaraz będzie wymiana butli i instalacja będzie juz częściowo zużyta. Jak kupie nowa będę mieć spokój

    Komentarz

    • dudek_t
      L&K
      • 2008
      • 1421

      #52
      Nic by mnie nie skłoniło do zmiany tego Superba na OII z 1.6 (mimo że sam mam też OII FL 1.6 z LPG). To są zupełnie inne samochody. Nie ważne jak doposażysz Octavie to nadal będzie bieda przy tym Superbie.

      Komentarz

      • pablo_ns
        Drive
        • 2014
        • 65

        #53
        Tylko przy przebiegach w mieście do 5 km a czasami do 10 km jaki jest sens mieć diesla? Patrząc na jego awaryjność i koszty utrzymania.

        Komentarz

        • yunior81
          RS
          • 2010
          • 1657
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #54
          Zamieszczone przez pablo_ns
          Tylko przy przebiegach w mieście do 5 km a czasami do 10 km jaki jest sens mieć diesla? Patrząc na jego awaryjność i koszty utrzymania.
          Odpowiadam : ŻADEN

          Za chwile też będę robił max 3/4 kilometry dziennie i przy zmianie ON na PB nawet mi brewka nie tyknie....

          Komentarz

          • dudek_t
            L&K
            • 2008
            • 1421

            #55
            Zamieszczone przez pablo_ns
            Tylko przy przebiegach w mieście do 5 km a czasami do 10 km jaki jest sens mieć diesla? Patrząc na jego awaryjność i koszty utrzymania.
            Nie ma, tak samo jak LPG. Tyle że ten samochód już masz. Każdy się bedzie psuł. Ile ten TDI Ci pali w miescie? Robisz mniej wiecej 30 kilometrow dziennie tak? Czyli mniej niz 1000 miesiecznie. Na czym tu chcesz szukac oszczednosci?

            Nie rozumiem, serio.

            Komentarz

            • Northeusz
              RS
              • 2010
              • 1677
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #56
              Zamieszczone przez pablo_ns
              Tylko przy przebiegach w mieście do 5 km a czasami do 10 km jaki jest sens mieć diesla? Patrząc na jego awaryjność i koszty utrzymania.
              Przy takich przebiegach nawet LPG nie za bardzo ma sens. To są "trasy" dla jak najprostszej benzyny lub roweru/skutera .
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz

              • pablo_ns
                Drive
                • 2014
                • 65

                #57
                Pali do 7.5 l w mieście. Bardziej mi chodzi ze jeżdżę non stop na zimnym silniku , co dla diesla nie jest zdrowe i odbije się to w kosztach.

                Komentarz

                • dudek_t
                  L&K
                  • 2008
                  • 1421

                  #58
                  Zamieszczone przez pablo_ns
                  Pali do 7.5 l w mieście. Bardziej mi chodzi ze jeżdżę non stop na zimnym silniku , co dla diesla nie jest zdrowe i odbije się to w kosztach.
                  Co się odbije? Jak masz ponad 200000km to jakbyś nie jeździł to się może zacząć sypać wszystko po kolei. Zrobisz i masz spokój na kilka lat ( przy twoich przebiegach).
                  IMO zamiana kompletnie bez sensu.

                  Komentarz

                  • pablo_ns
                    Drive
                    • 2014
                    • 65

                    #59
                    Tylko jaki koszt napraw diesla a pb

                    Komentarz

                    • dudek_t
                      L&K
                      • 2008
                      • 1421

                      #60
                      Zamieszczone przez pablo_ns
                      Tylko jaki koszt napraw diesla a pb
                      Mam 1.6 z LPG z przebiegiem 135000km, diesla 2.0 TDI z przebiegiem 90000km który jest użytkowany podobnie jak twój. Codziennie 5-6 razy przejazdy po 2km + parę razy do roku trasy. Jak dotąd nawet DPF nie sprawia problemów mimo że jak widzisz jest użytkowany totalnie nie tak jak się zaleca przy filtrze cząstek stałych.

                      Komentarz

                      • pablo_ns
                        Drive
                        • 2014
                        • 65

                        #61
                        Tylko 90000 tys to nie 221000

                        Komentarz

                        • dudek_t
                          L&K
                          • 2008
                          • 1421

                          #62
                          Rób jak chcesz. Nie stać Cię na użytkowanie diesla to go sprzedaj, na nic Ci nasze rady.

                          Komentarz

                          • pablo_ns
                            Drive
                            • 2014
                            • 65

                            #63
                            Stać, tylko uważam ze diesel nie jest odpowiedni i przystosowany do tego typu użytkowania.

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #64
                              Tylko pytanie czy sprzedajac auto ktore jezdzi i nie sprawia problemow i jest na biezaco utrzymane w stanie bardzo dobrym, kupisz nastepne ktore bedzie tez takie ekstra, czy zaczniesz od pakietu startowego (rozrzad, wtryski LPG ze slawetnych "fabrycznych" instalacji Skody, komplet tarcz i klockow, zawieszenie), za ktory tu kupisz silnik na podmianke
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • kapi
                                L&K
                                • 2009
                                • 1174
                                • Fabia combi

                                #65
                                Zamieszczone przez pablo_ns
                                Stać, tylko uważam ze diesel nie jest odpowiedni i przystosowany do tego typu użytkowania.
                                a w mieście jeszcze dodatkowo ludzi truje. :diabelski_usmiech
                                OII sprzedana


                                Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                Komentarz

                                • pablo_ns
                                  Drive
                                  • 2014
                                  • 65

                                  #66
                                  kurde zaczynam miec pustke w głowie.... żal mi tego diesla ale te moje przebiegi po mieście.... Nie chodzi juz o te 2,5 tyś zł, lecz o eksploatacje.

                                  Komentarz

                                  • kapi
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1174
                                    • Fabia combi

                                    #67
                                    Zamieszczone przez pablo_ns
                                    żal mi tego diesla
                                    to jest najgorsze - jak nie możesz w pełni wykorzystać tego co masz.

                                    zostaw sobie diesla jako drugi wóz, a zakup jakies małe wozidło do 3-5kPLN. i po problemie.
                                    OII sprzedana


                                    Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                    Komentarz

                                    • pablo_ns
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 65

                                      #68
                                      Nie wchodzi to w grę aby miec 2 samochody. Musze cos wybrać tylko co? Jezu juz sam nie wiem czy zostawić diesla dołożyć 2.5 tys, jeździć na ryzyko a w razie awarii dawać tys na naprawę. Czy kupić coś tańszego zrobić pakiet startowy i naprawiać za grosze w porównaniu do diesla.

                                      Komentarz

                                      • mati8201
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 347

                                        #69
                                        Masz sprawdzonego diesla a chcesz kupić wielką niewiadomą kupisz samochód niewiadomego pochodzenia który moze ma zrobione 200 a na liczniku 100 i tez moze zacząć sie sypac bo niewiadomo jak zrobiony LPG jak używany itp. A dlaczego zakładasz ze twój super zacznie sie sypać

                                        Komentarz

                                        • Enriquez
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 7685
                                          • Superb III (3V3)

                                          #70
                                          Ja na Twoim miejscu bym nie zmieniał, tylko w weekend zrobił tygodniowe zakupy gdzieś dalej, tak żeby te 30-40 km przejechać.
                                          Pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz

                                          • mirekm71
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 143

                                            #71
                                            Powienienes jeszcze wziac pod uwage drugi aspekt zamiany. Zamieniasz klase premium na golfa. Z sharana sie przesiadlem to odczulem ten dramat. Octavia to zwykla trzepaczka i moze sluzyc do usuwania plomb w porownaniu do sharana :twisted: Jest taniej ale komfort poszedl w ops: . Te halasliwe zawieszenie z przodu jakies plastykowe trzaski a z tylu dudni. Przebieg nie duzy, luzow brak po prostu badziew :roll:

                                            Komentarz

                                            • pablo_ns
                                              Drive
                                              • 2014
                                              • 65

                                              #72
                                              Zamieszczone przez mirekm71
                                              Powienienes jeszcze wziac pod uwage drugi aspekt zamiany. Zamieniasz klase premium na golfa. Z sharana sie przesiadlem to odczulem ten dramat. Octavia to zwykla trzepaczka i moze sluzyc do usuwania plomb w porownaniu do sharana :twisted: Jest taniej ale komfort poszedl w ops: . Te halasliwe zawieszenie z przodu jakies plastykowe trzaski a z tylu dudni. Przebieg nie duzy, luzow brak po prostu badziew :roll:
                                              Pewnie masz rację i dlatego szukam max wyposażenia bo łatwo się przyzwyczaić do dobrego wyposażenia i komfortu. Dałem cenę mocno zaporową za moją Skodę i zobaczymy czy pójdzie. Jak ktoś da kwotę która mnie interesuje to pewnie sprzedam a jak nie to dołożę i będę jeździł samochodem klasy premium

                                              Komentarz

                                              • mirekm71
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 143

                                                #73
                                                W sharanie mialem klimatronika to ciesze sie, ze mam manuala. Nacisniecie jednej funkcji uruchamia jedna funkcje a nie trzy. Ja tak wole. Mam zwykly maly komputer, grzane pupy, radio swing i tempomat. Mi do szczescia wystarcza. Moze dlatego, ze nigdy nie miałem czujnikow deszczu ani zmierzchu. Po za zawieszeniem i 5bieg skrzynia auto jest ciche, cieple i przyjemne. Prawie nawet ladne ;-)

                                                Komentarz

                                                • pablo_ns
                                                  Drive
                                                  • 2014
                                                  • 65

                                                  #74
                                                  Koledzy policzyłem dokładnie co i jak (proszę o ewentualne wyprowadzenie z błędów). Założenie, że miesięcznie robie średnio 1000 km po mieście.

                                                  Octavia:
                                                  Zakup Octavii II FL 1.6 MPI -30-35 tyś zł
                                                  pakiet startowy (oleje, filtry, płyny, rozrząd, paski, ew. klocki itp) -2 tyś
                                                  ew. założenie instalacji LPG 2.5 tyś
                                                  radio Bolero i inne małe modyfikacje -500 zł
                                                  na pewno opony zimowe lub letnie do wymiany -1000 zł

                                                  koszt miesięczny paliwa:
                                                  LPG 280 zł plus Pb 50 zł czyli 330 zł/mc

                                                  Superb
                                                  Dwumasa -1800 zł
                                                  panewki i śruby - 800 zł
                                                  turbina regenerowana w 11.2014 roku (przebieg 24 tyś)

                                                  koszt miesięczny paliwa
                                                  375 zł/mc

                                                  Komentarz

                                                  • aronus
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 643
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    #75
                                                    Do jazdy na LPG dodaj:
                                                    Większy koszt corocznego badania technicznego przy LPG wynosi to 150 zł
                                                    Raz w roku należy zrobić przegląd instalacji LPG, czyli wymiana filtrów itp. ja za to płacę 140 zł.
                                                    Teoretycznie co 30 tys. wymiana świec ja po ostatniej wymianie stwierdziłem, że moje świece nie wytrzymały tyle i będę zmieniał częściej koszt jakieś 120 zł
                                                    Wymiana oleju max co 15 tys. albo raz w roku bo LPG jednak degraduje olej, ale teraz pewnie też olej wymieniasz co 15 tys.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...