Postanowiłem przerobić sobie gniazdo zapalniczki, żeby napięcie w nim było tylko przy włączonym zapłonie, bo tak miałem w poprzednich samochodach i mi to bardziej odpowiada. Zrobiłem to przez przełożenie pinu od kabla idącego do zapalniczki w skrzynce bezpieczników przy kierowcy. Przełożyłem pin z gniazda nr 24 (które jest standardowo przeznaczone pod zapalniczkę i zawsze tam jest prąd) do gniazda nr 30, które według instrukcji obsługi jest przeznaczone pod sterownik automatycznej skrzyni biegów której ja nie mam. W gnieździe nr 30 prąd jest dopiero po przekręceniu kluczyka więc efekt końcowy osiągnięty. Napięcie w gnieździe zapalniczki mam tylko w czasie gdy włączony jest zapłon, ale chciałem się dowiedzieć, co jest źródłem prądu w gnieździe nr 30 – jakiś przekaźnik / pod jaki max. prąd? Chciałbym wiedzieć z ciekawości, czy nic mi się nie spali / nie będzie komplikacji. Odbiorniki które będę podłączał do gniazda zapalniczki będą pobierały mały prąd i użyłem tam bezpiecznika 20A (zalecanego w instrukcji dla gniazda 30 - sterownik autom. skrzyni biegów).
Gniazdo bezpiecznika nr 30 w kabinie
Zwiń
X
Komentarz