Cześć wszystkim
Szukałem w necie podobnych problemów jak moje ale zwykle występują one albo w silnikach z LPG albo starszych dieslach, nie udało mi się znaleźć takiego samego problemu w 1.6 TDI CR 105km.
Od czasu do czasu zdaża się że auto mi zgaśnie bez powodu. Niestety pojawia się to coraz częściej i zainteresowałem się tematem mocniej. Zazwyczaj auto gaśnie przy ruszaniu, ale zdarzyło mi się też przy zatrzymywaniu albo stojąc w korku na wciśniętym sprzęgle. Jeden raz zgasł mi jak leciałem na autostradzie 150km/h bez żadnych manewrów - to było bardzo niefajne. Zanim zgaśnie nie ma żadnych objawów, silnik pracuje równo. Po zgaśnięciu odpala od strzała i jedzie dalej, chociaż wczoraj zgasł, zapaliłem, zgasł znowu i dopiero po drugim odpaleniu pojechałem dalej.
Nie wiem czy to jest z tym związane ale czasem jak stoję w korku to obroty silnika są około 900, a w 90% przypadków oscylują w granicy 750. 900-1000 jest ok jak ledwo się toczę zaraz przed zatrzymaniem bez gazu, ale jak się zatrzymuję to w 90% przypadków spadają do 750, ale czasem są nieco wyższe - wspominane 900-1000.
Wczoraj kupiłem OBDeleven i skasowałem jakieś 3 błędy, nie wiem jakie bo używałem pierwszy raz i nie wiedziałem że się skasują jak coś tam dotknę :P Dzisiaj auto zgasło mi znowu i pojawił się błąd:
01 Elektronika silnika
Opis sytemu: 1,6l R4 CR td
Numer oprogramowania: 03L906023LP
Wersja oprogramowania: 8810
Numer sterownika: 03L906023JH
Wersja sterownika: H43
Numer seryjny:
Nazwa ODX: EV_ECM16TDI02103L906023LP
Wersja ODX: 003005
Długie kodowanie: 00114014030400080000
Kody błędów:
P001600 - Rząd 1, czujnik położenia wałka rozrządu / wału korbowego Nieprawidłowe przyporządkowanie
Sporadyczna
Mileage: 132642 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 778.75 /min
Unormowana wartość obciążenia: 29.4 %
Prędkość samochodu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 18 °C
Ciśnienie otoczenia: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.892 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628F40C0C2BF40D002B2F00002A077B
Szukając info w necie często trafiałem na pomysły o awarii EGR (tyle że zwykle na podstawie objawów a nie błędu). Komp nie pokazuje żadnego info o EGRrze.
Jakieś 2 miesiące temu byłem u mechanika i zapytałem co to może być, nie miał pomysłu ale podpiął auto do VCDSa i miał wtedy taki błąd:
1 Faulf Found:
6035 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [096] - Incorrect Correlation
Intermitten - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Mileage: 128699km
Dodam że auto jeździ ciągle na oryginalnym rozrządzie, więc raczej mechanik nie założył źle paska - a chyba sam nie przeskoczył.
Co mi jeszcze przychodzi do głowy to ze przy ruszaniu żeby płynnie wystartować daję więcej gazu niż bym chciał, bo jak ruszam przy niskich obrotach to lekko szarpie. Nie czuć wtedy żadnych wibracji w aucie, po prostu to słychać. Ale wydaje mi się że to jest początek końca ogólnie znanej i lubianej dwumasy.
Mieliście podobne objawy albo macie pomysły co tu się wyprawia?
Ps.
Sprzedałem miesiąc temu 22 letniego golfa iii 1.9 tdi. Dziad był stary, głośny, brzydki, telepał się cały od silnika jakby miał parkinsona na sterydach, ale zawsze odpalał od strzała i nigdy (od 2006 w rodzinie) nie zgasł bez powodu, wymieniałem w nim tylko eksploatacyjne żeczy, oleje klocki łożyska przeguby rozrządy itp. Myślałem że jak kupię 5 letnie auto z PL z historią ASO do końca to będzie podobnie :P Jak żyć
Edit:
Dopiero teraz widzę że w sumie i VCDS i OBDeleven pokazują P0016, tyle że VCDS ma jeszcze inne kody więc już zostawię tak jak jest.
Szukałem w necie podobnych problemów jak moje ale zwykle występują one albo w silnikach z LPG albo starszych dieslach, nie udało mi się znaleźć takiego samego problemu w 1.6 TDI CR 105km.
Od czasu do czasu zdaża się że auto mi zgaśnie bez powodu. Niestety pojawia się to coraz częściej i zainteresowałem się tematem mocniej. Zazwyczaj auto gaśnie przy ruszaniu, ale zdarzyło mi się też przy zatrzymywaniu albo stojąc w korku na wciśniętym sprzęgle. Jeden raz zgasł mi jak leciałem na autostradzie 150km/h bez żadnych manewrów - to było bardzo niefajne. Zanim zgaśnie nie ma żadnych objawów, silnik pracuje równo. Po zgaśnięciu odpala od strzała i jedzie dalej, chociaż wczoraj zgasł, zapaliłem, zgasł znowu i dopiero po drugim odpaleniu pojechałem dalej.
Nie wiem czy to jest z tym związane ale czasem jak stoję w korku to obroty silnika są około 900, a w 90% przypadków oscylują w granicy 750. 900-1000 jest ok jak ledwo się toczę zaraz przed zatrzymaniem bez gazu, ale jak się zatrzymuję to w 90% przypadków spadają do 750, ale czasem są nieco wyższe - wspominane 900-1000.
Wczoraj kupiłem OBDeleven i skasowałem jakieś 3 błędy, nie wiem jakie bo używałem pierwszy raz i nie wiedziałem że się skasują jak coś tam dotknę :P Dzisiaj auto zgasło mi znowu i pojawił się błąd:
01 Elektronika silnika
Opis sytemu: 1,6l R4 CR td
Numer oprogramowania: 03L906023LP
Wersja oprogramowania: 8810
Numer sterownika: 03L906023JH
Wersja sterownika: H43
Numer seryjny:
Nazwa ODX: EV_ECM16TDI02103L906023LP
Wersja ODX: 003005
Długie kodowanie: 00114014030400080000
Kody błędów:
P001600 - Rząd 1, czujnik położenia wałka rozrządu / wału korbowego Nieprawidłowe przyporządkowanie
Sporadyczna
Mileage: 132642 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 778.75 /min
Unormowana wartość obciążenia: 29.4 %
Prędkość samochodu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 18 °C
Ciśnienie otoczenia: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.892 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628F40C0C2BF40D002B2F00002A077B
Szukając info w necie często trafiałem na pomysły o awarii EGR (tyle że zwykle na podstawie objawów a nie błędu). Komp nie pokazuje żadnego info o EGRrze.
Jakieś 2 miesiące temu byłem u mechanika i zapytałem co to może być, nie miał pomysłu ale podpiął auto do VCDSa i miał wtedy taki błąd:
1 Faulf Found:
6035 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [096] - Incorrect Correlation
Intermitten - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Mileage: 128699km
Dodam że auto jeździ ciągle na oryginalnym rozrządzie, więc raczej mechanik nie założył źle paska - a chyba sam nie przeskoczył.
Co mi jeszcze przychodzi do głowy to ze przy ruszaniu żeby płynnie wystartować daję więcej gazu niż bym chciał, bo jak ruszam przy niskich obrotach to lekko szarpie. Nie czuć wtedy żadnych wibracji w aucie, po prostu to słychać. Ale wydaje mi się że to jest początek końca ogólnie znanej i lubianej dwumasy.
Mieliście podobne objawy albo macie pomysły co tu się wyprawia?
Ps.
Sprzedałem miesiąc temu 22 letniego golfa iii 1.9 tdi. Dziad był stary, głośny, brzydki, telepał się cały od silnika jakby miał parkinsona na sterydach, ale zawsze odpalał od strzała i nigdy (od 2006 w rodzinie) nie zgasł bez powodu, wymieniałem w nim tylko eksploatacyjne żeczy, oleje klocki łożyska przeguby rozrządy itp. Myślałem że jak kupię 5 letnie auto z PL z historią ASO do końca to będzie podobnie :P Jak żyć
Edit:
Dopiero teraz widzę że w sumie i VCDS i OBDeleven pokazują P0016, tyle że VCDS ma jeszcze inne kody więc już zostawię tak jak jest.
Komentarz