Skoda Octavia 2, 2.0TDI 140km - błąd P0299

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • t0m3k12
    Classic
    • 2019
    • 2

    Skoda Octavia 2, 2.0TDI 140km - błąd P0299

    Witam.
    Mam problem ze Skodą Octavią 2, 2.0TDI 140km.
    Mianowicie na trasie przechodzi auto w tryb awaryjny zmniejszając dawkę paliwa.

    W podanych linkach znajdują się logi bloków pomiarowych silnika 003 (EGR) i 011 (turbina).
    Auto nie ciągnie "od dołu" tak jak powinno, a w dodatku od czasu do czasu wyświetla się check engine:

    Znaleziono 1 błąd:

    000665 - Regulacja ciśnienia doładowania
    P0299 - 000 - Przekroczona granica regulacji
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01110000
    Priorytet błędu: 0
    Częstość błędu: 20
    Wew.licznik błędów: 255
    Przebieg: 404256 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2000.00.00
    Czas: 16:08:54

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 2163 /min
    Prędkość: 113.0 km/h
    Obciążenie: 53.3 %
    Napięcie: 14.14 V
    Bity binarnie: 00101000
    Ciśnienie rzecz.: 2101.2 mbar
    Ciśnienie rzecz.: 1530.0 mbar

    Podane linki:
    1) https://log.malonetuning.com/chart/2...K3PMOmJ8KPAAAA
    2) https://log.malonetuning.com/chart/2...w6Ynwo8AAAA%3D

    Liczę na pomoc na tym forum, za co z góry dziękuję

    Pozdrawiam
  • t0m3k12
    Classic
    • 2019
    • 2

    #2
    Dodam, że sprawdziłem pompę VACUM wakuometrem. Bezpośrednio na wężyku od pompy VACUM jest podciśnienie -0,8 bar.
    Pompa jest szczelna, ponieważ po wyłączeniu silnika trzyma podciśnienie.
    Przy testowaniu podciśnienia wężyka, który jest do gruszki jest:
    1) przy 800obr/min -0,5 bar,
    2) przy 2000obr/min -0,45 bar,
    3) przy 3000obr/min -0,25 bar,
    4) przy 4000obr/min -0,35 bar.
    Po wyłączeniu silnika na tym wężyku podciśnienie spada natychmiastowo np. z -0,5 do 0 po 10 sekundach.

    Przy gwałtownym gazowaniu podciśnienie spada na wężyku do gruszki w ułamku sekundy do 0 - nie wiem dlaczego, oraz dynamicznie wraca (tzw. amplitudy) - tego nie robiło mi na wężyku od pompy VACUM - jedynie obniżało do -0,82. Wciśnięcie pedału hamulca zwiększało podciśnienie np. z -0,8 do -0,6.

    Gruszka sprawdzona strzykawką podciśnieniem - funkcjonuje.

    Przy wężu do Intercooler'a na złączach widać pocenie się olejem, czy to może coś zwiastowawać, czy należałoby to przeczyścić?

    Pozdrawiam
    Załączone pliki

    Komentarz

    Pracuję...