Falujące obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marcino93
    Classic
    • 2018
    • 7
    • Octavia II combi (1Z5)

    Falujące obroty

    Witam.
    Niedawno zakupiłem skodę octavię 2 z silnikiem 1.6 mpi 2006r.
    Problem polega na tym że po zagrzaniu w aucie zaczynaja falować obroty 1.5-0.5. A czasem nawet gaśnie. Raz odpali bez problemu a raz trzeba pokręcić dłuższa chwile. Komputer błędów nie pokazuje. Wyczyściłem przepustnice, następnie znajomy mechanik mi ją zaadoptował. Jakieś wskazówki gdzie szukać itd?
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Może być tak że łapie lewe powietrze przez stare już uszczelki kolektora ssącego.
    Można to plakiem sprawdzić.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • Marcino93
      Classic
      • 2018
      • 7
      • Octavia II combi (1Z5)

      #3
      Jeżeli były by to uszczelki to wydaje mi się ze obroty falowała tez na zimnym silniku a na zimnym jest Ok.

      Komentarz

      • Przemek_i
        RS
        • 2012
        • 3237
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Niekoniecznie, na rozgrzanym aucie wszystko pracuje inaczej, materiały sie rozszerzają. Sprawdź plakiem i jak się podniosą gwałtowniej tzn że jest nieszczelność.
        Może tez być przebicie na cewce lub przewodach.

        Ile masz kilometrów najechane??
        Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz

        • Marcino93
          Classic
          • 2018
          • 7
          • Octavia II combi (1Z5)

          #5
          Teoretycznie 216tyś.
          Na plaku obroty sie nie podnosiły. Zauważyłem że obroty normalnie trzymają się około 600, a gdy włączę nadmuch to podnoszą się do 900, tak powinno być?
          Teraz zdążyło mi się nagrzać auto i nie falowały obroty. Dopiero zaczęły falować gdy przejechałem się kawałek autem.

          Komentarz

          • Przemek_i
            RS
            • 2012
            • 3237
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Ten silnik nominalnie ma 640 - 650 na wolnych. Na 900 podnoszą się jak włączysz klimę.
            Kiedy wymieniałeś świece? (albo poprzedni właściciel)
            Sprawdzałeś czy ma jakieś błędy w komputerze??
            Masz lpg?
            Generalnie rzecz biorąc temat falujących błędów w tym silniku to temat rzeka i objawów jest masę.
            Po prostu trzeba będzie szukać i eliminować tematy po kolei. U mnie w O1 np falowanie było na lipnym gazie.
            W O2 jak się nagrzeje mam delikatne poszarpywanie ale to już obstawiam uszczelki kolektora.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz

            • Marcino93
              Classic
              • 2018
              • 7
              • Octavia II combi (1Z5)

              #7
              Świece jeszcze nie były ruszane.
              Jakieś 2 tygodnie temu był błąd "czujnik obrotów silnika" ale skasowałem i już nie powrócił.
              Jest LPG ale na benzynie jak i na LPG chodzi tak samo.
              U mnie jak jedziesz i masz około 2.5-3 tyś obrotów i wrzucisz na luz to obroty spadną 0.5- 1-15 i tak będzie falować albo od razu auto zgaśnie.
              A pro po jeszcze tego czujnika obrotów silnika, gdzie on się znajduje?
              Tak jeszcze myślę czy np nie mógł by być czujnik położenia wału ale wtedy gdyby się zagrzał to by niechał odpalić do momentu kiedy ostygnie. A on na ciepłym kilka razy zapali bez problemu a raz trzeba kręcić i kręcić.

              Komentarz

              • Przemek_i
                RS
                • 2012
                • 3237
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Czujnik jest chyba zespolony z przepustnicą.
                Jeśli padnie to cała do wymiany. Ale to ostateczność. Jak czyściłeś przepustnicę?
                ​​​​​​​Zdejmowałeś z auta czy tak na aucie???
                Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                • Marcino93
                  Classic
                  • 2018
                  • 7
                  • Octavia II combi (1Z5)

                  #9
                  Zdejmowałem i czyściłem benzyną ekstrakcyjną, na koniec wydmuchałem wszystko kompresorem bo poprzednia osoba która to czyściła albo wymieniała skleiła na sylikon i wszystko musiałem wyczyścić.

                  Komentarz

                  • Przemek_i
                    RS
                    • 2012
                    • 3237
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    No właśnie, a przy przepustnicy jest uszczelka - wymieniłeś??
                    Jak na mnie to gdzieś łapie lewe powietrze i szaleje. Chyba że ktoś czyszcząc wcześniej załatwił czujnik położenia przepustnicy.
                    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz

                    • Marcino93
                      Classic
                      • 2018
                      • 7
                      • Octavia II combi (1Z5)

                      #11
                      Tak kupiłem i założyłem papierową, dobrali mi w intercarsie.

                      Komentarz

                      • Przemek_i
                        RS
                        • 2012
                        • 3237
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        to ok

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz

                        • *specu*
                          Drive
                          • 2013
                          • 55
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Adaptacja po czyszczeniu przepustnicy była?Jak nie to zrób i pojeździj kilkaset kilometrów na samej PB i zobacz czy coś się nie zmieni.
                          Ostatnio edytowany przez *specu*; 27515.

                          Komentarz

                          Pracuję...