Mam problem w swoim Audi A3 8P 1.9TDI BKC z odpalaniem na ciepłym. Rano odpala na zimnym od strzała, a na ciepłym 4-5 kręceń rozrusznikiem. Tak jak opisane to jest w temacie użytkownika z golf forum.
"Tak jak kolega wyzej napisal problemem jest restrykcyjna mapa dawki rozruchowej w funkcji temp cieczy i obr.
Ale dobry aku i reanimacja rozrusznika pomaga na...rok...moze pol (z doswiadczenia)
Mykniecie w dawkach skutkuje na znacznie dluzej i nie wymaga wymiany jeszcze sprawnego akumulatora na drugi ciut sprawniejszy"
"Nie dziwię się, bo w VW Kulikowski w moim Mk5 walczyli z tym problemem i niestety sobie nie poradzili, dopiero zmiana map startowych w ECU u tunera rozwiązała problem definitywnie, z przypadkami którymi się spotkałem osobiście w MK5 a nawet MK4 zawsze problem znikał po zmianie map startowych"
Dostałem odpowiedź od uczciwego znanego tunera:
"Na 1000000000000% nie jest to restrykcyjna mapa dawki rozruchowej. Jest to ustawione po to aby silnik nie odpalił zalewając się detonacyjnie niszcząc układ korbowy a zwłaszcza panewki bez filmu olejowego a prawdziwą przyczyną są zbyt niskie obroty rozruchowe. Reanimacja to nie akumulator i rozrusznik ale przede wszystkim przewody do rozrusznika i masowy. Czy ktoś z tych mądrali zmieniał tą mapę w nowym pojeździe bo nie chce odpalać? Lub po roku pojawiał się problem? Pytanie retoryczne. Oczywiście że nie. Ale reasumując jeśli wiedząc to wszystko chce pan obciążać panewki korbowodowe bez oleju wysoką dawką to zapraszam u nas"
Co sądzicie o tym? Lepiej podjechać do firmy która się specjalizuje w regeneracji rozruszników?
"Tak jak kolega wyzej napisal problemem jest restrykcyjna mapa dawki rozruchowej w funkcji temp cieczy i obr.
Ale dobry aku i reanimacja rozrusznika pomaga na...rok...moze pol (z doswiadczenia)
Mykniecie w dawkach skutkuje na znacznie dluzej i nie wymaga wymiany jeszcze sprawnego akumulatora na drugi ciut sprawniejszy"
"Nie dziwię się, bo w VW Kulikowski w moim Mk5 walczyli z tym problemem i niestety sobie nie poradzili, dopiero zmiana map startowych w ECU u tunera rozwiązała problem definitywnie, z przypadkami którymi się spotkałem osobiście w MK5 a nawet MK4 zawsze problem znikał po zmianie map startowych"
Dostałem odpowiedź od uczciwego znanego tunera:
"Na 1000000000000% nie jest to restrykcyjna mapa dawki rozruchowej. Jest to ustawione po to aby silnik nie odpalił zalewając się detonacyjnie niszcząc układ korbowy a zwłaszcza panewki bez filmu olejowego a prawdziwą przyczyną są zbyt niskie obroty rozruchowe. Reanimacja to nie akumulator i rozrusznik ale przede wszystkim przewody do rozrusznika i masowy. Czy ktoś z tych mądrali zmieniał tą mapę w nowym pojeździe bo nie chce odpalać? Lub po roku pojawiał się problem? Pytanie retoryczne. Oczywiście że nie. Ale reasumując jeśli wiedząc to wszystko chce pan obciążać panewki korbowodowe bez oleju wysoką dawką to zapraszam u nas"
Co sądzicie o tym? Lepiej podjechać do firmy która się specjalizuje w regeneracji rozruszników?
Komentarz