Doładowanie akumulatora bez odłączania klem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Roberto18
    Rider
    • 2016
    • 262
    • Octavia II (1Z3)
    • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

    Doładowanie akumulatora bez odłączania klem

    Witam. Chciałbym w niedługim czasie doładować akumulator w swojej o2 1.9 tdi bo troche kaszle jak zrobi sie zimniej. Wiem, ze aku jest oryginalny od nowości i jest słaby, ale chciałbym sie wstrzymać z kupnem nowego aku do następnej zimy.

    Wiem, ze powinno sie ładować aku przy odpietej klemie, ale czy można to robić bez odpinania na wolnym ładowaniu?

    Jakie sa późniejsze procedury w przypadku odpięcia klem i zresetowania komputera? Czy auto musi sie na nowo "nauczyć" obrotów na b. Jałowym, wpisać kod do radia?

    W różnych autach różnie jest, dlatego pytam bo w skodzie tego jeszcze nie robiłem.

    Dziekuje i pozdrawiam
  • Jacek7210
    Ambiente
    • 2013
    • 218
    • Octavia II (1Z3)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #2
    Może to nie fachowo,ale ja nigdy ladujac kumulator nie odlaczalem klem. Nigdy w żadnym aucie nic złego się nie wydarzyło..

    Komentarz

    • skipper.u
      Rider
      • 2011
      • 480
      • Superb III (3V3)
      • CGGA 1.4 MPI 80 KM

      #3
      można ładować bez odpinania klem

      Komentarz

      • vaz
        Elegance
        • 2010
        • 799
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zgodnie z instrukcją obsługi OII, akumulator można ładować bez zdejmowania klem. Na wszelki wypadek wyciągam przy tym korek z odpowietrznika z boku akumulatora a do ładowania używam automatycznej ładowarki z Lidla.
        Antyfotoradar Valentine1
        Harry II Classic+Sirio ML145

        Komentarz

        • gradek
          RS
          • 2010
          • 12887
          • Superb III (3V3)

          #5
          Akumulator mam 74 Ah i ładuję go prądem 6A i również nigdy nie odpinałem klem z AQ podczas jego ładowania.

          Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
          Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
          Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

          Komentarz

          • georgg
            RS
            • 2013
            • 17108
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Ja ostatnio ładowałem na odpiętych klemach i po ponownym podpięciu akumulatora nic nie musiałem robić. Po podpięciu wszystko działało tak jak przed.
            SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
            ​​​
            Grzegorz

            Moja Ambitna Czarnula

            Komentarz

            • Roberto18
              Rider
              • 2016
              • 262
              • Octavia II (1Z3)
              • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Dziekuje za odpowiedzi. Skoro nic sie nie dzieje bez odpinania klem, zrobię tak samo i ustawię na najwolniejsze ladowanie. Mam stary prostownik z przed 20 lat, całe metalowe klemy i 2 ładowania 12v i 230v hehe



              Wysłane z iPhone 6s za pomocą Tapatalk

              Komentarz

              • gradek
                RS
                • 2010
                • 12887
                • Superb III (3V3)

                #8
                Roberto18 ładuj akumulator prądem ok. 1/10 jego pojemności.

                Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                Komentarz

                • marcink_1
                  Rider
                  • 2010
                  • 312

                  #9
                  Witam.
                  Po odpięciu i ponownym podłączeniu akumulatora trzeba ponownie zaprogramować czujnik skrętu i ewentualnie szyby.
                  Jeżeli chodzi o czujnik skrętu to na załączonym silniku należy do oporu skręcić w lewo chwileczkę poczekać, następnie do oporu skręcić w prawo i również chwileczkę odczekać, a następnie ustawić koło na prosto. Zgaśnie lampka kierownicy na zegarach i jest ok. Jeżeli chodzi o szyby to trzeba je opuścić do końca i chwilkę odczekać przed puszczeniem przycisków, a następnie zamknąć również odczekując chwilkę po ich zamknięciu i zwolnić przyciski.

                  Komentarz

                  • Roberto18
                    Rider
                    • 2016
                    • 262
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Dziekuje za wskazówki jednak zostanę przy opcji bez ściągania klem i lądowanie cała noc, tzn. 21-9 rano. Myśle, ze 12 godzin wolnego ładowania starczy, aby "wzmocnić" aku




                    Wysłane z iPhone 6s za pomocą Tapatalk

                    Komentarz

                    • alan78
                      Classic
                      • 2015
                      • 27

                      #11
                      Moja O2 ( TDI ) stoi od kilku dni zasypana, teraz dowalilo mrozem. Zanim pojde ją "obudzic" zapne prostownik CTEK na cala noc i zadnych klem nie bede odpinał. Mam nadzieje ze zagada

                      Komentarz

                      • TomekvRS
                        Drive
                        • 2016
                        • 74
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        #12
                        Z reguły odpinalem klemy...
                        Mam rozumieć że takim prostownikiem też nie zaszkodze nie odpinajac klemy?

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10972
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          zwykły prostownik jak wyżej spokojnie daje radę bez odpinania klem, pod warunkiem nie włączania odbiorników
                          czyli zamknąć wszystki drzwi, wyjąć kluczyk i po chwili podłączyć prostownik do aku

                          ja używam od jakiegośczasu impulsowego PWM ładowarki i ona sama sobie prąd dostosowuje i i pokazuje auto naładowanie - także polecam,
                          aczkolwiek zwykły transformatorowy prostownik 12/24 5-40A z wbudowanym starterem 200A też mam
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            #14
                            Niezaleznie od tego, jakiego ukladu ladujacego panowie uzyjecie i jaki ustwicie maksymalne natezenie pradu ladowania kluczowe dla tej operacji jest jedno - maksymalne napiecie do jakiego prostownik jest w stanie doprowadzic ladowany akumulator. Jesli nie bedzie mial on ograniczenia napiecia na ladowanym akumulatorze do max. 15.0V to moze (nie musi ale moze) to zaszkodzic elektronice auta.

                            Są prostowniki elektroniczne, które napięcie ładowania kontrolują (np. Lidlowe czy Biedronkowe z sygnalizacją naładowania akumulatora), są też takie (podobne do tego ze zdjęcia TomkaVRS), gdzie urządzenie jest prostackim transformatorem z prostownikiem jednopołówkowym i nie wyłączy się ono nigdy.

                            Przy pierwszym typie prostowników można zrobić sobie dla Octavii 1 oraz Octavii 2 wręcz podłączenie prostownika poprzez gniazdo zapalniczki samochodowej (na swojej O2 preFL testowałem i działa bardzo ładnie) i nie gimnastykować się pod maską. Przy tym drugim rodzaju prostowników byłbym ostrożny przy zostawianiu samochodu na pastwę losu takiego prostownika. Akumulator? Niech mu ziemia lekką będzie w razie co, wygotuje sobie elektrolit i będzie trzeba wydać tylko parę stówek.
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3774
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez robreg Zobacz wpis
                              Jesli nie bedzie mial on ograniczenia napiecia na ladowanym akumulatorze do max. 15.0V to moze (nie musi ale moze) to zaszkodzic elektronice auta.
                              Raz doładowywałem u siebie (bez odpinania klem) prostownikiem z automatyką i ręczną regulacją prądu, który na prawie naładowanym akumulatorze daje ok.16V (co jest prawidłowe w procesie ładowania) ale tak jak pisze robreg może w określonych przypadkach negatywnie wpłynąć na elektronikę w aucie. Po tym ładowaniu wykonałem skan vcds-em i zapisał błędy z podwyższonym napięciem 15,7 V w centralnej elektryce i zestawie wskaźników.
                              Dlatego warto przy ładowaniu odpiąć klemy i wyjąć z auta akumulator i to nie tylko z tej przyczyny !
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • robreg
                                L&K
                                • 2010
                                • 1195
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                (...) który na prawie naładowanym akumulatorze daje ok.16V (co jest prawidłowe w procesie ładowania) (...)
                                przepraszam, ale g... prawda! normalny akumulator kwasowo-ołowiowy nie znosi ładowania ze źródła dającego więcej niż niż 14.4V (niezależnie od tego, co pajace od marketingu napiszą). Akumulator zasiarczony przy tej okazji bardzo szybko wartość 14,4V przekroczy, ale nie ma to nic wspólnego z normalnym stanem akumulatora.

                                Ładowanie źródłem napięcia o wyższej wartości w przypadku sprawnego akumulatora powoduje jedynie bezsensowne przeładowywanie i gotowanie elektrolitu.

                                https://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery i wiele wiele książek na temat obsługi ogniw kwasowo ołowiowych się kłania.
                                Pozdrawiam, Robreg.
                                ----
                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3774
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez robreg Zobacz wpis
                                  normalny akumulator kwasowo-ołowiowy nie znosi ładowania ze źródła dającego więcej niż niż 14.4V (niezależnie od tego, co pajace od marketingu napiszą).
                                  cytat z instrukcji ładowania akumulatorów standardowych kwasowo-ołowiowych Banner (z przewodnika technicznego producenta)
                                  ...Ładowanie baterii wewnątrz pojazdu.
                                  Co do zasady, w pełni automatyczne ładowarki (napięcie ładowania maks. 14,8 V)
                                  dobrze nadają się do ładowania baterii zainstalowanych w pojeździe.
                                  Jeżeli ładowarka posiada tryb automatyczny > 15,9 V napięcia,
                                  bateria musi być oddzielona od układu elektrycznego pojazdu lub
                                  usunięta z pojazdu. W przeciwnym razie, w najgorszym scenariuszu
                                  zainstalowane urządzenia sterujące mogą zostać zniszczone na skutek przepięcia.
                                  Proszę zwrócić uwagą na typ ładowarki.


                                  Wielu producentów w instrukcji obsługi ładowania standardowych akumulatorów obsługowych podają wartość max. napięcia na 2,5 - 2,7 V na ogniwo.

                                  O co chodzi? O świadome wprowadzanie w błąd? Marketing?
                                  Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  Pracuję...