[O2FL] Battery Low - Radio OFF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szpara
    Ambiente
    • 2010
    • 212
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    [O2FL] Battery Low - Radio OFF

    tak odepnij wtyczkę przepływki, może coś nie styka, albo jakis syf (wątpię ale nic nie kosztuje) bo dziwnie się zachowuje. Raz jest w miarę dobrze a raz jakby nagle umierała - chyba ze już nadszedł jej czas.
    N75 działa ok zostaw go.
    czasami dłubię w CB radiach
  • Trusek
    Rider
    • 2009
    • 520
    • Octavia III (5E3)
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    [O2FL] Battery Low - Radio OFF

    Mam do Was takie pytanie - o co tu chodzi ? Otoz:

    Dwa razy mi sie tak zdarzylo ze zaraz po wylaczeniu silnika samochod stal na postojowkach z wlaczonym radiem i po kolo 20 minutach uslyszalem w glosnikach dzwiek a na wyswietlaczu pijawil sie komunikat "Battery Low - Radio OFF" i sie wylaczylo. Nie dalo sie juz wlaczyc. Czytalem o tym ze w celu oszczednosci energii radio po jakims czasie sie wylaczy a przy drugim wlaczeniu bedzie chodzic juz az do wyladowania akumulatora.
    Wszystko fajnie ale auto ma pol roku wprawdzie jezdzi na krotkich odcinkach ale czesto, a w dodatku po tym komunikacie rozrusznik kreci normalnie i odpala od reki.
    <<>> MACIEJ <<>>
    Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      Trusek, no coś może być nie tak ale raczej masz niedoładowany akumulator, teraz się jeździ na śwatłach , jakieś grzanie itd i może sie nie doładować aku , podjedź sobie do serwisu , tam mają taki cóś co podłączają do aku i wtedy go testują , dostajesz wydruk , ewentualnie podładuj sobie aku małym prądem przez 5-8godz i powinno pomóc . jak nie to coś będzie z ładowaniem . wóz na gwarancji więc chyba wybierz to pierwsze rozwiązanie.
      co się tyczy samowyłączania to jeżeli auto stoi nie ruszane , to znaczy nie wzbudzi sie żadna lampka itd a kluczyk jest wyjęty to bodajże po 40 minutach komputer wyłącza prąd w aucie , coś w tym stylu , ale po ponownym właczeniu radia znów je odłącza, przynajmniej u mnie , wiem bo naokrągło sprzątam samochód i bardzo często mam takie przypadki.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • piotrek_gdy
        RS
        • 2008
        • 7723
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        Zamieszczone przez leszekmw
        no coś może być nie tak
        a masz aktywowany tzw 'tryb transportu" ?
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #5
          no akumulator to chyba lekka przesada w tak mlodym aucie zeby padl, a moze....ja mam diesla wiec nie ma takich dolegliwosci ,a na pewno nie od radia
          jedz na podlaczenie do elektryka , sprawdz jego stan i ladowanie.

          Komentarz

          • rss
            L&K
            • 2009
            • 1098

            #6
            lampka od ladowania gasnie nieco powyzej 12V, wiec altek moze sie ledwo wzbudzic.
            zaraz po odpaleniu dobrze jest zrobic mala przegazowke (podniesc na chwile obroty do jakichs 2000) wtedy powinien sie wzbudzic calkowicie.
            ladowanie na wolnych obrotach jest zauwazalnie slabsze niz na wyzszych (a czasem jest to tylko jakies 13V) wiec lampka sie palic nie bedzie a radio swoje wyciaga.

            IMO jest to spowodowane takim a nie innym sposobem eksploatacji.
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz

            • rekin
              Rider
              • 2008
              • 398

              #7
              Re: Battery Low - Radio OFF

              Zamieszczone przez Trusek
              Mam do Was takie pytanie - o co tu chodzi ? Otoz:

              Dwa razy mi sie tak zdarzylo ze zaraz po wylaczeniu silnika samochod stal na postojowkach z wlaczonym radiem i po kolo 20 minutach uslyszalem w glosnikach dzwiek a na wyswietlaczu pijawil sie komunikat "Battery Low - Radio OFF" i sie wylaczylo. Nie dalo sie juz wlaczyc. Czytalem o tym ze w celu oszczednosci energii radio po jakims czasie sie wylaczy a przy drugim wlaczeniu bedzie chodzic juz az do wyladowania akumulatora.
              Wszystko fajnie ale auto ma pol roku wprawdzie jezdzi na krotkich odcinkach ale czesto, a w dodatku po tym komunikacie rozrusznik kreci normalnie i odpala od reki.
              To samo mam w L III ale jest to tak zwana ściema informacyjna i nie masz czym się przejmować... No chyba, że radio pobiera ci 6A
              W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

              Komentarz

              • Trusek
                Rider
                • 2009
                • 520
                • Octavia III (5E3)
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                ... otoz tak - zbadalem to voltomierzem. I tak, na akumulatorze jest 12,3V. Po odpaleniu napiecie ladowania (bez przegazowki) wynosi 14,45V. Po wylaczeniu silnika od razu spada do 13,3V i od tej wartosci powolutku spada do tych 12,3V. Jak po ustabilizowaniu posiagne drogowe to napiecie spada powoli do 11,2V i jak puszcze od razu wraca do 12,3V.

                Dokladnie tak samo sprawdzilem na mojej sluzbowce - jest dokladnie tak samo. Wiec wydaje mi sie ze chyba wszystko jest OK, tyle ze orginalne radio jest bardziej czule na spadek napiecia ponizej jakiej wartosci.
                <<>> MACIEJ <<>>
                Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                Komentarz

                • kigun
                  Classic
                  • 2010
                  • 28

                  #9
                  problem z radiem

                  witam
                  u mnie dziś rano zaobserwowałem podobną sytuację... mianowicie po otwarciu drzwi uruchomiło się radio i pojawił się właśnie komunikat = battery low radio off. dziwne, bo radio nie powinno się samo uruchomić . o ile pamiętam, dzień wcześniej po ostatniej jeździe to radio wyłączyło się po wyjęciu kluczyka a nie wyłączyłem tego ręcznie.

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    kigun, w aucie jest elektronika która wyłacza wszystkie odbiorniki po upływie okreslonego czasu - nawet jakbyś zostawił właczone radio czy lampki to po pewnyym czasie wszystko zgaśnie

                    niestety w FLkach dają aku o mniejszej pojemności(oszczędności) i czasem przy spadku napięcia w akku pojawiają się takie informacje
                    wide- RS przed liftem 74Ah - RS po lifcie 61Ah

                    u mnie np parokrotnie pojawiło się podczas jazdy
                    rozwiązaniem jest wymiana akku na taki o większej(przedliftowej) pojemności
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10949
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      to jest klasyczny system oszczędzania energii - load managament
                      można to wyłączyć w centralnej elektryce..
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        u mnie fabrycznie dali 61Ah - już dwie sztuki zostały zniszczone - teraz wymieniłem na 77Ah - nie wiem po co te oszczędności śmieszne
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • Trusek
                          Rider
                          • 2009
                          • 520
                          • Octavia III (5E3)
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Enriquez
                          u mnie fabrycznie dali 61Ah - już dwie sztuki zostały zniszczone - teraz wymieniłem na 77Ah - nie wiem po co te oszczędności śmieszne
                          jak już się zdecydujesz na wymiane to napisz proszę jaki model / marke tego akumulatora wybrałeś, no i jakie ma dokladnie parametry
                          <<>> MACIEJ <<>>
                          Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                          Komentarz

                          • FishPL
                            Rider
                            • 2012
                            • 296

                            #14
                            pomylone działy, ten jest o OI :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • Enriquez
                              RS
                              • 2009
                              • 7685
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              Trusek,

                              wybrałem i kupiłem Varta Dynamic Silver 77Ah

                              dokładne dane:

                              prąd rozruchowy 780A według normy EN, polaryzacja P+. Wymiary: długość 278 mm, szerokość 175 mm, wysokość 190 mm
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • KulfonP
                                Rider
                                • 2010
                                • 391

                                #16
                                Zamieszczone przez krzynol
                                to jest klasyczny system oszczędzania energii - load managament.
                                Potwierdzam.
                                Ja u siebie oryginalnie dostałem Varta black 44Ah/360A, auto ma 3 lata, jeździ codziennie minimum 80km a czasem rano przy odpalaniu na mrozach szału nima... chociaż odpala za każdym razem.

                                Rok temu na przeglądze akumulator testu nie przeszedł, teraz w styczniu ponownie przy obciążeniu 200A napięcie mu spadło do 9.5V.

                                Więc w aucie siedzi od jakiegoś czasu Banner 62Ah, chciałem Vartę Silver ale w mojej okolicy nie było.
                                Jak dla mnie 44Ah to może być z biedą do malucha albo Cinquecento...

                                Komentarz

                                • Trusek
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 520
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  #17
                                  ... a temat rozwiazala aktualizacja oprogramowania sterownika - tylko Bog wie ktorego.
                                  Pojechalem do ASO i nakreslilem temat. Przy wymianie oleju i podpieciu pod komputer przy okazji puscil aktualizacje jakiegos sterownika. Problem nie wystapil juz od pol roku a akumulator mam ciagle pierwszy, fabryczny.
                                  <<>> MACIEJ <<>>
                                  Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                                  Komentarz

                                  • Sony
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 341
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Trusek
                                    Problem nie wystapil juz od pol roku a akumulator mam ciagle pierwszy, fabryczny
                                    Pewnie program od radia.
                                    Trusek,
                                    do wymiany aku pewnie się przymierzasz, coś zdecydowałeś ?

                                    Powiedz mi jeszcze, bo to jest chyba powiązane czy po odpalaniu auta często na krótko komputer pokazuje Ci chwilowe spalanie paliwa na poziomie ok. 6 l/h, zarówno latem jak i zimą ?
                                    - obroty silnika pomijam, interesuje mnie tylko chwilowe spalanie. Próbuję to dopasować do kondycji aku, a mam takie jak u Ciebie ori.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...