Dobór akumulatora Octavia II 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukasz921
    Classic
    • 2014
    • 37

    Dobór akumulatora Octavia II 1.9 TDI

    Witam,
    Mam na wykonczeniu akumulator oryginalny 9-letni 61Ah 540A i taką mam rozkminę otóż wszystkie katalogi podają że akumulator do mojego samochodu ma długość 275 mm natomiast oryginal miał okolo 240 mm co prawda wiekszy też się zmieści. Pozostałe wymiary szerokośc i wysokość się zgadzają. Poza tym katalogi podają że akumulator musi mieć 74Ah lub 77Ah. Z czego wynika taka róznica ? Skoro oryginalny akumulator wytrzymal 9 lat to może wystarczy 70Ah albo mniej ? Nie chce tez kupować z parametrami na "zapas"

  • Nedar
    Ambiente
    • 2009
    • 209
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    Oryginalnie montowane akumulatory muszą spełniać wyższe parametry jakościowe niż akumulatory dostępne ogólnie w sprzedaży. Z tego powodu oryginalny akumulator działał u Ciebie aż 9 lat. U mnie zamontowany był również akumulator Varta o pojemności 61Ah. Przeżył 7 lat.
    Powodem długotrwałości tych baterii jest zastosowanie grubszych płyt ołowiowych, które ulegają wolniejszej degradacji w wyniku zużycia. Żaden producent nei może pozwolić sobie na wpadkę jakościową przy odbiorcy kupującego w dziesiątkach tysięcy sztuk. Stosowane są tu lepsze komponenty niż przy akumulatorach na rynek detaliczny.

    Dlaczego powinieneś włożyć większy akumulator - auto ma już przejechane trochę kilometrów. W owym czasie w pewnym stopniu doszło do zużycia rozrusznika (ok 10-20%, może więcej w zależności od przebiegu). Wyrobione tulejki to zwiększone zapotrzebowanie na prąd rozruchowy. W zimie gdy spada sprawność akumulatora (nawet do 50%) może tego prądu zabraknąć. Wówczas auto nie zapali. Większy akumulator posiada większy prąd rozruchowy, co może umożliwić rozruch silnika w minusowej temperaturze.
    Można co prawda kupić mniejszy akumulator 61Ah o dużym prądzie rozruchowym, ale nie ma nic za darmo. Aby uzyskać większy prąd z akumulatora należy zastosować więcej płytek ołowiowych przypadających na jedną celę. Aby zmieścić to w określonej wielkości obudowy, płyty te muszą być cieńsze niż standardowe. To z kolei wpływa na ich żywotność - im cieńsza płyta, tym mniej cykli ładowanie/rozładowanie przeżyje akumulator.
    W związku z powyższym poleciłbym Tobie zakup akumulatora o pojemności 72-74Ah o średnim prądzie rozruchowym. Powinien on posłużyć dłużej niż wyżyłowany mniejszy akumulator.
    Również nie byłbym skłonny do zakupu dwa razy droższego akumulatora z górnej półki. W dobie wszechobecnej "optymalizacji" produktów nie ma pewności, że produkt 2x droższy podziała 2x dłużej. Zazwyczaj oba rodzaje akumulatora pożyją max. 3-4 lat, z przewagą 15-20% dla akumulatora droższego.

    Na koniec poruszę jeszcze kwestię gwarancji na akumulator - jest to czysta fikcja i ciężko dochodzić roszczenia reklamacyjnego z powodu "padnięcia" akumulatora przed upływem 12/24 miesięcznej gwarancji. Spotkałem się z następującymi powodami odrzucenia reklamacji na niedziałający akumulator:
    1. czy montował go elektryk samochodowy z dyplomem? Nie - odrzucono roszczenie. Tak - proszę podać w jakim warsztacie, jaki ma dyplom, itd.... - do zmęczenia klienta
    2. Czy układ ładowania jest i był w 100% sprawny w czasie użytkowani akumulatora? Tak - jak Pan to kontrolował, czy ma Pan rachunki lub adnotacje w książce serwisowej? Czy ma Pan wydruk z komputera serwisowego potwierdzające wyniki pomiaru napięcia ładowania, itd .... - do zmęczenia klienta
    3. Czy doładowywał Pan akumulator aby nie dopuścić do zasiarczenia płyt w wyniku jazdy miejskiej (dużo uruchomień silnika na krótkich przebiegach)
    4. Czy kontrolował Pan poziom elektrolitu w akumulatorze podczas jego eksploatacji?
    - Nie, ponieważ napisaliście że jest bezobsługowy - korki są pod nalepką i powinien go sprawdzać wykwalifikowany elektryk samochodowy najlepiej z autoryzacją producenta akumulatorów
    - Tak - to mogło coś wpaść do celi i wystąpiło zwarcie w celi, powodujące uszkodzenie akumulatora.
    Można tutaj jeszcze pisać kilka stron na ten temat.

    Reasumując - polecam zakup akumulatora o większej pojemności niż był zamontowany fabrycznie, jakiegoś sprawdzonego producenta z linii budżetowej. Daje to szansę na bezawaryjną pracę przez ok 3-4 lata, bez nadwyrężania portfela.

    Kończę, bo trochę się rozpisałem.

    Komentarz

    • lukasz921
      Classic
      • 2014
      • 37

      #3
      Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • wesol
        Rider
        • 2008
        • 689

        #4
        Jesli sie zmiesci to mozna dac nawet jeszcze wiekszy aku. Okta to chyba to samo pod maska co golf5 wiec chyba 74Ah to max co wejdzie ale gdyby sie dalo to i 100Ah bylby tu mile widziany. W dieslach aku sa za male montowane. O ile benzynowce maja rozruszniki okolo 1200 wat tak diesle maja okolo 2000 wat plus to ze taki rozrusznik musi kreci w dieslu dosc energicznie bo wal musi sie obracac z predkoscia okolo 270 obr/min. A jeszcze swiece zarowe w zimie tez sporo pradu ciagna.
        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

        Komentarz

        • grove82
          Classic
          • 2013
          • 25
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          W moim 1,9TDI oryginalnie był 74Ah teraz mam Autoparta Galaxy Gold 84Ah z mierzona pojemnością 92Ah, nie narzekam...
          Ostatnio edytowany przez grove82; 32167.

          Komentarz

          • matow
            Classic
            • 2022
            • 3

            #6
            witam szukam do mojej 1.9 aku dowiedziałem się że ma być 74ah

            znalazlem cos takiego = 80ah ale wymiary jak 74 bedzie to okej ?
            Akumulator Zap Silver Premium 80Ah 760A EN to akumulator dla użytkowników ceniących sobie niezawodność i wysokie prądy rozruchu.

            Komentarz

            Pracuję...