Koledzy kto mi powie co się dzieje, założyłem światła do jazdy dziennej z automatem. Po przekręceniu kluczyka świecą same ledy, po przełączeniu na światła mijania, ledy gasną. Po uruchomieniu silnika dzieje się cyrk. Ledy świecą same (mijania wyłączone), włączę światła mijania, to ledy przygasają, a nie się wyłączają. Dodam że dokupiłem przekaźnik bo podpowiedziano mi że owszem automat automatem, ale nie w każdym aucie on zadziała, więc dzisiaj montowałem przekaźnik i jest tak jak wyżej napisałem. Czy ma ktoś pomysł?
Światła do jazdy dziennej choinka
Zwiń
X
-
Kupiłem:
Model: 350TL z funkcją kierunkowskazu
Długość: 160mm
Wysokość: 22mm
Głębokość: 37mm
Ilość LED: 2x16 SMD Super Bright LED
Napięcie: 12V
Homologacja: E4 RL00 wybita na kloszu
Kolor: Xenon White 6500-7000K
Zestaw posiada WBUDOWANY automat/kontroler zapewniający automatyczne włączanie i wyłączanie świateł!!!
Funkcja kierunkowskazu działa również przy wyłączonych światłach do jazdy dziennej!!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez roberta Zobacz wpisopisz co więcej jak połączyłeś to może do czegoś dojdziemy
Komentarz
-
-
Tak podłączyłem światła LED przy użyciu przekaźnika:
- biały przewód z LED podłączyłem do przewodu od świateł pozycyjnych i do pinu 86 z przekaźnika
- między pinem 30 i 87 zrobiłem mostek (połączyłem je przewodem)
- pin 87 podłączyłem do "+" po stacyjce a wziąłem go ze skrzynki bezpieczników znajdującej się obok akumulatora.
- do pinu 30 podłączyłem "+" z LED (przewód czerwony)
- do pinu 85 podłączyłem "-" z akumulatora i z LED (przewód czarny)
Przekaźnik jaki zastosowałem i jaki mi doradzono w sklepie motoryzacyjnym posiada 4 piny 30, 85, 86 i 87. Jeśli chodzi o oznaczenie przewodów świateł LED to wygląda tak że są 4 przewody: czerwony (+), czarny (-), biały (+) i żółty (+). Żółty odpowiada za kierunkowskaz i ten na razie nie jest podłączony z tego powodu że nie wymyśliłem gdzie go podpiąć
Komentarz
-
-
Dodam że po zrobieniu mostka między pinem 30 i 87 światła zaczęły świecić mniej więcej tak jak powinny ale tylko po przekręceniu zapłonu, po odpaleniu silnika działo się tak jak już opisałem. Gdy tego mostka nie zrobiłem światła albo w ogóle nie świeciły albo włączały się razem ze światłami pozycyjnymi i mijania.
Komentarz
-
-
Podaj co to za moduł, bo większość sterowników do led nie potrzebuje przekaźnika.
1. Jeśli chcesz aby faktycznie odcinało zasilanie po wyłączeniu stacyjki to podłączasz styki przekaźnika między + z akumulatora i + do Led, a sterowanie dajesz z + stacyjki i z drugiej strony do masy, a biały podłączasz pod pozycje.
2. Inna opcja to zastosowanie przekaźnika o odwrotnym działaniu, czyli rozłączającego, lub 5 nóżkami. Wtedy na zwarte styki przekaźnika dajesz + po stacyjce i z drugiej strony do + Led, a sterowanie czyli cewka przekaźnika z jednej strony dajesz z pozycji, drugi pin do masy. Tutaj wyłączasz całe zasilanie LEDów nie będą działać jako kierunki po włączeniu pozycji.
Oczywiście masa w obu przypadkach do masy.
A kabelek do kierunków po prostu podłączasz pod kierunek.
Podłącz bez kombinacji z przekaźnikiem: Czerwony + do akumulatora (powinien być przez bezpiecznik), czarny masa, biały pod pozycje, żółty pod kierunkowskaz. Jeśli sterownik po włączeniu pozycji tylko obniża jasność świecenia a nie chcesz ta to zostaje ci opcja 2.
Komentarz
-
-
nie jestem pewien co to za przekaźnik, jak sprawdzę to napiszę a powiedz mi co masz na myśli pisząc żeby " czerwony + do akumulatora"? bezpośrednio do akumulatora podłączyć? A wtedy Ledy nie będą ciągle świecić?
Powiedz mi jeszcze jedną rzecz, Ledy po przełączeniu na światła pozycyjne lub/i mijania przygasają, czyli robi się dodatkowe światło pozycyjne, czy za to Policja będzie miała powód do czepiania się? Z tego co wiem to Ledy powinny się całkowicie wyłączyć.
Komentarz
-
-
Przy moim podłączeniu z przekaźnikiem w wersji 1 nie będą bo przekaźnik będzie sterowny sygnałem po stacyjce, jeśli nie będzie + ze stacyjki to przekaźnik się rozłączy i odetnie zasilanie ledów.
Niektóre ze sterowników do ledów podłącza się bezpośrednio do akumulatora, wewnętrzny układ włącza ledy dopiero po uruchomieniu silnika i wzroście napięcia powyżej 13,5V (oznaczającego ładowanie), dodatkowo wyłączają się z około 30s opóźnieniem jako oświetlenie drogi do domu, tutaj chyba tego nie ma dlatego bez przekaźnika należy podłączyć je po stacyjce.
Nie słyszałem żeby się czepiali, do tego sporo nowych samochodów tak ma.
Komentarz
-
-
Ok. Będę próbować. A jeśli chodzi o funkcje doświetlenia drogi do domu to moje Ledy ją mają Jak uda mi się to ogarnąć to napisze. A jeszcze odnośnie kierunkowskazów..już próbowałem je podłączyć, chyba też udało mi się znaleźć odpowiedni przewód w wiązce..i no wyszło tak że kierunki zaczęły świecić tylko światłem ciągłym a nie przerywanym. Dałem sobie na luz i narazie odpuściłem funkcje kierunków, za jakiś czas znów zacznę poszukiwania odpowiedniego przewodu w wiązce
Komentarz
-
-
To jeśli ledy mają funkcję doświetlania drogi to trzeba je podłączyć bezpośrednio do akumulatora aby tak działały, czarny masa, biały pod pozycję, żółte kierunki, oczywiście kierunki w ledach muszą być rozdzielone czyli lewy do lewego, a prawy do prawego więc trzeba znaleźć 2 przewody do kierunków. (ja bym się podłączyć pod wiązkę przy lampach)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KiG Zobacz wpisTak podłączyłem światła LED przy użyciu przekaźnika:
- biały przewód z LED podłączyłem do przewodu od świateł pozycyjnych i do pinu 86 z przekaźnika
- między pinem 30 i 87 zrobiłem mostek (połączyłem je przewodem)
- pin 87 podłączyłem do "+" po stacyjce a wziąłem go ze skrzynki bezpieczników znajdującej się obok akumulatora.
- do pinu 30 podłączyłem "+" z LED (przewód czerwony)
- do pinu 85 podłączyłem "-" z akumulatora i z LED (przewód czarny)
Przekaźnik jaki zastosowałem i jaki mi doradzono w sklepie motoryzacyjnym posiada 4 piny 30, 85, 86 i 87. Jeśli chodzi o oznaczenie przewodów świateł LED to wygląda tak że są 4 przewody: czerwony (+), czarny (-), biały (+) i żółty (+). Żółty odpowiada za kierunkowskaz i ten na razie nie jest podłączony z tego powodu że nie wymyśliłem gdzie go podpiąć
moja propozycja to połącz je w następujący sposób
Biały przewód LED - szary/czarny przewód (0,5) T10c złącze, 10-stykowe, w reflektorze lewym pin 10 (pozycyjne)
Czarny przewód LED - brązowy przewód (1,5) T10c złącze, 10-stykowe, w reflektorze lewym pin 7 (masa)
Żółty przewód LED - czarny/biały przewód (0,5) T10c złącze, 10-stykowe, w reflektorze lewym pin 9 (kierunkowskaz lewy)
Czerwony przewód LED - do plusa akumulatora
druga strona
Biały przewód LED - szary/czarny przewód (0,5) T10d złącze, 10-stykowe, w reflektorze prawym pin 10 (pozycyjne)
Czarny przewód LED - brązowy przewód (1,5) T10d złącze, 10-stykowe, w reflektorze lewym pin 7 (masa)
Żółty przewód LED - czarny/zielony przewód (0,5) T10d złącze, 10-stykowe, w reflektorze lewym pin 9 (kierunkowskaz prawy)
Czerwony przewód LED - do plusa akumulatora
dotyczy to lam w Octavii 2 przed LF po FL może jest tak samo ale lepiej sprawdź ze schematem
Ostatnio edytowany przez roberta; 1013.
Komentarz
-
Komentarz