rozładowujący się akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bh1980
    Classic
    • 2017
    • 3

    rozładowujący się akumulator

    Witam,
    od kilku tygodni zmagam się z problem samoczynnie rozładowującego się akumulatora. Po nocy pod domem, rano albo jest kompletne 0 albo przy odrobinie szczęścia komunikat o słabej baterii. To samo w dzień jak odpale rano to mam problem z powrotem z pracy do domu. Wymieniłem akumulator i zregenerowałem alternator. Dwa tygodnie było ok i problem powrócił. Od wczoraj znowu stoi w serwisie Skody ale wg ich pomiarów wszystko jest ok... Skoda Octavia RS z 2010 roku w benzynie. Wszystko jest fabryczne jedyna rzecz jaka jest zamontowana dodatkowo to czujniki parkowania ale nigdy nie miałem z nimi problemów.
  • kowaltom99
    Rider
    • 2009
    • 743
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Trzeba pomierzyć prąd spoczynkowy.

    Komentarz

    • Bambek1
      Elegance
      • 2015
      • 963
      • Octavia I (1U2)
      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Zamieszczone przez kowaltom99 Zobacz wpis
      Trzeba pomierzyć prąd spoczynkowy.
      W pierwszej kolejności. A następnie metodą garażową wyjmowania wszystkich bezpieczników z równoległą obserwacją co się dzieje na amperomierzu. Przy radiu nic nie było majstrowane, nie było wymieniane?
      Na pierwszy ogień bym sprawdził radio i elementy grzejne, lusterka, szyba, światło w bagażniku.

      Ja kiedyś po zmianie z kenwooda na alpine doświadczyłem też rozładowywania aku. Trzeba było plusy pozmieniać we wtyczce od radia, już nie pamiętam w szczegółach który jak. Ale alpine zwyczajnie żarł prąd w spoczynku około 0.15A pobierał cały czas.
      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz

      • Ciekavy
        RS
        • 2015
        • 4303
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Lampka w schowku nie świeci cały czas?
        Mój szatan

        Paweł

        Komentarz

        • georgg
          RS
          • 2013
          • 17103
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpis
          Lampka w schowku nie świeci cały czas?
          Ale przecież bordnetz odcina całkowicie prąd po jakimś czasie.
          SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
          ​​​
          Grzegorz

          Moja Ambitna Czarnula

          Komentarz

          • Bh1980
            Classic
            • 2017
            • 3

            #6
            Bezpieczniki były sprawdzane i pobór prądu jest dalej na poziomie 4 amperów i co gorsza dalej nie wiedzą co tyle pobiera. Tak jak pisałem wszystko jest fabryczne, żadnego radia itp nie zmieniałem. Dziwne jest też że niektóre pomiary pokazują zużycie a niektóre nie....dziś w Skodzie jak mierzyli niby wszystko było ok a wczoraj mi się rozładował prawie do 0. Został w serwisie na noc zobaczymy co będzie jutro....

            Komentarz

            • kowaltom99
              Rider
              • 2009
              • 743
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Pobór 4 A to sporo. Bezpieczniki sprawdzone jak - tzn - tylko czy nie są przepalone?
              Gdzieś na forum jest wrzucona instrukcja serwisowa VW jak sprawdzić prąd płynący w układzie na podstawie tylko pomiaru spadku napięcia na poszczególnych bezpiecznikach bez ich wyjmowania.
              Jak znajdę na dysku to wrzucę ponownie.

              Tu link do instrukcji
              https://www.motor-talk.de/forum/akti...hmentId=721311
              I nie trzeba wyciągać bezpieczników
              Ostatnio edytowany przez kowaltom99; 6234.

              Komentarz

              • Przemek_i
                RS
                • 2012
                • 3237
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Kolego miałem coś podobnego w Corsie B.
                Aku był naładowany, rozrusznik kręcił ale potem ledwo zipał. Wyczytałem gdzieś na necie żeby sprawdzić prąd zwykłym miernikiem na naładowanym na 100% aku. Przy wskazaniu 12,6V przy zapalaniu prąd nie powinien spadać więcej niż 10% czyli max do ok 11V. Weź miernik, wsadź kogoś do auta i sprawdzaj jak kręci. U mnie przy paleniu okazało się że prąd spada do 8V i niżej a aku był rozładowywany przez rozrusznik a konkretnie jego cewkę. Po wymianie problem nie występował już nigdy.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                • grove82
                  Classic
                  • 2013
                  • 25
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Kowaltom99 pomiar prądu bezpośrednio na bezpieczniku bez wyciągania, niby jak??? Bzdura! Bezpiecznik jest zwarciem i spadek napięcia jest na nim tak mały że nie jesteś go w stanie zmierzyć a do tego prawie 0 rezystancja, podstaw do prawa ohma I=U/R i życzę powodzenia z wyliczeniem prądu. Ja wczoraj uporałem się z problemem rozładowywania Aku. Zaopatrzony się w amperomierz, zdejmujemy kleme z plusa podłączamy do niej kabel z amperomierza, na drugi kabel zarabiamy wsowke męska i kolejno wyciągamy bezpieczniki i wpinamy wsowke po tej stronie gdzie nie dochodzi bezpośrednio 12V z Aku. U mnie winne było radio które brało 0,3A. Teraz po zamknięciu samochodu całkowity prąd pobierany po 5 minutach jest 0,023A. Przez pierwsze kilka minut pobór jest na poziomie 0,6A i stopniowo spada (moduły się stopniowo wyłączają) aż do 0,023A.

                  Komentarz

                  • roberta
                    Rider
                    • 2006
                    • 413
                    • Superb III (3V3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez grove82 Zobacz wpis
                    Kowaltom99 pomiar prądu bezpośrednio na bezpieczniku bez wyciągania, niby jak??? Bzdura! Bezpiecznik jest zwarciem i spadek napięcia jest na nim tak mały że nie jesteś go w stanie zmierzyć a do tego prawie 0 rezystancja, podstaw do prawa ohma I=U/R i życzę powodzenia z wyliczeniem prądu. Ja wczoraj uporałem się z problemem rozładowywania Aku. Zaopatrzony się w amperomierz, zdejmujemy kleme z plusa podłączamy do niej kabel z amperomierza, na drugi kabel zarabiamy wsowke męska i kolejno wyciągamy bezpieczniki i wpinamy wsowke po tej stronie gdzie nie dochodzi bezpośrednio 12V z Aku. U mnie winne było radio które brało 0,3A. Teraz po zamknięciu samochodu całkowity prąd pobierany po 5 minutach jest 0,023A. Przez pierwsze kilka minut pobór jest na poziomie 0,6A i stopniowo spada (moduły się stopniowo wyłączają) aż do 0,023A.
                    niestety ale nie masz racji bo spadek na bezpieczniku zawsze występuje bo nie ma idealnego przewodnika i bezpieczni na pewno ma jakąś tam oporność rzędu miliom dlatego im większy prąd jest pobierany tym większy jest spadek napięcia na bezpieczniku rzędu milivolt
                    pozdrawiam
                    roberta

                    Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda

                    http://chomikuj.pl/Roberta9

                    Komentarz

                    • kowaltom99
                      Rider
                      • 2009
                      • 743
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez grove82 Zobacz wpis
                      Kowaltom99 pomiar prądu bezpośrednio na bezpieczniku bez wyciągania, niby jak??? Bzdura! Bezpiecznik jest zwarciem i spadek napięcia jest na nim tak mały że nie jesteś go w stanie zmierzyć a do tego prawie 0 rezystancja, podstaw do prawa ohma I=U/R i życzę powodzenia z wyliczeniem prądu. Ja wczoraj uporałem się z problemem rozładowywania Aku. Zaopatrzony się w amperomierz, zdejmujemy kleme z plusa podłączamy do niej kabel z amperomierza, na drugi kabel zarabiamy wsowke męska i kolejno wyciągamy bezpieczniki i wpinamy wsowke po tej stronie gdzie nie dochodzi bezpośrednio 12V z Aku. U mnie winne było radio które brało 0,3A. Teraz po zamknięciu samochodu całkowity prąd pobierany po 5 minutach jest 0,023A. Przez pierwsze kilka minut pobór jest na poziomie 0,6A i stopniowo spada (moduły się stopniowo wyłączają) aż do 0,023A.
                      Bzdura?????????
                      A zadałeś sobie chociaż trochę trudu aby przeczytać instrukcję z linku który wkleiłem?
                      Wystarczy dobry miernik (nie jakiś szajs z marketu) i spokojnie mierzy się spadek napięcia na bezpieczniku. W instrukcji, która podałem jest tabela przeliczeniowa dla poszczególnych wartości bezpieczników.

                      Komentarz

                      • grove82
                        Classic
                        • 2013
                        • 25
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Dobry miernik, a jaki to jest? Dobry miernik to koszt min 500zl. Ciekawe jak poradzisz sobie gdy prąd 4A będzie suma kilku prądów o wartości np. 0,5A? Zgodnie z artykułem i zawarta w nim tabelka prąd do 0,5A powoduje na różnych bezpiecznikach spadek napięcia do 1mV... Życzę przyjemnych i miarodajnych pomiarów w ten sposób z dokładnością do 0,1mV biorąc pod uwagę klasę mierników i poziom błędów jakie powodują. Pozostanę przy mojej metodzie z zastosowaniem miernika za 25zl. Pozdrawiam.

                        Komentarz

                        • kowaltom99
                          Rider
                          • 2009
                          • 743
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Ta instrukcja pokazuje, jak łatwo i szybko zlokalizować obwód gdzie jest zbyt duży pobór prądu. Jak już namierzy się bezpiecznik, na którym jest znaczna anomalia w spadku napięcia, to już połowa sukcesu. Potem oczywiście należy sprawdzać dalej już dany obwód, aby znaleźć odbiornik, który konsumuje zbyt dużo.

                          Komentarz

                          • Bh1980
                            Classic
                            • 2017
                            • 3

                            #14
                            Kończąc wątek znaleźli przyczynę - dochodziło do jakiegoś zwarcia w ogrzewaniu fotela i stad pobór prądu. Wymienili element grzewczy plus sterownik. Razem z robocizna 1000 pln ale problemu już nie ma. Dziękuje za wszystkie porady. BH

                            Komentarz

                            Pracuję...