Witam,
Prosiłbym Was o sprawdzenie mojego toku rozumowania odnośnie kontroli logów wykonanych w samochodzie:
Octavia 2007 Kombi
Silnik BKD 2.0 TDI 140KM
Trochę czasu poświeciłem na pierwszą moją analizę wartości zgranych z VCDS. Niestety nie wszystko jeszcze wiem...
Logi wykonane w warunkach:
- brak błedów w samochodzie
- silnik rozgrzany do 90'
- logi dynamiczne wykonane na 3 biegu (w zakresie obrotów 1500-4200) - gaz do oporu
- logi statyczne wykonywane po 30s
- każdy LOG wykonany osobno
Logi zamieszczone na stronie http://vaglogi.pl/
* Dynamiczne
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_81M4SqE.html (dynamiczny)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_iBk0HO1.html (analiza przepływomierza)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_20dQr.html (kąt wyprzedzania wtrysku)
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_Wry98.html (analiza przepływomierza)
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_F8gHPe.html (analiza przepływomierza)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_4VICJ8.html (analiza przepływomierza)
* Statyczne - przegazowałem silnikiem przed wykonaniem logu
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_7e9HT.html (statyczny)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_U8iODf.html (analiza zaworu EGR)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_bSyv26n.html (kąt wyprzedzania wtrysku)
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_2El233C.html (czujniki temperatury)
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_jWt0Np.html (statyczny)
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_DcPmg.html (analiza pompowtryskiwaczy)
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_6Er3jca.html (analiza pompowtryskiwaczy)
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_5I9Vx.html (analiza pompowtryskiwaczy)
* Basic settings:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_E3Qg0II.html (EGR)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_G7Qv4j.html (Turbina)
Analiza logów statycznych i dynamicznych:
Przepływomirz (czujnik G70)
- logi dynamiczne 003, 008, 010, 011
*Grupa D_011 - porównujemy wskazanie 2 (teoretyczna wartość mapy) z 3 (aktualna wartość)
przepływomierz - grupa D011.jpg
Wartość mapy na początku odbiega od aktualnego wskazania ciśnienia w mbar. Jak to można interpretować?
*Grupa D_003 - porównujemy wskazanie 2 (wartośc teoretyczna gazu) z 3 (wartość aktulna gazu)
Wartośc aktualna nie powinna być mniejsza niż teoretyczna.
przepływomierz - grupa D003.jpg
Wartości odbiegają od siebie. Jak to można interpretować?
*Grupa D_008 - porównujemy 2 (życzenie kierowcy) z 3 (ograniczenie momentu dymienia) z 4 (ograniczenie dymienia)
przepływomierz - grupa D008.jpg
Wartość kolumny 4 powinna być pomiędzy 2 i 3. Jeżeli byłaby wyższa od 3, niższa od 2 może oznaczać zaślepiony EGR. Poza początkim pracy silnika w większości miesci się w założeniach. Jak to można interpretować?
*Grupa D_010 - 1 (mg powietrza na suw cylindra), 2 (ciśnienie atmosferytczne), 3 (ciśnienie doładowania), 4 (pozycja pedału)
przepływomierz - grupa D010.jpg
Wartość 1 powinna być porównywalna z wartością 2 grupy D_003. Porównując wykresy - brak podobieństwa. Jak to można interpretować?
Turbina (zawór sterujący N75 - regulacja ciśnienia dolotowego)
- log dynamiczny 011, basic settings 011 (kierownice w turbinie VNT się cyklicznie przestawiają, zwiększają sie obroty silnika)
*Grupa BS_011 - 2 (tryb pracy zaworu N75- ON, OFF), 3 (ilośc powietrza), 4 (otwarcie N75)
Turbina_test.jpg
W trybie OFF: N75 osiąga wartość 90% (a nie powinno być 100%?), a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.
W trybie ON: N75 osiąga wartość 10% (a nie powinno być 0%?), ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość.
Nie obserwowałem ruchu sztangi
*Grupa D_011 - porównujemy wskazanie 2 (teoretyczna wartość mapy) z 3 (aktualna wartość)
(wykres zamieszczony na samej górze)
Wartośc mapy na początku odbiega od aktualnego wskazania ciśnienia w mbar. Jak to można interpretować?
Zawór recylkulacji spalin EGR (zawór sterujący N18)
- log statyczny 003, basic settings 003
*Grupa 003 - 2 (wartośc teoretyczna gazu), 3 (wartość aktulna gazu), 4 (procentowe otwarcie EGR)
Wartości powinny być zbilżone do siebie, a z logu widać dużo większą wartośc aktualną (440) niż teoretyczną (250) i spore otwarcie (95%). Wartości powinny być około 200-260, a otwarcie około 40%. Jak to można interpretować?
*Grupa BS_003 - 2 (tryb pracy zaworu EGR - ON, OFF), 3 (ilośc powietrza), 4 (otwarcie EGR)
Poz. 3 określa ilość powietrza, którą używa silnik.
Tryb OFF, dawka powietrza wysoka [400 i więcej]
Tryb ON, dawka powietrza wyraźnie mniejsza – zbliżona do poz. 2 i 3 z próby statycznej zwykłej [ok. 180/220]
Pompowtryskiwacze
- logi statyczne 013, 023, 018, dynamiczne 018
*Grupa 023 - BIP-y, określają czas odpowiedzi pompowtryskiwacza od wysłania impulsu.
Z tego co znalałżem powinny się mieścić w przedziale +-100 dla silnika 2,0TDI
Oglądając wyniki można założyć, że jest wszystko OK (najduższy czas na 1 i 4 cylindrze)
*Grupa 013 - korekcje dawek- im bliższe zeru, tym lepszy stan silnika.
Wartości mają zawierać się w przedziale -3~+3, granice "przyzwoitości" to -1~+1.
Oglądając wyniki można założyć, że jest wszystko OK (największa dawka na 1 i 4 cylindrze)
*Grupa D_018 - błedy pompowtryskiwacza (1 oznacza błąd, 0 oznacza OK)
W logu brak błedów, dynamicznego już nie robiłem.
Można wywnioskować że cylindry 1 i 4 są w gorszym stanie niż 2 i 3 (ogólnie kompresja albo pompowtryskiwacz)
Czujniki temparatury (czujnik G62 - temperatura płynu chłodzacego do ECU, G2 - temperatura płynu chłodzacego na desce rozdzielczej)
- logi statyczne 007, logi 003(17-Instruments)
*Grupa 007 - 1 (temperatura paliwa), 2 (temperatura powietrza), 3 (temparatura płynu chłodzacego G62)
Wskazania wydają się normalne (paliwo dosyć wysoko, ale możliwe, że to od rozgrzanego silnika)
Majlepiej byłby wykonac pomiar po całej nocy - temperatury powinny być zbliżone (+- 5 stopni)
*Grupa 003 (w działe 17-Instruments!) - poz. 1 (temperatura czujnika G2) porównujemy z grupą 007 poz. 3 (temperatura czujnika G62)
Sprawdzenie kąta wyprzedzania wtrysku
- logi statyczne 004 i dynamiczne 004
Grupa 004 - kąt wyprzedzania wtrysku na poziomie -1,5
Grupa D_004 - kąt wyprzedzania wtrysku wacha się od -1,0 do -2,5
Czytając opinie na innych forach to lepiej jak kat wacha się w okolicy -1,0 (mniejsze spalenie)
Norma podobno jest w przedziale od -3 do 3.
Co można wywnioskować z logów grupy 001 (statyczne i dynamiczne) oraz 010 (statyczne)?
Prosiłbym o jakieś uwagi odnośnie analizy pracy podzespołów silnika.
Wizualnie odnośnie pracy silnika widać spore drgania (zwłaszcza w okolicy rury przepływomierza) oraz czuć drgania na biegu jałowym na ciepłym i zimnym silniku.
Nie ma różnicy w drganiach przy wciśniętym pedale sprzęgła.
Czekam na komentarze i podpowiedzi.
Prosiłbym Was o sprawdzenie mojego toku rozumowania odnośnie kontroli logów wykonanych w samochodzie:
Octavia 2007 Kombi
Silnik BKD 2.0 TDI 140KM
Trochę czasu poświeciłem na pierwszą moją analizę wartości zgranych z VCDS. Niestety nie wszystko jeszcze wiem...
Logi wykonane w warunkach:
- brak błedów w samochodzie
- silnik rozgrzany do 90'
- logi dynamiczne wykonane na 3 biegu (w zakresie obrotów 1500-4200) - gaz do oporu
- logi statyczne wykonywane po 30s
- każdy LOG wykonany osobno
Logi zamieszczone na stronie http://vaglogi.pl/
* Dynamiczne
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_81M4SqE.html (dynamiczny)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_iBk0HO1.html (analiza przepływomierza)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_20dQr.html (kąt wyprzedzania wtrysku)
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_Wry98.html (analiza przepływomierza)
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_F8gHPe.html (analiza przepływomierza)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_4VICJ8.html (analiza przepływomierza)
* Statyczne - przegazowałem silnikiem przed wykonaniem logu
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_7e9HT.html (statyczny)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_U8iODf.html (analiza zaworu EGR)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_bSyv26n.html (kąt wyprzedzania wtrysku)
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_2El233C.html (czujniki temperatury)
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_jWt0Np.html (statyczny)
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_DcPmg.html (analiza pompowtryskiwaczy)
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_6Er3jca.html (analiza pompowtryskiwaczy)
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_5I9Vx.html (analiza pompowtryskiwaczy)
* Basic settings:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_E3Qg0II.html (EGR)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_G7Qv4j.html (Turbina)
Analiza logów statycznych i dynamicznych:
Przepływomirz (czujnik G70)
- logi dynamiczne 003, 008, 010, 011
*Grupa D_011 - porównujemy wskazanie 2 (teoretyczna wartość mapy) z 3 (aktualna wartość)
przepływomierz - grupa D011.jpg
Wartość mapy na początku odbiega od aktualnego wskazania ciśnienia w mbar. Jak to można interpretować?
*Grupa D_003 - porównujemy wskazanie 2 (wartośc teoretyczna gazu) z 3 (wartość aktulna gazu)
Wartośc aktualna nie powinna być mniejsza niż teoretyczna.
przepływomierz - grupa D003.jpg
Wartości odbiegają od siebie. Jak to można interpretować?
*Grupa D_008 - porównujemy 2 (życzenie kierowcy) z 3 (ograniczenie momentu dymienia) z 4 (ograniczenie dymienia)
przepływomierz - grupa D008.jpg
Wartość kolumny 4 powinna być pomiędzy 2 i 3. Jeżeli byłaby wyższa od 3, niższa od 2 może oznaczać zaślepiony EGR. Poza początkim pracy silnika w większości miesci się w założeniach. Jak to można interpretować?
*Grupa D_010 - 1 (mg powietrza na suw cylindra), 2 (ciśnienie atmosferytczne), 3 (ciśnienie doładowania), 4 (pozycja pedału)
przepływomierz - grupa D010.jpg
Wartość 1 powinna być porównywalna z wartością 2 grupy D_003. Porównując wykresy - brak podobieństwa. Jak to można interpretować?
Turbina (zawór sterujący N75 - regulacja ciśnienia dolotowego)
- log dynamiczny 011, basic settings 011 (kierownice w turbinie VNT się cyklicznie przestawiają, zwiększają sie obroty silnika)
*Grupa BS_011 - 2 (tryb pracy zaworu N75- ON, OFF), 3 (ilośc powietrza), 4 (otwarcie N75)
Turbina_test.jpg
W trybie OFF: N75 osiąga wartość 90% (a nie powinno być 100%?), a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.
W trybie ON: N75 osiąga wartość 10% (a nie powinno być 0%?), ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość.
Nie obserwowałem ruchu sztangi
*Grupa D_011 - porównujemy wskazanie 2 (teoretyczna wartość mapy) z 3 (aktualna wartość)
(wykres zamieszczony na samej górze)
Wartośc mapy na początku odbiega od aktualnego wskazania ciśnienia w mbar. Jak to można interpretować?
Zawór recylkulacji spalin EGR (zawór sterujący N18)
- log statyczny 003, basic settings 003
*Grupa 003 - 2 (wartośc teoretyczna gazu), 3 (wartość aktulna gazu), 4 (procentowe otwarcie EGR)
Wartości powinny być zbilżone do siebie, a z logu widać dużo większą wartośc aktualną (440) niż teoretyczną (250) i spore otwarcie (95%). Wartości powinny być około 200-260, a otwarcie około 40%. Jak to można interpretować?
*Grupa BS_003 - 2 (tryb pracy zaworu EGR - ON, OFF), 3 (ilośc powietrza), 4 (otwarcie EGR)
Poz. 3 określa ilość powietrza, którą używa silnik.
Tryb OFF, dawka powietrza wysoka [400 i więcej]
Tryb ON, dawka powietrza wyraźnie mniejsza – zbliżona do poz. 2 i 3 z próby statycznej zwykłej [ok. 180/220]
Pompowtryskiwacze
- logi statyczne 013, 023, 018, dynamiczne 018
*Grupa 023 - BIP-y, określają czas odpowiedzi pompowtryskiwacza od wysłania impulsu.
Z tego co znalałżem powinny się mieścić w przedziale +-100 dla silnika 2,0TDI
Oglądając wyniki można założyć, że jest wszystko OK (najduższy czas na 1 i 4 cylindrze)
*Grupa 013 - korekcje dawek- im bliższe zeru, tym lepszy stan silnika.
Wartości mają zawierać się w przedziale -3~+3, granice "przyzwoitości" to -1~+1.
Oglądając wyniki można założyć, że jest wszystko OK (największa dawka na 1 i 4 cylindrze)
*Grupa D_018 - błedy pompowtryskiwacza (1 oznacza błąd, 0 oznacza OK)
W logu brak błedów, dynamicznego już nie robiłem.
Można wywnioskować że cylindry 1 i 4 są w gorszym stanie niż 2 i 3 (ogólnie kompresja albo pompowtryskiwacz)
Czujniki temparatury (czujnik G62 - temperatura płynu chłodzacego do ECU, G2 - temperatura płynu chłodzacego na desce rozdzielczej)
- logi statyczne 007, logi 003(17-Instruments)
*Grupa 007 - 1 (temperatura paliwa), 2 (temperatura powietrza), 3 (temparatura płynu chłodzacego G62)
Wskazania wydają się normalne (paliwo dosyć wysoko, ale możliwe, że to od rozgrzanego silnika)
Majlepiej byłby wykonac pomiar po całej nocy - temperatury powinny być zbliżone (+- 5 stopni)
*Grupa 003 (w działe 17-Instruments!) - poz. 1 (temperatura czujnika G2) porównujemy z grupą 007 poz. 3 (temperatura czujnika G62)
Sprawdzenie kąta wyprzedzania wtrysku
- logi statyczne 004 i dynamiczne 004
Grupa 004 - kąt wyprzedzania wtrysku na poziomie -1,5
Grupa D_004 - kąt wyprzedzania wtrysku wacha się od -1,0 do -2,5
Czytając opinie na innych forach to lepiej jak kat wacha się w okolicy -1,0 (mniejsze spalenie)
Norma podobno jest w przedziale od -3 do 3.
Co można wywnioskować z logów grupy 001 (statyczne i dynamiczne) oraz 010 (statyczne)?
Prosiłbym o jakieś uwagi odnośnie analizy pracy podzespołów silnika.
Wizualnie odnośnie pracy silnika widać spore drgania (zwłaszcza w okolicy rury przepływomierza) oraz czuć drgania na biegu jałowym na ciepłym i zimnym silniku.
Nie ma różnicy w drganiach przy wciśniętym pedale sprzęgła.
Czekam na komentarze i podpowiedzi.
Komentarz