błędy, potrzebna pomoc.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zmk
    Classic
    • 2015
    • 5

    błędy, potrzebna pomoc.

    Witajcie,

    potrzebuje pomocy w znalezieniu usterki w Octavii 2, 2006 r, 1.9 TDI, 105KM BXE 4x4.
    A mianowicie od zakupu pojazdu pojawia mi się błąd. Szczególnie gdy pada deszcz !
    Zapala mi się ABS, ESP i na desce rozdzielczej pojawią się znaczek oleju na czerwono. Wystarczy, że zjadę na pobocze, zgaszę zapłon i zapale po 1 minucie. Wszystko znika.
    Posiadam program Delphi, i pokazuję on błędy :

    09322 - Czujnik obrotów silnika
    01314 - Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika.

    Czujnik został wymieniony na oryginał, oraz modu. Stary moduł był przepalony, jakby wpadł pod prysznic i ktoś go podłączył. A co do czujnika nie miałem pewności więc postanowiłem go wymienić. Ale problem znów się pojawia, tylko gdy pada deszcz. Sprawdziłem szynę CAN czy nie ma gdzieś przetarć które mógłby powodować zwarcie po połączeniu z wodą ale wydaję się dobra. Dodam, że auto było chipowane przez starego właściciela zapewne u jakiegoś kolegi. Gdy pojechałem do V-techu powiedzieli mi, że był tam jakiś bardzo słaby chip którego wcześniej nie znali. (aktualnie nie ma chipa). Tuż przed wyskoczeniem błędu auto szarpię, jakby miał chwilową przerwę w paliwie., dosłownie na 1 sec.
    Bezpieczniki wszystkie sprawne. : )

    Pomoże ktoś ? Od roku czasu szukam winowajcy...
  • Zmk
    Classic
    • 2015
    • 5

    #2
    ktoś ma jakiś pomysł???

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      wymieniony sterownik silnika rozumiem? jeśli był mokry/zalany to wtyczki też prawdopodobnie są zaśniedziałe
      czytałeś to: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01314
      moim zdaniem wiązki do sprawdzenia, nie będzie to paliwo
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • Zmk
        Classic
        • 2015
        • 5

        #4
        Tak, dokladnie sterownik
        Wtyczki zostaly sprawdzone i przeczyszczone przed montazem nowego. Wiec to raczej nie one.
        jezeli dobrze zrozumialem bede musial rozmontowac cala szyne CAN i posprawdzac kable..
        Ma ktos moze jakis dobry poradnik jak sie za to wziac?
        zapewne bedzie potrzebny kanal/podnosnik?

        ktos odradza rozmontowywanie tego w "domowych" warunkach? Tzn. Na dworze bez podnosnika i profesjonalnych narzedzi. Bo takie tylko posiadam.

        ps. Bardzo bym prosil o w miare szybka odpowiedz poniewaz dzis juz bylo czuc niezla spalenizne jak probowalem dojechac do pracy
        Ostatnio edytowany przez Zmk; 40225.

        Komentarz

        • Zmk
          Classic
          • 2015
          • 5

          #5
          Dziś pojawiły się nowę błędy :]

          00834 - sygnał do aktywacji tylnej szyby ogrzewanej
          00924 - przekaznik wycieraczki reflektora
          01800 - włącznik świateł
          00059 - zacisk 30 dla oświetlenia wnętrza pojazdu

          Może to by nas doprowadziło do prawidłowego miejsca zwarcia?

          Komentarz


          • #6
            MOże ktoś usunac moje konto z tego popieproznego forum?

            Komentarz

            • Ciekavy
              RS
              • 2015
              • 4303
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BGU 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Możesz przestać żałośnie skomleć i napisać do odpowiednich osób?
              Miałeś już podane co zrobić
              Mój szatan

              Paweł

              Komentarz

              • Zmk
                Classic
                • 2015
                • 5

                #8
                Dziś wyciągnąłem akumulator, położyłem obok auta i połączyłem kablami, żeby odpalić. Filtr powietrza z całym oporządzeniem przesunąłem, żeby mieć większy dostęp do kabli.
                Przy odpalonym aucie zacząłem ruszać kable od szyny CAN i dalej nic... Wtyczki posprawdzane.

                Jakies propozycję? Czy dalej temat będzie omijany?

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10960
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Co rozumiesz pod pojęciem kable od szyny CAN? nie ma takiej specjalnej wiązki od magistrali CAN. Szczególnie do poruszania...
                  Jakby coś się działo na/z magistralą CAN byłyby zupełnie inne błędy.
                  Żeby korespondencyjnie Ci pomóc potrzebujemy błędy z VCDS'a z opisami, a nie numerki z Delphi scana.
                  Bo te błędy co podałeś to są z dupy, nic co by do kupy wziąć i coś konkretnego powiedzieć.
                  Znajdź kogoś w okolicy z VCDS'em, podpnijcie i wrzuć tu pełnego autoscana.

                  Może zacznij na razie od wyjęcia wszystkiego w skrzynce elektrycznej pod maską (ebox)
                  Sprawdź stan bezpieczników, styków w skrzynce, do tego punkty masy na podłużnicach przednich do oblookania.
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  Pracuję...