Żarzą się kontrolki przy włączonych światłach mijania i inne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Eidos71
    RS
    • 2011
    • 2050
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Żarzą się kontrolki przy włączonych światłach mijania i inne

    Po prawie 6 latach bezawaryjności, coś zaczyna się dziać w moim autku. Wszystko "pojawiło się" w trasie, po przejechaniu ok. 400 km. Najpierw zauważyłem, że wskaźnik temp. płynu chłodzącego spada w dół - towarzyszył temu spadek temp. powietrza z nawiewu. Zatrzymałem się i sprawdziłem poziom płynu chłodn. w zbiorniczku - był lekko powyżej połowy między min. i max. Gdy ruszyłem, wskaźnik skoczył pod 90 st., aby zaraz potem spaść prawie do zera. Lekko "wstawał" podczas jazdy z obrotami 2000-2200, a dochodził do ok. 80 st. przy obrotach 2500-3000. Stwierdziłem też, że komp. pokazuje temp. oleju w przedziale 48-64 st. (jedynie przy jeździe z obrotami 2500-3000 temp. doszła do 78 st.). To wszystko stwierdziłem podczas jazdy w dzień, na dziennych światłach. Gdy zaczęło się ściemniać, włączyłem światła mijania - wtedy okazało się, że żarzy się kontrolka lewego kierunkowskazu i kontrolka "stop" ręcznego hamulca. Obie kontrolki żarzyły się raz słabiej, a raz mocniej - hamulec był zwolniony, a żadna z żarówek kierunkowskazów nie świeciła się. Pogrzebałem trochę w czeluściach Netu i znalazłem wskazówkę, że przyczyną żarzących się kontrolek może być przetarta wiązka instalacyjna w komorze silnika, lub/i problem z bordnetzem (sterownikiem). Wiem, że na forum są prawdziwi specjaliści od elektryki/elektroniki samochodowej, więc bardzo proszę o próbę diagnozy - od stwierdzenia tych anomalii przejechałem w trasie ponad 700 km (droga powrotna do domu) i teraz obawiam się znowu ruszać autko... Z góry dziękuję za pomoc.
    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
    MOJA FURKA

    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10972
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    żarzące się diody i inne obajwy licznikowe to piredoły z zimnymi lutami, lub brakiem masy gdzieś
    mnie interesuje spadek temp powietrza z nawiewu bo to jest objaw czegoś z silnikiem
    podłącz kompa
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • robreg
      L&K
      • 2010
      • 1195
      • Octavia I (1U2)
      • AXP 1.4 MPI 75 KM

      #3
      albo tego, albo Climatronicowi opie......lo zasilanie i pierwsze co zrobil, to stwierdzil, ze za goraco w kabinie (w wyniku np blednego zasilania termistorow w kanalach wentylacji) wiec wlaczamy chlodek. Nie ma cudów, silnik nie stygnie i nie nagrzewa się z powrotem w przeciągu minut :-)

      Miarodajnym sprawdzianem temperatury silnika w takiej sytuacji byłoby pomacanie węży prowadzących do chłodnicy

      Poza tym Krzynol dobrze prawi - bez pełnego skanowania błedów sterowników elektroniki pokładowej nie ma co dalej myśleć.
      Pozdrawiam, Robreg.
      ----
      furmanka.blogspot.com fan ;-)

      Komentarz

      Pracuję...