kontrolka świec żarowych - żółta spirala mruga bez trybu awaryjnego ani check'a

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ffolkes
    Classic
    • 2017
    • 31
    • Octavia II (1Z3)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    kontrolka świec żarowych - żółta spirala mruga bez trybu awaryjnego ani check'a

    Witam,
    wiem że temat z kontrolką świec jest oklepany, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na objawy, które dopadły moją Czeszkę.
    Od pewnego czasu, podczas jazdy na trasie włącza się kontrolka świec żarowych i mruga. Poza tym z autem nic się nie dzieje - jedzie dalej normalnie. Żadnego checka, ani trybu awaryjnego, tylko ta kontrolka mruga. Po ponownym odpaleniu jest cisza, aż dochodzi do momentu, kiedy znów się włącza. Nie jest to częste.
    Dość długo nie mogłem zdiagnozować okoliczności w jakich kontrolka się włącza, ale w końcu się udało. Kontrolka włącza się w momencie zakończenia hamowania silnikiem, tzn. wtedy kiedy wciskam pedał gazu np. po zakończeniu zjazdu z góry. W tym momencie zaczyna mrugać, a auto jedzie dalej jak gdyby nic. Może pojawia się lekkie momentalne zdławienie kiedy wciskam gaz, ale nie jestem pewien czy to coś odmiennego, czy normalne zachowanie silnika w takiej sytuacji.
    Podpowiedzcie proszę co może być przyczyną włączania się tej kontrolki?
  • koleś
    RS
    • 2009
    • 2840
    • Fabia combi (6Y5)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Gdzie mieszkasz?
    Możesz podpiąć auto pod komputer?

    U kumpla w Fabii podobny był problem i błąd był związany z EGR.

    Sprawdź u siebie błędy w silniku.

    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

    Komentarz

    • ffolkes
      Classic
      • 2017
      • 31
      • Octavia II (1Z3)
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Problem w tym, że gdy auto podpiąłem pod kompa, to nie wykazało błędów. Dodam, że auto jest bez dpfa.

      Komentarz

      • ruwado
        RS
        • 2009
        • 14888
        • Octavia IV (NX3)

        #4
        A masz światła stopu? Nie wien czy dobrze pamiętam, ale kontrolka świec zarowych może informować o padniętym włączniku swiatel stopu. Jeśli coś pokręcilem to sorki.
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz

        • ffolkes
          Classic
          • 2017
          • 31
          • Octavia II (1Z3)
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Światła stopu są Ok. Problem pojawia się po hamowaniu silnikiem.

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2009
            • 10918
            • Fiat

            #6
            jakim programem sprawdzałeś? może podpiąc kompa w momencie występowania "usterki"

            Komentarz

            • ffolkes
              Classic
              • 2017
              • 31
              • Octavia II (1Z3)
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Mam jedynie skaner VAG 506M i tym sczytuję błędy (foto poniżej). Oprogramowanie jakie mam na kompie działało gdy miałem Octavię z 2007. Z modelem z 2011 już się nie łączy. Pozostał mi jedynie ten skaner.

              Komentarz

              • koleś
                RS
                • 2009
                • 2840
                • Fabia combi (6Y5)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Fotki nie widzę. Przydało by się VCDSa podpiąć no bo to co masz może błędu nie widzieć.

                Możesz przyjechać do mnie.
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz

                • ffolkes
                  Classic
                  • 2017
                  • 31
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  Błąd się ujawnił: P0402 Egr air flow: too high is detected - signal implausible. Nie ma przy tym check'a ani trybu awaryjnego.
                  Tłumacząc z wolna: zbyt wysoki przepływ powietrza.
                  Co to oznacza?
                  Jakie podjąć działania? Czy egr do wymiany, czy tylko do czyszczenia? A może to normalne, gdy nie ma dpf'u?
                  Proszę o radę.

                  Komentarz

                  • Jericho
                    Drive
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 75
                    • Rapid Spaceback (NH1)

                    #10
                    Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                    Błąd się ujawnił: P0402 Egr air flow: too high is detected - signal implausible. Nie ma przy tym check'a ani trybu awaryjnego.
                    Tłumacząc z wolna: zbyt wysoki przepływ powietrza.
                    Co to oznacza?
                    Jakie podjąć działania? Czy egr do wymiany, czy tylko do czyszczenia? A może to normalne, gdy nie ma dpf'u?
                    Proszę o radę.
                    Usunąłeś usterkę?

                    W moim rapidzie kontrolka swiec tez juz pare razy mignela po zadzialaniu star/stopu, tzn. na postoju na swiatlach silnik sie wylaczyl i gdy puscilem hamulec zamiast odpalenia silnika zaczela mrugac kontrolka swiec i pojawil sie napis "uruchom samochód recznie". Po odpaleniu kontrolka zgasla i auto dzialalo ok. Nie wiem co to bylo. Serwis bledow nie sprawdzil przy zglaszaniu innych usterek. Silnik 1.4tid cusb dsg.
                    Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

                    Komentarz

                    Pracuję...