O2 2005 1.6 FSI - falowanie obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marriusz
    Classic
    • 2019
    • 3
    • Octavia II (1Z3)
    • BLF 1.6 FSI 115 KM

    O2 2005 1.6 FSI - falowanie obrotów

    Witam. Mam pewien problem odnośnie falowania obrotów w Skodzie Octavii 2 2005 rok, silnik 1.6 FSI 115KM (BLF).
    Silnik po zagrzaniu się do 90 stopni zaczyna falować na obrotach (jest to przedział 1200-1700 obrotów).
    Wykluczylem na ten moment odmę, egr, lambda. Wczoraj doszła do mnie nowa przepustnica - niestety na marne. Zamontowana, adaptacja wykonana prawidłowo i problem nadal występuje. Od czasu do czasu wyskakuje mi check engine (błąd: zbyt podwyższone obroty na biegu jałowym). Jak widać, wyżej opisane działania nie pomogły nawet w minimalny sposób. Kilku mechaników w okolicy również rozkłada ręce.
    Dzieje się to również podczas jazdy, gdy tylko zrzucę na luz, nie tylko na postoju. Wrzucam linka z krótkim filmikiem który udało mi się ostatnio nagrać.



    Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
    Może jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania silnika?
    Ostatnio edytowany przez marriusz; 48570.
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Jestem właśnie po perypetiach w Golfie 1.6 FSI też z 2005 roku u Mojego kolegi. Poszarpywanie się pojawiało po nagrzaniu ale podczas jazdy i też palił się check.
    Błędy usunęliśmy, wymieniliśmy filtr paliwa bo nie był wymieniany od nowości czyli od ok 160 000 km i zalaliśmy preparat Liquy Moly do czyszczenia układu paliwowego/wtryskiwaczy za 55 pln na cały bak paliwa. Potem autostrada ok 20 km na wysokich obrotach.
    Od tygodnia jest spokój.
    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • patryk23
      L&K
      • 2011
      • 1105
      • Octavia II (1Z3)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Dodatkowo do sprawdzenia wężyki podciśnienia przy przepustnicy chyba już sprawdziłeś jak ją demontowaleś.

      Komentarz

      • marriusz
        Classic
        • 2019
        • 3
        • Octavia II (1Z3)
        • BLF 1.6 FSI 115 KM

        #4
        Żadne mieszanki czyszczące czy coś w tym stylu niestety nie dały żadnego efektu.
        W jaki sposób mógłbym sprawdzić te wężyki?

        Komentarz

        • patryk23
          L&K
          • 2011
          • 1105
          • Octavia II (1Z3)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          Chyba najszybciej wypinać po kolei i sprawdzac czy nie pęknięty gdzieś . Miałem taki problem w starej O2 z tym silnikiem i był naderwany wężyk ten co idzie od przepustnicy na dół przy grodzi tyle że u mnie było też na zimnym . A ten błąd to jaki nr ma bo opis taki dziwny jak na VCDS

          Komentarz

          • marriusz
            Classic
            • 2019
            • 3
            • Octavia II (1Z3)
            • BLF 1.6 FSI 115 KM

            #6
            Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
            Chyba najszybciej wypinać po kolei i sprawdzac czy nie pęknięty gdzieś . Miałem taki problem w starej O2 z tym silnikiem i był naderwany wężyk ten co idzie od przepustnicy na dół przy grodzi tyle że u mnie było też na zimnym . A ten błąd to jaki nr ma bo opis taki dziwny jak na VCDS
            Kod błędu:
            16891 - Idle Control System RPM Higher thai Expected.
            P0507 - 001 - Upper Limit Exeeded - Intermittent

            Komentarz

            • patryk23
              L&K
              • 2011
              • 1105
              • Octavia II (1Z3)
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              #7
              To masz 3 możliwości 1 przepustnica(ja możesz wykluczyć bo podmieniales) 2 podłączenie przepustnicy i to moim zdaniem pasowałoby najbardziej bo wychodzi dopiero na ciepłym . 3 nieszczelność w dolocie

              Kiedyś walczyłem z polowka takie objawy jak tutaj a wyszedł nadłamany kabel przy sterowniku silnika w podszybiu
              Ostatnio edytowany przez patryk23; 18488.

              Komentarz

              • marriusz
                Classic
                • 2019
                • 3
                • Octavia II (1Z3)
                • BLF 1.6 FSI 115 KM

                #8
                Dziękuję bardzo, będę sprawdzał i dam znać co dalej wyniknie. Być może komuś w przyszłości będzie to pomocne - czego nie życzę nikomu

                Komentarz

                Pracuję...