Witajcie.
Problem jak w temacie.
Dodam, że temat klaksonu w moim aucie jest w ogóle złożony. Wygląda to tak, jak gdyby instalacja się popaliła, np. od przeciążenia? Nie wiem czy jest to w ogóle możliwe i nie wiem co wyczyniał poprzedni właściciel, ale po kolei....
W pierwszej kolejności klakson w ogóle nie trąbił, ale czasem słychać było włączający się przekaźnik, napięcie do syreny na plusie wówczas dochodziło. Wtedy do syreny podłączyłem osobną masę i się poprawiło - czasem dawał oznaki życia, ale tylko czasem.
Następnie wyjąłem AIRBAG z kierownicy i przeczyściłem styki dociskowe. Znów znaczna poprawa, bo teraz trąbi ale tylko, gdy kierownica znajduje się w pozycji kół prostych, bądź skręconych w lewo. Przy kierownicy skręconej w prawo - klakson nie trąbi, przekaźnika również nie słychać.
Przypuszczam, że problem tkwi w instalacji na wysokości kolumny kierownicy. Jeśli ktoś z was przerobił ten temat proszę o wskazówki. Kolumny jeszcze nie rozbierałem. Nie wiem czy jest tam taśma, którą można w prosty sposób wymienić czy może styki, które wystarczy oczyścić. Aha, podpowiedzcie proszę jaki klucz do śruby w kierownicy, żeby ją zdjąć. Nazwa i rozmiar.
Z góry dziękuję.
Problem jak w temacie.
Dodam, że temat klaksonu w moim aucie jest w ogóle złożony. Wygląda to tak, jak gdyby instalacja się popaliła, np. od przeciążenia? Nie wiem czy jest to w ogóle możliwe i nie wiem co wyczyniał poprzedni właściciel, ale po kolei....
W pierwszej kolejności klakson w ogóle nie trąbił, ale czasem słychać było włączający się przekaźnik, napięcie do syreny na plusie wówczas dochodziło. Wtedy do syreny podłączyłem osobną masę i się poprawiło - czasem dawał oznaki życia, ale tylko czasem.
Następnie wyjąłem AIRBAG z kierownicy i przeczyściłem styki dociskowe. Znów znaczna poprawa, bo teraz trąbi ale tylko, gdy kierownica znajduje się w pozycji kół prostych, bądź skręconych w lewo. Przy kierownicy skręconej w prawo - klakson nie trąbi, przekaźnika również nie słychać.
Przypuszczam, że problem tkwi w instalacji na wysokości kolumny kierownicy. Jeśli ktoś z was przerobił ten temat proszę o wskazówki. Kolumny jeszcze nie rozbierałem. Nie wiem czy jest tam taśma, którą można w prosty sposób wymienić czy może styki, które wystarczy oczyścić. Aha, podpowiedzcie proszę jaki klucz do śruby w kierownicy, żeby ją zdjąć. Nazwa i rozmiar.
Z góry dziękuję.
Komentarz