Korekty Skoda Octavia II 1.6 BSE 102 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Octavia16tp
    Classic
    • 2014
    • 8

    Korekty Skoda Octavia II 1.6 BSE 102 KM

    Proszę o opinię na temat korekt długoterminowych na Pb w aucie Skoda Octavia 2 1.6
    BSE 102 KM.
    VCDS nie wykazuje błędów, auto jeździ na benzynie normalnie.
    Korekty po tygodniu jazdy (od resetu korekt) ustawiły się:
    Bieg jałowy: -7
    Średnie obciążenie +2

    Czy mam problem czy nie?
    +2 ok ale czy -7 na wolnych świadczy o czymś?
    Jakie zdarzają się korekty w Waszych autach?
    Jeżeli w waszych autach jest podobnie to stroję LPG douczam do tych korekt i dalej nie zawracam sobie głowy.
    Tomasz
    tp
  • smajler
    Rider
    • 2017
    • 658
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Ogolnie korekta ujemna = mieszkanka bogata (bezpiecznie )
    korekta dodatnia = mieszkanka uboga (troszke zle)
    Jednak gdzies tak czytałem, że wahania +-10% jest w normie, ale lepiej mieć w okolicach 0 bo to jest wartość sondy śrenia na 4 baniaki
    Ja aktualnie mam +3 korekta obziążenie, ale tutaj mam problem z mapa bo głównie śmigam w korkach w mieście i szybko leci mi korekta na dodatnia. Jak przejade trase z pręskością ok 120 to spada mi na ujmne

    Co do pytania twojego -7 na IDLE jest spoko tylko więcej pali ci gazu na postoju :P
    +2 średnie też ok- wartość bliska 0 patrz co się będzie dalej działo

    Komentarz

    • Octavia16tp
      Classic
      • 2014
      • 8

      #3
      Dzięki
      a jaką masz korektę w IDLU?
      tp

      Komentarz

      • smajler
        Rider
        • 2017
        • 658
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        a tego nie pamiętam ale chyba około -3 do -6

        Komentarz

        • Kot72
          Rider
          • 2017
          • 705
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          -7 na wolnych obrotach do dość sporo . Coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa , z zaworem par paliwa lub do kolektora dostają się niewielkie ilości lpg . Z kolei + 2 pod obciążeniem to też nie jest idealnie . Zbyt uboga mieszanka . Weź pod uwagę że korekty długie ustawiają się gdy krótkie przekraczają dopuszczalny zakres . U mnie w BFQ mam korekty long 0 na wolnych i -3 pod obciążeniem . Z tym że u mnie prawdopodobnie lekko podlewa jeden wtryskiwacz . Dużo to auto ma przejechane ?

          Komentarz

          • Octavia16tp
            Classic
            • 2014
            • 8

            #6
            130 tys
            ale te korekty mają się tak od co najmniej 4 lat odkąd zacząłem to monitorować.
            W tej chwili butla zakręcona i spuszczony z instalacji gaz.
            tp

            Komentarz

            • Kot72
              Rider
              • 2017
              • 705
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zadałeś pytanie ..... Tym korektom do ideału sporo brakuje . Jeśli LPG jest odcięty to o.k. Jak dla benzyny to trochę dziwne te korekty . Coś niedomaga . Napisz jeszcze jak resetujesz korekty long .
              Niektórzy piszę że wystarczy skasować błędy ( chociaż ich nie ma ) . U mnie taki zabieg nie działa . Tak na oko to Twoje korekty bardzie są z LPG niż z Pb . Też podobne kiedyś miałem .

              Komentarz

              • Kot72
                Rider
                • 2017
                • 705
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Dziś po autokalibracji i resetowaniu korekt long pojechałem tylko na LPG z różnymi obciążeniami silnika ( ok 30 km ) . Po sprawdzeniu w gr 32 korekty mam identycznie jak na benzynie czyli wolne obroty 0% a obciążenie -3 %

                Komentarz

                • Octavia16tp
                  Classic
                  • 2014
                  • 8

                  #9
                  Resetuję VCDS
                  Pojawiają się 0 w IDLU i pod obciążeniem.
                  Nie mam z tym problemów, kasowałem wielokrotnie strojąc instalację gazową.
                  Dostrojenie lpg do tych korekt, aby się nie zmieniały też nie stanowi problemu.

                  Pytanie jest czy takie korekty na benzynie to problem?
                  Gdyby zechciało chociaż 10 kolegów podać swoje korekty na benzynie i wszyscy mieliby 0 na wolnych i -3 do +3 pod obciążeniem to byłoby wszystko jasne, że u mnie coś jest nie tak.
                  Ostatnio edytowany przez Octavia16tp; 35419.
                  tp

                  Komentarz

                  • Kot72
                    Rider
                    • 2017
                    • 705
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Jeśli ECU po odczytach z lambdy obcina lub wydłuża dawkę wtrysku to znaczy ze coś już powoli szwankuje . Na benzynie masz skorygowane aby mieszanka była idealna . Nie jest to źle bo wszystko jest jeszcze do skorygowania . Jeśli korekty mieszczą się w widełkach to problemu nie ma . Gaz sobie dostroisz aby nie było zbyt ubogo .

                    Komentarz

                    • Octavia16tp
                      Classic
                      • 2014
                      • 8

                      #11
                      Mieszanka jest idealna dostroić LPG też potrafię idealnie.

                      Pytanie jest takie czy wszyscy na Pb mają korekty równe 0 w IDLU i minimalne widełki pod obciążeniem np -3 do +3.

                      Czy przeciwnie i jeżeli mieszczą się korekty w zakresie -10% do +10% to producent auta nie widzi problemu i tak ma być?
                      tp

                      Komentarz

                      • pawelci
                        Drive
                        • 2016
                        • 62
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Octavia16tp Zobacz wpis
                        Proszę o opinię na temat korekt długoterminowych na Pb w aucie Skoda Octavia 2 1.6
                        BSE 102 KM.
                        VCDS nie wykazuje błędów, auto jeździ na benzynie normalnie.
                        Korekty po tygodniu jazdy (od resetu korekt) ustawiły się:
                        Bieg jałowy: -7
                        Średnie obciążenie +2

                        Czy mam problem czy nie?
                        +2 ok ale czy -7 na wolnych świadczy o czymś?
                        Jakie zdarzają się korekty w Waszych autach?
                        Jeżeli w waszych autach jest podobnie to stroję LPG douczam do tych korekt i dalej nie zawracam sobie głowy.
                        Tomasz
                        Powiedz kolego jak sprawdzić w vcds te korekty. Też mam ten silnik i chciałbym u siebie sprawdzić. Jak to się nazywa w vcds, albo jakieś zdjęcie please.

                        Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                        Pozdro
                        pawelci
                        Skoda Octavia 2 FL
                        BSE 1.6 (Pb+LPG)
                        Warszawa

                        Komentarz

                        • smajler
                          Rider
                          • 2017
                          • 658
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Blok 32

                          Komentarz

                          • smajler
                            Rider
                            • 2017
                            • 658
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Octavia16tp Zobacz wpis
                            Mieszanka jest idealna dostroić LPG też potrafię idealnie.

                            Pytanie jest takie czy wszyscy na Pb mają korekty równe 0 w IDLU i minimalne widełki pod obciążeniem np -3 do +3.

                            Czy przeciwnie i jeżeli mieszczą się korekty w zakresie -10% do +10% to producent auta nie widzi problemu i tak ma być?
                            Po to producent zamontował sonde aby mieszanka była odpowienio zmieniana. Idealnie jest jak masz te 0 patrząc na margines +-3%. W opisie ross techa było napisane, że ok jest jak wartości te są w przedziale -10/+10%.
                            Ostatnio skasowałem wyuczone ustawienia i pojeździłem ok 200km tylko benzyna. Samochód 170kkm przebieg, praktycznie tylko lpg i korekty ustawiły mi się Idle 0%, long -0,78 więc uważam, że stan silnika jest bardzo dobry jak ustawił się praktycznie na 0%.

                            Komentarz

                            • pawelci
                              Drive
                              • 2016
                              • 62
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Czy odpięcie aku też kasuje korekty, testował ktoś?

                              Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


                              Pozdro
                              pawelci
                              Skoda Octavia 2 FL
                              BSE 1.6 (Pb+LPG)
                              Warszawa

                              Komentarz

                              • Kot72
                                Rider
                                • 2017
                                • 705
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Nie kasuje .

                                Komentarz

                                Pracuję...