O2 fsi 2,0 - jak sprawdzacie Lamdę i NOx?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Actawar
    Ambiente
    • 2018
    • 216
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM
    • BVY 2.0 FSI 150 KM

    O2 fsi 2,0 - jak sprawdzacie Lamdę i NOx?

    Witam Wszystkich,
    Czy możecie powiedzieć jak sprawdzić sondy lambda i czujnik NOx w powyższym modelu? Znalazłem taką informację co do lamgdy 5cio przewowdowych ale niestety u mnie jest inaczej..
    Lambda

    NOx czujnik

    Czy jest jakaś metoda by sprawdzić pięcio przewodową Lambdę oprócz VAG, VCDS?
    Ostatnio edytowany przez Actawar; 46746.
  • Actawar
    Ambiente
    • 2018
    • 216
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM
    • BVY 2.0 FSI 150 KM

    #2
    Witam,
    Znalazłem w sieci informacje jak testować Lambdy i katalizator:

    1. Test pierwszej sondy Lambda
    Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
    VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
    Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
    Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C)
    Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm. Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
    Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
    Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

    2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
    Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
    Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
    Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
    Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.
    Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

    3. Test katalizatora.
    Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
    I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
    Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
    Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
    W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.

    Niestety u mnie nie wykonuje testu katalizatora. Chwilę po rozpoczęciu wskakuje TEST ON ale po chwili zmienia się na TEST OFF i nie wykonuje się dalej.
    Czy wiecie może jakie mogą być tego przyczyny, że test nie wykonuje się?

    Komentarz

    • zwonko
      Rider
      • 2016
      • 365
      • Octavia I (1U2)
      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

      #3
      To są raczej procedury ogólne... kto wie czy we FSI/TFSI ich nie zmienili. Testy dało się też wywoływać jakoś inaczej w VCDS, była do tego specjalna zakładka o ile dobrze pamiętam.
      Pytanie czy miałeś faktycznie rozgrzany CAT wtedy.

      Komentarz

      • Actawar
        Ambiente
        • 2018
        • 216
        • Octavia I combi (1U5)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM
        • BVY 2.0 FSI 150 KM

        #4
        tak był - 550 st. C. Ale robię to VAGiem bo VCDS nie chce się połączyć..

        Komentarz

        Pracuję...