Witam.
Mam od dłuższego czasu (6 miesięcy) problem z kontrolką EPC - Electronic Power Control w silniku 1.6 MPI 102km 8V, + LPG BRC Sq32 auto z 2009(2008) r.
Jak się włączy kontrolka EPC - silnik chodzi jak by w awarii tj ma obniżoną moc, powoli reaguje na pedął przysmieszenia, jeśli wogóle przyśpiesza to bardzo powoli i nie udaje się rozpędzić powyżej 60-80 km/h lub masakrastycznie długo to trwa. Norma - stan awarii to stan awarii.
Ale do cholery dlaczego co mu się dzieje.
Czytam błędy komputerem - tu linki do zdjęć: https://photos.app.goo.gl/2e588z8UwYdtWir87
Błędy to głównie
1. 17579 - P1171 Czujnik kąta 2 dla zaworu ruchu przepustnicy G188 Nieprawidłowy sygnał
2. 17973 - P1565 Jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolne zatrzymanie nie osiągnięte
2. 17972 - P1565 Jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolna wartość przy podstawowych nastawach
3. 17987 P1579 JEdnostka sterująca zaworem przepustnicy - J338 Adaptacja nie rozpoczęta (ps. próbowałem adaptować - wydaje się że przeszło adaptacje w każdym razie przeszło czy nie tak samo dobrze współpracuje)
4. 17950 P1542 Czujnik kąta dla zaworu ruchu przepustnicy - G187 Nieprawidłowy sygnał
5. 17549 P1141 Określenie obciążenia
6. 16555 P0171 Bank1, System pomiaru paliwa system zbyt ubogi.
Pomyślałem przepustnica sie skończyła. wyczyściłem zmontowałem po 1 dniu jeżdżenia to samo błędy EPC moc i dupa.
No więc wymieniłem przepustnicę na nową zamiennik - za 400 polskich nowych złotych. Wsadziłem odpaliłem ruszyłem zadowolony i znów na drugi dzień EPC, ograniczenie mocy błędy.
Z tym że ostatnio pojawiają się podobne ale też i inne błędy:
1. 17976 - P1568 JEdnostka sterująca zaworem przepustnicy J338 Błąd mechaniczny ???
2. 17972 - P1565 Jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolna wartość przy podstawowych nastawach
3. 17579 - P1171 Czujnik kąta 2 dla zaworu ruchu przepustnicy G188 Nieprawidłowy sygnał.
4. 17549 P1141 Określenie obciążenia
5. 16555 P0171 Bank1, System pomiaru paliwa system zbyt ubogi.
6. 17950 P1542 Czujnik kąta dla zaworu ruchu przepustnicy - G187 Nieprawidłowy sygnał
Pomocy !!!! bo nie da się jeździć.
Dziwne rzeczy których nie rozumiem:
JAk włącyz się EPC - wystarczy wyłączyć zapłon i włączyć ponownie - błąd znika i albo za chwilę znów się pojawia albo już nie. Po serii takich wyłączeń jest z reguły spokój do ponownego odpalenia. Stąd długie trasy robi dobrze.
Jeżeli nie kasuję błędów przez dłuższy czas to występują częściej i są bardziej uciążliwe bo np. zaczynają też falować obroty od 0 1500 i z powrotem... nie trzyma obrotów
JEśli skasuje błędy to przez dłuższy czas nic się nie dzieje po czym od nowa jazda ....
O co tu chodzi ..... jakieś pomysły ????
Pzdr.
Mam od dłuższego czasu (6 miesięcy) problem z kontrolką EPC - Electronic Power Control w silniku 1.6 MPI 102km 8V, + LPG BRC Sq32 auto z 2009(2008) r.
Jak się włączy kontrolka EPC - silnik chodzi jak by w awarii tj ma obniżoną moc, powoli reaguje na pedął przysmieszenia, jeśli wogóle przyśpiesza to bardzo powoli i nie udaje się rozpędzić powyżej 60-80 km/h lub masakrastycznie długo to trwa. Norma - stan awarii to stan awarii.
Ale do cholery dlaczego co mu się dzieje.
Czytam błędy komputerem - tu linki do zdjęć: https://photos.app.goo.gl/2e588z8UwYdtWir87
Błędy to głównie
1. 17579 - P1171 Czujnik kąta 2 dla zaworu ruchu przepustnicy G188 Nieprawidłowy sygnał
2. 17973 - P1565 Jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolne zatrzymanie nie osiągnięte
2. 17972 - P1565 Jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolna wartość przy podstawowych nastawach
3. 17987 P1579 JEdnostka sterująca zaworem przepustnicy - J338 Adaptacja nie rozpoczęta (ps. próbowałem adaptować - wydaje się że przeszło adaptacje w każdym razie przeszło czy nie tak samo dobrze współpracuje)
4. 17950 P1542 Czujnik kąta dla zaworu ruchu przepustnicy - G187 Nieprawidłowy sygnał
5. 17549 P1141 Określenie obciążenia
6. 16555 P0171 Bank1, System pomiaru paliwa system zbyt ubogi.
Pomyślałem przepustnica sie skończyła. wyczyściłem zmontowałem po 1 dniu jeżdżenia to samo błędy EPC moc i dupa.
No więc wymieniłem przepustnicę na nową zamiennik - za 400 polskich nowych złotych. Wsadziłem odpaliłem ruszyłem zadowolony i znów na drugi dzień EPC, ograniczenie mocy błędy.
Z tym że ostatnio pojawiają się podobne ale też i inne błędy:
1. 17976 - P1568 JEdnostka sterująca zaworem przepustnicy J338 Błąd mechaniczny ???
2. 17972 - P1565 Jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolna wartość przy podstawowych nastawach
3. 17579 - P1171 Czujnik kąta 2 dla zaworu ruchu przepustnicy G188 Nieprawidłowy sygnał.
4. 17549 P1141 Określenie obciążenia
5. 16555 P0171 Bank1, System pomiaru paliwa system zbyt ubogi.
6. 17950 P1542 Czujnik kąta dla zaworu ruchu przepustnicy - G187 Nieprawidłowy sygnał
Pomocy !!!! bo nie da się jeździć.
Dziwne rzeczy których nie rozumiem:
JAk włącyz się EPC - wystarczy wyłączyć zapłon i włączyć ponownie - błąd znika i albo za chwilę znów się pojawia albo już nie. Po serii takich wyłączeń jest z reguły spokój do ponownego odpalenia. Stąd długie trasy robi dobrze.
Jeżeli nie kasuję błędów przez dłuższy czas to występują częściej i są bardziej uciążliwe bo np. zaczynają też falować obroty od 0 1500 i z powrotem... nie trzyma obrotów
JEśli skasuje błędy to przez dłuższy czas nic się nie dzieje po czym od nowa jazda ....
O co tu chodzi ..... jakieś pomysły ????
Pzdr.
Komentarz