Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z ustawieniem reflektora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z ustawieniem reflektora

    Pozdrowienia dla kolegi któremu machałem przed chwilą w Tarnowie na ul. Krakowskiej O2 FL

  • #2
    Problem z ustawieniem reflektora

    Jeśli ten post piszę w niewłaściwym dziale proszę o przeniesienie.
    Mam problem z ustawieniem prawej lampy.Byłem na kontroli technicznej i technik próbował ustawić idealnie ale po przekręceniu tej plastikowej białej "śrubki" nie można obniżyć reflektora.To jest niewielka różnica ale jednak prawy reflektor świeci lekko w górę co irytuje kierowców jadących z naprzeciwka,nawet jeśli pokrętło ustawiony jest na minimalne pochylenie świateł do dołu.Czy wymienić to plastikowe pokrętło z reflektora czy problem leży gdzie indziej.Dzięki.

    Komentarz


    • #3
      Rozumiem, że auto masz przed FL ? Ja co prawda mam po ale wydaje mi się ,że rozwiązanie może być podobne. Wyjmij sobie cały reflector i zobaczysz taka podstawkę na której normalnie leży. Ta podstawka też jest regulowana. Trzeba poluzować dwie śruby które ją mocują i obrócić pierścienie, które są pod tą podstawką. Jak zobaczysz, to się na pewno zorientujesz o co mi chodzi.
      Rozumiem, że jak kręcisz wspomnianą przez ciebie plastikową białą śrubką to strumień światła się podnosi i opuszcza, tylko nie wystarczająco nisko. No bo jak kręcenie nie ma żadnej reakcji, to podstawkę zostaw w spokoju , a do naprawy masz właśnie ten regulator w reflektorze.

      Komentarz


      • #4
        A te pierścienie mają jakiś związek z regulacją elektroniczną świateł?Bo nie chciałbym coś pokopać.
        Światło idzie w dół i do góry tylko zatrzymuje się na pewnym poziomie.

        Komentarz


        • #5
          Nie. Nic wspólnego z elektroniką. Czysta mechanika. Odkręcasz dwie śruby, regulujesz pierścieniami ustawienie podstawki pod lampą i przykręcasz śruby z powrotem. Jutro rano zajrzę do auta żony, żeby mieć pewność, że Cię nie wprowadzam w błąd.
          Pozdrawiam.

          Komentarz


          • #6
            Nie wiem o jakiej białej śrubce mowa, ale regulacje reflektora masz na bocznej części reflaktora, u mnie koloru czarnego. Kręcimy kluczem typu imbus (sześciokąt).
            OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez witek_sz
              Nie wiem o jakiej białej śrubce mowa, ale regulacje reflektora masz na bocznej części reflaktora, u mnie koloru czarnego. Kręcimy kluczem typu imbus (sześciokąt).
              Właśnie o tej "śrubce" mowa.Kręcimy ale jak juz napisałem ,światło nie chce zejść poniżej pewnego poziomu mimo,że kręci się ta "śrubka" dalej.W związku z tym świeci lekko za wysoko.

              Komentarz


              • #8
                Masz tu fotki.
                Na pierwszym zdjęciu podstawka pod reflektorem.
                Na drugim - zbliżenie na wspomniany wcześniej pierścień.
                Tylko nie obniż sobie za dużo, bo ci reflektor nie wejdzie.
                A na śruby do regulacji ustawienia, to lampa w ogóle nie reaguje?
                Drugie pytanie: czy jak używasz pokrętła przy włączniku, to dwie lampy chodzą równo, czy np. jedna staje wcześniej ?
                Pozdrawiam.
                Załączone pliki

                Komentarz


                • #9
                  Dzięki serdeczne za poświęcony czas.Dziś oglądałem jak to wygląda i byłem przekonany,że te pierścienie są nieruchome,że są jedynie częścią podstawy pod reflektor.
                  Czy tylko jeden pierścień opuszczam i jeśli tak to w jaki sposób?On wygląda tak jakby nie można było go opuścić.
                  Lampa reaguje na imbusa ale dochodzi tylko do pewnego poziomu.
                  Nawet na kontroli technicznej gość był lekko zdziwiony.Różnice są minimalne nie mniej istnieją.
                  Przy ustawianiu świateł elektrycznie obie chodzą jednakowo i zatrzymują się również w jednym momencie.Ta różnica poziomów wystąpiła po ostatniej wymianie palnika.
                  Dzięki raz jeszcze za pomoc.
                  Jutro zajrzę jeszcze do mechanika zrobić przegląd klimy może i on coś podpowie.
                  Muszę skorygować wpis,bo akurat zrobił się wieczór więc okazja by sprawdzić lampy.Otóż jak pisałem,prawa lampa normalnie świeci wyżej.Ale za to lewej elektrycznie nie można regulować.To musiało nastąpić w ostatnich dniach,bo chodziły obie.Za to w tej chwili elektryką mogę sprawić,że obie lampy świecą na jednym poziomie bo na ostatnią trasę miałem ustawione na "2".
                  Ale takie rozwiązanie mnie oczywiście nie satysfakcjonuje,bo chcę mieć sprawne oba reflektory również pod względem ustawień z kokpitu.Nie wiem czy to silnik czy co ale może lepiej opłaci się kupić dwa nowe reflektory po prostu?
                  Mam co prawda dwa w zapasie,oryginalne od tego auta ( teraz świecą soczewkowe )
                  ale są 2000 km ode mnie.

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X