O2 FL Błąd żarówek - brak tylnych, dolnych pozycyjnych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jandi
    Classic
    • 2019
    • 7
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    O2 FL Błąd żarówek - brak tylnych, dolnych pozycyjnych

    Witam,

    W związku z tym, że jest to mój pierwszy post na forum, chciałbym serdecznie powitać wszystkich Użytkowników.
    Od pół roku jestem posiadaczem Octavii II FL 1.6 mpi. Przez ten czas zdążyłem już poznać auto i m.in. dzięki poradom Użytkowników forum, dokonać pewnych modyfikacji i modernizacji.

    Niestety nadal zmagam się z nierozwiązanym problemem polegającym na tym, że po włączeniu świateł pozycyjnych zapala się kontrolka przepalonych żarówek i nie zapalają się dolne żarówki P21\4 w obydwu tylnych lampach. Żarówki są sprawne, podmieniałem też na inne i nic to nie zmieniło. Dodam, że światła przeciwmgielne tylne obsługiwane też przez te żarówki świecą prawidłowo.
    Problem występuje od momentu, kiedy została włączona przez elektronika opcja doświetlania zakrętów, która działa prawidłowo. Auto miało nawet w ramach reklamacji wgrywane w ASO oryginalne kodowanie modułu elektryki, ale to nie usunęło problemu.
    Poniżej załączam szczegółowy opis błędu z VCDS i bardzo proszę o pomoc w rozwikłaniu zagadki.
    Załączone pliki
  • cichy_ocp
    Elegance
    • 2016
    • 810
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Jeżeli zmieniałeś moduł bordnetz (na taki co obsługuje doświetlanie) to pewnie jest źle zakodowany bajt 18 w centralnej elektryce - miałem podobnie że po zmianie bordnetza (na obsługujący halogeny i doświetlanie) i przekopiowaniu kodowania ze starego do nowego modułu tylne światła źle świeciły, czy nawet był ich brak.


    Moje MPI

    ...Dominik...

    Komentarz

    • koleś
      RS
      • 2009
      • 2832
      • Fabia combi (6Y5)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpis
      Jeżeli zmieniałeś moduł bordnetz (na taki co obsługuje doświetlanie) to pewnie jest źle zakodowany bajt 18 w centralnej elektryce
      No dobra. Ale on napisał, że to się stało po zakodowaniu doświetlania czyli wcześniej było OK.. Poza tym jeśli ASO kodowało oryginalne parametry modułu to i bajt 18 powinien być dobrze zakodowany.
      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

      Komentarz

      • Przemek_i
        RS
        • 2012
        • 3237
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
        Poza tym jeśli ASO kodowało oryginalne parametry modułu to i bajt 18 powinien być dobrze zakodowany.
        Chyba że oni po prostu zamiast wgrać wszystko, wkleili tylko kodowanie z jakiegoś pliku i dalej jest cyrk.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz

        • Jandi
          Classic
          • 2019
          • 7
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Moduł bordnetz nie był wymieniany. Doświetlanie było kodowane na module zamontowanym w aucie.
          Ogólnie to po ustawieniu doświetlania pojawił się też problem z wariującym centralnym zamkiem. Elektronik, który się tym zajmował nie mógł sobie poradzić z naprawą powstałych komplikacji, rzekomo używał różnych interfejsów diagnostycznych.
          Ostatecznie oddał auto do ASO do przekodowania, ale problem nie świecących żarówek pozostał.
          Obecnie posiadam dostęp do VCDS i ewentualnie mogę podesłać aktualne ustawienia, proszę jedynie o wskazówki co będzie potrzebne.

          Komentarz

          • Jandi
            Classic
            • 2019
            • 7
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Chciałbym odświeżyć troszkę temat, ponieważ od czasu ostatniego postu udało mi się poczynić pewne postępy w rozwiązaniu powyższego problemu.
            Nie świecące dolne żarówki przywróciło samodzielne kodowanie bajtu 18 na wartość 35. Pozostała jedynie kontrolka przepalonej żarówki, która generowała załączony błąd.
            Udało się mi go usunąć zupełnie przypadkowo. Mianowicie w obydwu tylnych lampach są po dwie żarówki W3W, podmieniając po jednej z każdej strony na W5W błąd znika, kontrolka gaśnie.
            Zdaję sobie sprawę że tak nie powinno być, ale chwilowo niweluje to błąd i mam nadzieję, że nie zaszkodzi lampie.
            Może ktoś z Was wie co może być przyczyną takich anomalii.

            Załączone pliki

            Komentarz

            Pracuję...