Mam założona od początku instalację lpg LR przebieg 84000 auto wyjechało z salonu już na gazie , kupiłem kabelek vcds i chciałbym ja od początku skalibrowac i tu chciałem się zapytać znających temat jak , krok po kroku usunąć korekty długie i krótkie ecu benzyny zeby zrobić je na nowo . Wiem że to się robi w blokach pomiarowych silnika ale nie chciał bym czegoś popieprzyć a szukałem na forum i nie do konca rozumiem. Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi.
Korekty paliwowe PB
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez chrisol Zobacz wpisSilnik nie pracuje, zapłon włączony. VCDS - silnik - adaptacje - z listy rozwijalnej wybieramy "reset lerned values" - save. Wychodzimy z vcds, wyłączamy zapłon.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chrisol Zobacz wpisTo jest reset wszystkich wyuczonych parametrów łącznie z adaptacją przepustnicy. Sterownik potrzebuje później 100 - 200 km do ustabilizowania nowych korekt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez *specu* Zobacz wpischciałbym ja od początku skalibrowac
CO jest z autem nie tak że chcesz kasować korekty i ustawiać wszystko od nowa??
Tez ma auto z fabrycznym gazem, korekty mam ok a Medów od tygodnia brak pod maską.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Kupiłem niedawno przewód Lpg oraz Vcds i postanowiłem zabrać się za instalacje po swojemu bo ustawienia które wgrywało ASO nadają się do d...y ale najpierw muszę doprowadzić ecu benzyny do porządku . Auto od nowości jeździ w większości na LPG i trochę się tu namieszało przy przebiegu 84000, zresetuje kompa zrobię trochę przebiegu na benzynie i zobaczę co tu jest grane.
Komentarz
-
-
W większości VAGów (czytaj sterowniki które mają korekty w grupie 032 i 033, w starszych też to działa,ale w najstarszych już chyba nie) do resetu korekt LTFT wystarczy usunać błedy, nawet jesli ich nie ma. W grupie 032 powinny sie pojawić wtedy zera. Żeby auto ustawiło się na Pb potrzeba w zlaeżnosci od tego jak jeździsz 30-50km na Pb. Generalnie taki sam efekt (resetu i ustawienia do benzyny) po przejechaniu więcej niż te 50km na Pb, powiedzmy z 80 powinno styknąć. Inna rzecz że do ustawienia LPG wcale nie są potrzebne te resety.
Korzystając z kasowania kodów nie będzie takich rzeczy jak ponowna adaptacja przepustnicy itp.
Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpisKolego korekt chyba nie da się usunąć, krótkie zmieniają się na bieżąco a długie to jakaś średnia.
Więcej info tutaj:
Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
-
-
O kurde... co do napiecia, nie kojarze takich rzeczy w serwisówkach, ale gdzieś mi się o uszy obiło sprawzdenie prądu dochodzacego do wtyczki... trzeba by poszukać.
Co do bloków w benzynce... nie da się tego sprawdzić. Są bloki które teoretycznie mogą na coś wskazywać ale to nawet 50% szans nie jest.
Komentarz
-
-
jest możliwość podejrzenia napięcia na wtryskach u mnie jest jak dobrze pamiętam 1cylinder 0,5200V , drugi 0,6000V, trzeci 0,4200V, czwarty 0,4200V wartości zmieniają się podczas pracy wtrysków ale jak widać nie są jednakowe, i nie wiem czy to jest dobrze. Auto miało parę dni temu reset kompa do stanu fabrycznego na czas obecny od resetu na benzynie średnie spalanie według wskazań na wyświetlaczu miasto 10.5-11 l/100km krótkie odcinki 4-5 kilometrów , cykl mieszany około 7-8 większość po mieście, korekty długie bez obciążenia 0 % na obciążeniu 0%, krótkie oscylują w granicy zera czyli tutaj jest idealnie według tego co było wcześniej, tylko te wtryski mnie zaciekawiły.
Komentarz
-
-
Te napięcia w grupie 026 nie wiele mówią, znaczy nie znam osoby która umie je interpretować. Interpretuje je ECU i w grupie 020 już można coś podejrzeć. Teoretycznie powinny być tam same 0 podczas jazdy. Sam VW w grupie 020 dopuszcza duże odchyłki bodajże nawet 12 (zależnie od silnika). Ale tak profilaktoczno-dbająco przyjmuje się że do 3 zazwyczaj można olać. Powyżej to najczęściej kiepski zapłon czy mieszanka. Wartości na cylindrach powinny być zbliżone. Jak jeden odstaje, no to coś z nim nie tak.
Komentarz
-
Komentarz